مسیر یادگیری آموزش سئو در جذب مارکتینگ

به دلیل اینکه آموزش های ویدئویی این دسته بندی خیلی زیاد بود و برخی دوستان میخواستن دقیقا مسیر یادگیری رو بدونن، ساختار زیر رو براتون طراحی کردیم تا نقشه راه رو کامل بدونید و مسیر یادگیری سئو به خوبی طی کنید.

  1. سئو چیست (تعریف جدید سئو)
  2. سئو سریع (آموزش نیچ مارکتینگ 100% موفق در SEO)
  3. انواع سئو و بهینه سازی سایت
  4. تغییرات جدید الگوریتم گوگل
  5. سئو چطور کار میکنه
  6. شروع در سئو و مسیر اولیه
  7. نحوه ثبت نام در گوگل وبمستر جدید
  8. استراتژی خوشه محتوا در سئو
  9. استراتژی قیف فروش در سئو (سفر مشتری)

  10. استراتژی کلمات کلیدی

  11. آموزش گوگل ترندز

  12. کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل (آنالیز کلمات کلیدی در گوگل)

  13. لیست کلمات کلیدی با ابزار keyword shitter

  14. تعداد جستجوی کلمات کلیدی (با ابزار keyword planner)

  15. درجه سختی کلمات کلیدی (تعیین رقابت)

  16. آنالیز بک لینک (فهمیدن تعداد بک لینکهای سایت با Mozbar برای سنجش رقابت)

  17. نمونه کلمات کلیدی (فایل اکسل استراتژی keywords)

  18. کلمات کلیدی سایت چگونه تعیین میشوند؟ (چک لیست کلمات کلیدی)

  19. چگونه در گوگل معروف شویم ؟ (به کمک تکنیک ترکیب کلمات کلیدی)

  20. کلمات کلیدی lsi چیست ؟

  21. سئو محتوا و فیلم آموزش تولید محتوای سئو شده

  22. قانون 500 پیکسل در سئو

  23. مهمترین فاکتور سئو (تجمع محتوا) برای موفقیت در سال 2021

  24. محتوای کرنر استون (Cornerstone Content) چیست؟

  25. محتوای همیشه سبز در سئو

  26. تگ های مهم html در سئو، روش استفاده و تاثیر آنها

  27. توزیع کلمات کلیدی (فاکتوری به اهمیت چگالی کلمات کلیدی)

  28. آموزش سئو عکس وردپرس (3 نکته بهینه سازی تصاویر)

  29. تاثیر ساختار url در سئو (5 دقیقه آموزش ویدئویی)

  30. تاثیر ارور های 404 در سئو و رفع این خطاها (ویدئویی)

  31. پیدا کردن لینک های شکسته یک سایت با ابزار brokenlinkcheck

  32. انواع لینک ها در سایت (لینک های فالو و نوفالو در وردپرس)

  33. پیاده سازی لینک نوفالو در وردپرس

  34. چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم تا یک صفحه مهم رو سریع سئو کنیم؟

  35. آموزش لینک سازی داخلی (استراتژی های internal link)

  36. 5 تکنیک نهایی سئو داخلی

  37. آموزش افزونه Yoast (آموزش سبز کردن چراغ ها)

  38. تنظیمات yoast seo premium (آموزش یاست پریمیوم)

  39. زامبی پیج ها و تاثیر آنها در سئو 2021

  40. کارگاه سئو محتوا

  41. استراتژی سئو محتوا

 

آموزش رایگان سئو وردپرس

 

سئو وردپرس چیست ؟!

وردپرس یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا هست . به دلیل اینکه هسته وردپرس بر پایه وبلاگ بوده به همین دلیل سئوی وردپرس نسبت به دیگر سیستم ها راحت تر بوده و همچنین نتیجه گیری در آن سریع تر بوده و قدرت بسیار بالایی در سئو دارد،وردپرس در ایران جزء محبوب ترین سیستم های رایگان هست مخصوصا از سال 95 به بعد استقبال بیشتری قرارگرفت و همچنین سئوی وردپرس مورد اهمیت قرار گرفت به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این بخش آموزش رایگان سئو وردپرس قرار بدیم ، سئو و بهینه سازی به این معناست که فعالیت هایی داشته باشیم روی محتوا و ساختار سایت تا اینکه در نتایج گوگل افزایش رتبه داتشه باشیم و ترافیک ارگانیک و رایگان دریافت کنیم .

 

چرا وبسایت وردپرسی من نیاز به سئو داره ؟!

 

چرا سئو وردپرس

حجم ترافیک خیلی بالایی در وب توسط موتور جستجوی گوگل هدایت میشه، اینکه امروزه ترافیک قابل توجهی رو میتونید توسط شبکه های اجتماعی برای سایتتون داشته باشید شکی نیست، اما حقیقت اینه که ترافیک گوگل بی نظیره !

اول از همه که ترافیک کاملا هدفمند که به دنبال محصولات شما هستند رو هدایت میکنه که بصورت کاملا رایگان هست و هیچ محدودی هم نداره.

و اما یک مزیت که گوگل داره که نمیتونید در شبکه های اجتماعی تجربه کرد پایداری بودنش هست یا بهتره خیلی خودمونی تر بگم، در شبکه های اجتماعی اگر 1 هفته یا 1 ماه فعالیتتون رو انجام ندین خیلی از فعالیت های قبلیتون کمرنگ میشه اما در سئو اصلا اینطور نیست. این 1 ماه نه تنها ضرر نمیکنید بلکه اعتبار دامنه شما هم افزایش پیدا کرده (اگه سئو خوب کار شده باشه)

 

چرا گوگل نمیتواند وبسایت ورپرس من را بدون سئو ببینه ؟!

گوگل خیلی هوشمند هست و شکی در این موضوع نیست اما خب طبیعیه نیاز به کمک داره. با اینکه همیشه داره سعی میکنه به کمک الگوریتم های جدید سعی کنه بهترین نتایج رو برای کاربرای خودش آماده کنه و بهشون پیشنهاد بده که در مقاله تغییرات جدید الگوریتم 2019 آخرین بروزرسانی ها رو سعی میکنم قرار بدم. در حقیقت باید بگم گوگل نیاز نداره که وبسایت مارو ببینه ما نیاز داریم که گوگل مارو به دیگران معرفی کنه. یک مثال بزنم تا بهتر درک کنیم گوگل چطوری هست و ما باید چکار کنیم، تصور کنید گوگل یک حاجی بازاری معروف هست که همه رو حرفش حساب باز میکنند و شما تازه یه مغازه داخل بازار زدین. اکثر بازاری ها و مردم واسه خرید هاشون از حاجی بازاری مشورت میگیرن 🙂 حالا برای اینکه فروش ما بیشتر بشه میتوینم بریم سراغ حاجی و خودمون رو معرفی کنیم و بگیم کی هستیم و در چ محصولی مارو به دیگران پیشنهاد بده. و این حاجی ما برای اینکه مارو به دیگران معرفی کنه یکسری شرایط داره که باید رعایت کنیم تا انجام بده، مثل ساختار درست مغازمون که مشتری ها خوششون بیاد، مثل رفتار و خوبمون و توضیحات خوبی که به مشتری ها میدیم (محتوای سایت) و . . .

 

آیا میتوانم خودم سئو را انجام بدم ؟!

شاید گفته بشه دنیای گوگل پیچیده هست و سخته اما باید بگم که اصلا اینطور نیست بلکه هرکسی که سایت داره و مدیر یک کسب و کار اینترنتی هست به راحتی میتونه این علم رو یاد بگیره فقط نباید درگیر حاشیه ها بشه مثلا الویت در سئو مبحث استراتژی ها هست اینکه روی چ کلمات کلیدی کار کنیم که بتونیم سریعتر به بازیدی برسیم که کمک کنه افزایش فروش داشته باشیم نه اینکه روی یک کلمه کلیدی پر رقابت سعی کنیم با هزینه های زیاد و خرید بک لینک بدون برنامه ریزی شده هم هزینه های خودمون رو زیاد کنیم هم در نهایت به موفقیت منجر نشه و کلا از سئو ترسیده بشیم. من در آموزش رایگان سئو وردپرس سعی میکنم نکات خیلی خیلی مهم و نقشه راه رو بیشتر براتون مشخص کنم اما اگر نیاز به مشاور سئو حرفه ای دارید میتونید از صفحه مربوط به خودش درخواست بدین (برای بیزینس ها و سایت های بزرگ مناسب هست، سایت های کوچک به کمک آموزش ها میتونن به نتایجی میخوان دست پیدا کنند)

 

حتما باید مقاله آموزش رایگان سئو وردپرس را تا انتها بخونم ؟!

اگر واقعا میخوای در سئو نتیجه بگیری و ترافیک وبسایت خودت رو افزایش بدیم، حتما بهتون پیشنهاد میکنم این مقاله رو بخونید. حتی اگر در زمینه سئو فعالیت میکنید، آموزش های من کلیدی ترین نکات و مهمترین مباحث رو پوشش میدن که برای حرفه ای ها هم نکته هایی برای یادگیری دارند. چون هرچیزی که نوشته میشه بر اساس مطالعات و از اون مهم تر تجربیاتم روی چندین پروژه موفق هست و صرفا مقاله ترجمه شده براتون قرار ندادم .

 

موتور های جستجو گوگل چگونه کار میکنه ؟!

بنظرم من برای اینکه بتونیم یک علم رو یاد بگیریم و بخوایم با یک ابزار کنیم خیلی خیلی بهتره که بتونیم بفهمیم چطور کار میکنه و فرایندش چطور هست . اونموقع خیلی از مباحث رو بخوبی درک میکنیم و دلیلش رو میفهمیم و از سمتی هم درگیر خرافات و صحبت های الکی نمیشیم. مثلا اینکه کلمات کلیدی رو داخل سایت پشت سرهم تکرار کنیم و رنگش رو سفید کنیم تا رتبه بگیریم (یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه) ولی با دیدن ویدئو میبینید که گوگل تمام کد های سایت رو میبینه و به راحتی میتونه هر تقلبی رو پیدا کنه و این تکنیک ها نهایتا چند وقتی جواب بدن ولی بعدش کلا از نتایج گوگل محو میشید.

 

گوگل چگونه کار مکیند

 

1)crawling  و  indexing

کرال مربوط به فعالیت ربات های داخل وبسایت شما هست، که دیتای سایت شمارو بررسی و ذخیره میکنند و طبق اصول سئو و فرایند های آن برای مخاطبان اون محتوا و صفحه به نمایش داده میشود.

 

2)ارایه پاسخ به جستجوگران

بعد از بررسی سایت ها و رتبه بندی توسط گوگل زمانی کاربر داخل گوگل کلمه یا جمله ای رو سرچ میکنه، گوگل سعی میکنه بهترین جستجو رو طبق دیتاهایی که داره بهش پیشنهاد بده و به مرور زمان سعی میکنه بر اساس رفتار و بازخورد کاربر به نتایج، رتبه بندی هارو بهبود بده.

 

قدرت واقعی بازاریابی جاذبه ای

همونطور که در بخش بازاریابی جاذبه ای صحبت کردم یکی از ابزارهای مهم این روش مارکتینگ سئو و بهینه سازی سایت هست، یجورایی موتورهای جستجو سکوی پرتابی هستند که بهمون کمک میکنند حجم زیادی از مخاطبان هدف خودمون رو بصورت کاملا رایگان جذب کنیم. نکته ای که باید بدونید اینه که سئو بدون محتوا اصلا نشدنیه، هرچیزی رو که فکر کنید محتوا یا همون کانتنت بیان میکنیم، متن های منو، هدر و فوتر سایت، تصاویر سایت، متن های سایت و . . .  برای همین سئو و محتوا 2 اصل جدانشدنی هستند.

 

شروع آموزش رایگان سئو وردپرس

برای شروع این مبحث بهتره اصول اولیه سئو حرفه ای رو یاد بگیرید در 3 قالب استراتژی سئو، سئو داخلی، سئو خارجی در این مقاله توضیح میدم براتون.

 

استراتژی سئو

همونطور که صحبت کردیم، اینکه سئو پولساز باشه یک اصل جدانشدنی هست. اما یه وقتایی سئو رو فقط برای افزایش بازدید یک وبلاگ میخوایم و برامون مهمه که چطور بازدید خودمون رو بالا ببریم. بازهم اینجا استراتژی بهمون کمک میکنه که در چه موضوعی و چه کلمات کلیدی سئو رو استارت بزنیم تا سریعتر اعتبار دامنه ما افزایش پیدا کنه و سریعتر بازدید داشته باشیم و بعد از موفقیت در کلمات کلیدی کم رقابت و آسون (که بازدید بسیار خوبی رو میتونید ازشون بسازید) میریم سراغ کلمات کلیدی سخت تر و پر بازدید تر.

 

اول بریم سراغ اینکه کلمه کلیدی چیه ؟

زمانی که کاربرای گوگل و حتی خود شما داخل گوگل دنبال رفع نیازتون هستید، یک عبارت یا کلمه رو سرچ میکنید، همون عبارت یا کلمه رو بهش میگیم کلمه کلیدی یا کیورد (keyword).

که در این آموزش به 2 بخش تقسیمشون میکنیم :

 

کلمات کلیدی با سیلاب کم (یل بخش کم)

سیلاب به معنای بخش هست. مثلا کلمه ی سئو وردپرس یک کلمه کلیدی 2 سیلابه (2 بخشه) هست. اغلب رقابت در این کلمات بالا هست (طبیعتا ورودی زیادی رو هم دارند) و در جلوتر که استراتژی ارتش رو یاد میگیرید حکم فرمانده های مارو در استراتژی دارند.

 

کلمات کلیدی با سیلاب زیاد (لانگ تیل)

که به این نوع اصطلاحا کلمات کلیدی لانگ تیل (long tail) هم گفته میشه. این کلمات کلیدی اصولا از 3 سیلاب به بالا هستند.

 

اما مزیت کلمات کلیدی لانگ تیل

درسته که در این کلمات کلیدی ورودی کمتری داریم. اما همون ورودی که وجود داره خیلی هدفمند تر هستند. برای مثال زمانی کسی سرچ میکنه سئو وردپرس، دقیقا مشخص نیست به دنبال چی هست ولی زمانی که کسی سرچ میکنه دوره جامع آموزشی سئو وردپرس کاملا مشخص هست که اون شخص دنبال یک دوره آموزشی هست و میتونید یک دوره آموزشی رو براشون آماده کنید. اما جلوتر صحبت میکنیم که قرار نیست هیچ کلمه کلیدی رو از دست بدیم ولی قراره با استراتژی پیش بریم 🙂

 

بهترین استراتژی در سئو

بعد از فعالیت تخصصی که داشتم و مطالعات زیادی که انجام دادم بهترین استراتژی که کمک میکنه بازدید خیلی زیادی رو به سمت سایت خودتون روانه کنید، خوشه محتوا هست که من داخل اکثر پروژه ها سعی میکنم ازش استفاده کنم. در فیلم زیر میتونید در مورد این استراتژی بیشتر بدونید .

 

اگر تصور کنیم جنگ باشه، استراتژی ارتش رو در نظر بگیرید . .  .

فکر کنید یک جنگ پیش رو دارید (گرچه اصلا جنگی وجود نداره این مثال رو فقط برای این میزنم که کامل درک کنید چطور در سئو میتونیم موفق بشیم، طبق ویدئو ما نوع خوشه کلمات کلیدی داریم که رقابت بالایی دارند و انتهای خوشه کلمات کلیدی کم رقابتی رو داریم.اشتباه فاحشی که انجام میشه شروع سئو رو از نوک خوشه یعنی کلمات کلیدی سخت شروع میکنند و از ابتدا تلاش میکنند روی اون کلمات کلیدی رتبه کسب کنند. مثل این میمونه زمانی جنگ شده، فرمانده سپاه رو بفرستیم وسط میدون و بگیم تنهایی بجنگه و تمام سلاح ها رو در اختیار فرمانده ها قرار بدیم (محتوا و بک لینک ها). هرچقدر هم فرمانده قوی باشه و هزار تا تفنگ و دم و دستگاه هم بهش بدیم تنهایی هیچ کاری نمیتونه بکنه :)خیلی منطقیه که برای اون فرمانده تعداد سربازهارو بیشتر کنیم و سربازهارو قوی تر کنیم و اعتبار این سرباز هارو بدیم به فرمانده یا همون سرخوشه خودمون که رقابت بالاتری داره. سعی کردم با یک مثال قششششنگ تئوری و مبحث استراتژی هارو توضیح بدم .

 

اهمیت کلمات کلیدی در سئو وردپرس و استراتژی سئو

 

آموزش رایگان سئو وردپرس:انتخاب کلمه کلیدی مناسب

خب اگر ویدئو استراتژی رو دیده باشید متوجه میشید که تمام این مبحث حول محور اینکه چ کلمات کلیدی ای کار کنیم و از کجا شروع کنیم صحبت شده هست و برای تعیین استراتژی ما باید از ابزار های موجود استفاده کنیم و در نهایت فرمانده ها و سرباز های هر فرمانده رو مشخص کنیم. یادمون نره شروع سئو و قدرت بخشیدن به یک ارتش از تعداد سرباز های قوی شکل میگیره.

ابزارهایی که میتونیم ازشون استفاده کنیم شامل، گوگل ترندز، کیورد پلنر، moz و مهمترین ابزار برای تعیین کلمات کلیدی خود گوگل هست که در ادامه در موردش صحبت میکنیم.

 

آموزش گوگل ترندز یکی از ابزارهای سئو ورپرس

به کمک ابزار google trends میایم حوزه های کاری خودمون یا بهتره بگم فرمانده های خودمون رو مشخص میکنیم که در ویدئو زیر در موردش صحبت کردم .

 

آموزش کیورد پلنر

حقیقت و رک باید بهتون بگم این ابزار این روزها اصلا خوب نیست فقط به دلیل درخواست و سوال زیاد دوستان قرار دادم. دلیل اینکه پیشنهاد نمیکنم : در مرحله اول اینکه این ابزار بازه ای تعداد کلمات رو میگه مثلا میگه 0 تا 100 سرچ در ماه یا 100 تا 1000 سرچ در ماه ! و نکته بعدی اینکه این ابزار ترکیب کلمات لانگ تیل یا همون بلند رو بهمون نمیگه و فقط همون تک کلمه رو محاسبه میکنه، مثلا یک مقاله نوشتم در مورد شادوبن چیست، اما این مقاله روی کلمات راه های درآمد از شادوبن، خارج شدن از شادوبن، راه خارج شدن از شادوبن و . . . هم بازدید و ورودی داره که این ابزار نمیتونه این اطلاعات رو بهمون بده و برای همین نمیشه خیلی بهش استناد کرد! روش مناسب رو جلوتر توضیح میدم . . .

ابزار های زیادی هست که به شما در تعیین کلمه کلیدی مناسب کمک میکنند که من ابزار های keyword planner ،Moz و google trends بهتون پیشنهاد میدم که در آینده آموزش هاشون میذاریم روی وبسایت.

 

بهترین ابزار تعیین کلمات کلیدی، خود گوگل هست !!!

بهترین ابزار پیشنهادات گوگل و سرچ های مرتبط هست، در ویدئو زیر میتونید مشاهده کنید و نکات کلیدی رو یاد بگیرید. (در ویدئو بجای سرچ های مرتبط اشتباها میگم پیشنهادات گوگل)

 

سئوی داخلی on-page seo چیست ؟!

سئو داخلی شامل تمام فعالیت هایی میشه که داخل سایت انجام میدیم تا افزایش رتبه و ورودی از سمت گوگل داشته باشیم.

در مقاله سئو داخلی   اطلاعات تکمیلی و تکنیک های مربوط به سئو داخلی رو مفصل براتون توضیح دادم.

سئوی داخلی شامل:

 

 

سئو تکنیکال چیه ؟

فعالیت هایی که مربوط به ساختار و مباحث فنی سایت هست و به ما کمک میکنه تا سایت خودمون رو به خوبی برای خزنده ها و ربات های گوگل آماده کنیم تا گوگل متوجه بشه سایت ما در مورد چه مبحثی داره صحبت میکنه و آیا از نظر فنی (مثل سرعت، زیبایی، ux و . . . ) مناسب هست تا در نتایج گوگل قرار داده بشه یا نه .

سئو تکنیکال شامل چه مواردی میشه ؟

 

  • تگ های html
  • سرعت سایت
  • معماری سایت
  • دیزاین سایت

 

سئو داخلی (seo on page) چیست؟

سئو داخلی شامل تمام فعالیت هایی هست که داخل وبسایت انجام میدیم تا موجب افزایش رتبه ی وبسایت ما بشه، از تغییر ساختار سایت گرفته تا تولید محتوا و لینک سازی داخلی که در ادامه مفصل تر در موردشون صحبت کردم.

در دوره سئو خیلی کامل و اساسی در مورد سئو داخلی صحبت کردیم، تمامی تکنیک هارو تخصصی آموزش دادیم، میتونید نظر دانشجویان دوره رو در صفحه مربوطه ببینید.

تفاوت سئوی خارجی با داخلی

تفاوت سئوی خارجی با داخلی

سئو خارجی مثل  این می مونه که بیاید به بقیه ی مغازه هایی که بازدید کننده های زیادی دارند یه مبلغی رو بدید و ازشون بخواید که تبلیغ مغازه ی شمارو تو مغازه ی خودشون بزنند,واضحه که هرچی کسب و کار اون شبیه تر به کسب و کار شما باشه,احتمال اینکه مشتری های اون به شما سر بزنند بیشتره چون احتمالا  کالا یا خدماتی که مشتری تو سایت مُبَلغتون دنبالش می گشته رو شما هم عرضه می کنید.

سئو داخلی هم مثل این می مونه که شما با افزایش کیفیت خدمات و کالا هاتون و همچنین دکوراسیون مغازه  حس خوبی به مشتری بدید .زمانی که با اصلی ترین هدف  گوگل یعنی ایجاد حس رضایت در کاربر و دسترسی اون  به اطلاعات مورد نیازش ,همسو شدید گوگل هم سایت شما رو به مکان بهتری انتقال می ده.به خاطر داشته باشید که گوگل سئو ی داخلی رو به خارجی ترجیح می ده ولی این به این معنی نیست که نباید ازاون استفاده کنیم.

1-انتخاب کلمه های کلیدی مناسب

انتخاب کلمه های کلیدی مناسب : تکنیک سئو داخلی

گرچه در اصل این مبحث برمیگرده به استراتژی سئو ولی در سئو داخلی براتون آوردم چون بنظرم موضوع خیلی مهمی هست و کمتر بهش توجه شده.

یه مغازه ی موبایل فروشی رو تصور کنید که تو بهترین جای بازار پارچه فروشا داره فعالیت می کنه، آدمایی که میان بازار پارچه فروشا دنبال چی هستن؟ حداقل می دونیم دنبال خرید موبایل نیستن، حالا هر چه قدر هم که زیاد باشن، در واقع شما هزینه ی زیادی واسه بازدیدکننده هایی کردید که قرارنیست مشتری شما بشن، این کاریه که انتخاب نادرست کلمه ی کلیدی می تونه با سایت شما بکنه.

حالا می خوایم بدونیم چه جوری بهترین کلمه های کلیدی رو پیدا کنیم.

قدم اول: انتخاب بهترین کلمه های کلیدی بنیادی

مثلا اگر قراره  تو حوزه ی گوشی فعالیت کنید باید ببینید کاربرا بیشتر چه چیزی رو سرچ می کنن,گوشی,موبایل,تلفن همراه یا گوشی موبایل؟خوشبختانه یه ابزار هست که کارتون رو خیلی راحت می کنه,گوگل ترند(google trends)؛ با استفاده از این ابزار آنلاین می تونید همزمان 5تا از کلمات کلیدی خام مدنظرتون رو با هم مقایسه کنید.تازه  وقتی صفحه رو به پایین  اسکرول می کنید اطلاعات جالب دیگه ای هم مثل درصد سرچ هر کدوم در هر جای ایران  رو بهتون می ده.

قدم دوم : همه ی ما دوست داریم توی کوتاه ترین و بهترین کلمه ی کلیدی بالا بیایم,اما باید این خواسته رو به تعویق بندازیم؛حداقل برای ابتدای کار.

رقابت توی اینجور کلمات خیلی بالاست و سایت تازه تاسیس شما شانس زیادی واسه نشون دادن خودش نداره.پس راه حل چیه؟ استفاده از کلمات کلیدی طولانی(long tail keywords)، غالب افراد از این پیشنهاد خوش حال نمیشن,بریم با دونستن چندتا نکته از این پیشنهاد خوش حال شیم.

گذشت اون دورانی که اغلب مردم از کلمه های یک بخشی برای سرچ کردن استفاده می کردند، حتی اگر افزایش آگاهی کاربرها رو تو زمینه های مختلف نادیده بگیریم، پیشنهادات گوگل موقع سرچ کردن رو نمی شه نادیده گرفت

مثلا برای کسی که در واقع دنبال آموزش وردپرس رایگان باشه ولی ذر زمان سرچ نوشته آموزش وردپرس، اصولا همه به پیشنهادات گوگل توجه میکنند و ازشون استفاده میکنند.

یه خبر عالی دیگه؛ تصور کنید یکی از صفحاتتون رو روی ترکیب 4 کلمه ایِ (آموزش رایگان سئو سایت ) سئو کردید، وقتی توی این کلمه رتبه ی خوبی گرفتید به مرور زمان گوگل شما رو در صفحه ی نتایج ترکیب های کوتاه تری مثل (آموزش رایگان سئو  -آموزش سئو سایت -آموزش سئو) هم نمایش می ده، انگیزه از این بیشتر برای انتخاب کلمه ی کلیدی طولانی؟

درضمن طبق تحقیقات صورت گرفته، نرخ تبدیل بازدید کننده  به مشتری در صفحاتی که کلمات کلیدی طولانی تری دارند بیشتره,همچین چیزی هم قابل انتظاره,تصور کنید شما توی سایتتون خدمات( سئوی سایت وردپرسی) رو انجام میدید,اما ترکیب(سئوی سایت)رو به عنوان برچسب استفاده کردید,اینجوری کاربرهایی که به دنبال خدمات سئوی سایت غیر وردپرسی هستند هم وارد سایت شما شده , سریع خارج می شن و کلمه ی مورد نظرشون رو دوباره سرچ می کنن.این کار علاوه بر اینکه نرخ تبدیل شما رو کاهش می ده,تاثیرات نامطلوبی هم بر رتبه ی شما میذاره,در صورتی که سئو کلمه ی کلیدی طولانی تر راحت تر بود و نرخ تبدیل تون رو هم بالا تر می برد.اینم از دومین قدمِ اولین نکته

قدم سوم: تعیین نهایی کلمات کلیدی به کمک ابزارهای سئو

حالا چندتا ابزار آنلاین سئو رو معرفی می کنیم که گاهی کلمه هایی رو بهتون نشون می دن که از وجودشون هم خبر نداشتید.

اولی kwfinder: این سایت فوق العاده علاوه بر نشون دادن کلمات کلیدی مربوط به کلمه ای که وارد کردید,تعداد دفعاتی که اون کلمات توسط کاربر ها سرچ شدن رو هم نمایش میده,تازه یه سری اطلاعات هم درباره ی بهترین سایت هایی که تو اون زمینه فعالیت داشتند رو هم در اختیارتون میذاره.

دومی keywords shitter: این سایت هم برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی عالیه,توی اون باکس بزرگ, کلمه ی مورد نظرتون رو وارد کنید,و از یه عالمه کلمه ی کلیدی ظاهر شده لذّت ببرید.

سومی keywords planner: این ابزار که مربوط به خود گوگله, هم از محبوبیّت زیادی بین سئو کارها برخورداره,اما برای استفاده از خدمات این  سایت کاربردی ابتدا باید عضو بشید. 

۲-تگtitle

متا تگ های موثر در سئو

در اولین نگاه معرف صفحه ی  شما,عنوان شماست,پس باید سعی کنید سایتتون  رو کامل,حرفه ای وبه همراه المان(ها)یی برای جلب توجه کاربر معرفی کنید. بپردازیم به چند نکته برای انتخاب بهترین عنوان ممکن. از اصلی ترین معیارهای گوگل برای تشخیص موضوع صفحه ,تگ عنوان است پس وجود کلمه ی کلیدی در آن نه تنها مفید بلکه واجب است .

کلمه ی کلیدی را اولین کلمه یا جزء اولین کلمات عنوان بنویسید تا حتما در صفحه ی نتایج نمایش داده شود. ظاهرا گوگل به جای تعداد کاراکتر معیار خود را عرض نوشته می داند,به طوری که گاه استفاده از کاراکترهای عریض تر مانند ف و گ تعداد کاراکترهای نمایش داده شده را کم تر می کند وممکن است بقیه ی عنوان را به صورت( …) نشان دهد. برخی برای رتبه گرفتن کلمه کلیدی شان, آن را پشت سر هم در عنوان می نویسند بدون آنکه نامفهوم شدنش برای کاربر را در نظر بگیرند.در این مواقع گوگل خود این موضوع را متوجه شده و عنوان دیگری به جای آن نمایش می دهد.

در صورت جذاب بودن تایتل نرخ کلیک سایت(CTR )افزایش یافته و در نتیجه رتبه ی آن نیز بهبود می یابد.(البته در صورتی که محتوا به تایتل مربوط بوده و نیاز کاربر را تامین کند وگرنه کاربر پس از چند ثانیه از سایت خارج شده و مجدداً موضوع مورد نظرش را سرچ می کند که این خود باعث کاهش رتبه ی سایت شما می شود.) وجود اعداد، پرانتز، گیومه و کلماتی از قبیل تخفیف، رایگان، 10 روزه ، کامل و 0 تا 100 در عنوان باعث جذاب تر شدن عنوان و افزایش نرخ کلیک می شود.

-3تگ های  heading

بعد از تگ title تگ1 h برای موتورهای جستجو ازبیشترین اهمّیّت برخوردار است.به یاد داشتن این چند نکته درباره ی تگ های هدینگ شمارو یک قدم  به سئو کار شدن نزدیک تر می کند. برای موتورهای جستجو ارزشمند ترین تگ هدینگ h1 و کم ارزش ترین h5 است.h6هم برای موتور های جستجو معادل همان <p> است.

تکرار عنوان موجود در تایتل یک باردرh1 وبار دیگر در سطر اول مفید است.هر صفحه باید یک تگ h1داشته باشد.

قبل از تگh1  تگ هدینگ دیگری قرار ندهید,به طور کلی هدینگ کم ارزش تر را قبل از هدینگ ارزشمند تر نگذارید .مثلا قرار دادن  h3 قبل ا ز 2h کار درستی نیست مگر اینکه قبل از آن از تگ h2 استفاده کرده باشید.

4 – توضیحات متا meta description

بعد از عنوان در صفحه جستجو توضیحات متا وظیفه ی جلب توجه کاربر را بر عهده دارد.برای این کار می توان کلمه ی کلیدی را در ابتدای متا نوشت. از آن جا که  گوگل کلمات کلیدی موجود در متا را پررنگ نشان می دهد این خود اسباب جلب توجه کاربر را فراهم می کند, اما در صورتی که کلمه ی کلیدی پر رقابت بوده و سایر رقبا آن را به عنوان اولین کلمه متا نوشته اند شما آن را در جایگاه کلمه ی دوم یا سوم متا بیاورید تا این تمایز چشم کاربر را به خود بگیرد و کلیک او سهم شما شود.

 

5-تولید محتوای با کیفیت

5-تولید محتوای با کیفیت : تکنیک سئو داخلی

تولید محتوای با کیفیت شما را تبدیل به منبعی قابل اعتماد می کند؛تمام چیزی که گوگل برای کاربرانش می خواهد.در ادامه چند نکته درباره ی تولید محتوای با کیفیت می خوانیم.

هرچند وقت یکبار محتوای همیشه سبز(محتوایی که بر اثر گذشت زمان غیرقابل استفاده نشده و همیشه کاربردی ست.) خود را به روز رسانی کرده و به جای واژه های غیرکاربردی از واژه های متداول تری استفاده کنید. برای این کار می توانید از گوگل ترند کمک بگیرید.

قبل از تولید محتوا زمانی را به تحقیق در حوزه ی مربوطه اختصاص دهید، فقط بر روی محتوای متنی تمرکز نکنید,بازدید کننده های شما از تیپ های شخصیتیِ متفاوتی اند. هنگامی که برای اولین بار از واژه ای مخفف استفاده می کنید معنای آن را در پرانتز بنویسد.، کاربر به امید رفع نیازش به سایت شما سر زده است.پس هدف اصلی تان درتولید محتوا رفع نیاز کاربر باشد.به یاد داشته باشید مطالبی مملو از کلمات کلیدی تنها دافعه ی سایت شما را افزایش می دهد.

 6-راه اندازی نسخه AMP یا Accelerated Mobile Pagesآخرین تغییرات گوگل : نسخه AMP

فعال سازی این قابلیت بهینه سازی محتواهای شما در نتایج گوگل میشود، ساختار وبسایتتون عوض میشه و فقط مختص گوشی ها هست و زمانی که کاربران موبایل داخل گوگل سرچ میکنند این نسخه رو مشاهده میکنند.

همونطور که میدونید بهینه سازی برای موبایل ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار هست، چراکه تعداد کاربران بیشتری دارد و هر روز هم بیشتر میشود.

زمانی این نسخه رو فعال کنید یه آیکن فلش کنار وبسایت شما در نتایج گوگل میاد که به معنی فعال بودن نسخه AMP وبسایت شما هست ( در تصویر این آیکن وجود دارد)

7-رعایت چگالی کلمه کلیدی

رعایت چگالی کلمه کلیدی : تکنیک سئو داخلی

چگالی کلمه  کلیدی به معنای نسبت تعداد کلمات کلیدی به تعداد کل کلمات متن است که درصد بهینه آن چیزی حدود 1تا 3 در صد است؛یعنی به ازای هر 100 کلمه,کلمه ی کلیدی 1تا3 بار در متن تکرار شده باشد.در کل سعی کنید  پراکندگی را هم برای کاربر و هم برای گوگل بهینه کنید؛نه آنقدر کم که  تشخیص موضوع برای گوگل مشکل شود و نه آنقدر زیاد که باعث احساس بدی در کاربر شود.(البته چند سالی ست که گوگل صفحات با چگالی کلمات کلیدی بالا را جریمه می کند.)

برخی تصور می کنند تکرار هر چه بیشترِ کلمه ی کلیدی باعث بهبود رتبه ی آن کلمه ی کلیدی می شود,در حالی که استفاده ی بیش از حد و متراکم از کلمات کلیدی یا همان keyword stuffing گاها باعث اسپم شناخته شدن صفحه ی شما برای گوگل شود,به علاوه ,این کار حس نامطلوبی را در کاربر ایجاد کرده  و در نتیجه bounce rate(نرخ پرش-خروج کاربر از سایت شما چند ثانیه پس از ورود)سایت شما را افزایش می دهد.

به جای استفاده ی زیاد از یک کلمه ی کلیدی می توانید از کلمات هم معنی آن و معادل انگلیسی اش استفاده کنید.

8-رابط کاربری (UI) مناسب

طراحی وبسایت یکی از فاکتور های موفقیت و حرفه ای بودن

تاکنون تاکید زیادی بر اهمیت تجربه ی کاربر داشتیم،اینکه یک کاربر زمانی وارد وبسایت ما میشه (چه از سمت گوگل، شبکه اجتماعی یا تبلیغ) آیا با وبسایت ما ارتباط برقرار میکنه و وبسایت تو مرحله اول از لحاظ بصری جذابیت داره؟ چشم کاربر خسته نمیشه ؟ فونت مناسب برای سایت انتخاب شده که هم به زیبایی سایت اضافه کنه هم زمانی بازدید کننده میخواد مطلبی رو بخونه به راحتی بتونه اینکار رو انجام بده ؟

از قالب های پیچیده استفاده نکنید، رنگ های داخل وبسایت به اندازه و طبق هارمونی رنگ باشه که در مقاله بهترین ترکیب رنگ سایت در موردش صحبت کردم، در مورد فونت هم که توضیح دادم و میشه گفت فونت ایرانسنس یکی از بهترین فونت های زبان فارسی هست.برای استراحت چشم های کاربران در قسمتی از هر صفحه مقداری فضای خالی قرار دهید ( چه در برگه ها چه در نوشته ها).

9-بهینه سازی تصویر

آموزش سئو وردپرس:بهینه سازی تصاویر

آیا چیزی نازیباتراز انتظار برای لود کامل یک سایت وجود داره؟ قطعا بله، ولی این یکی قطعا از بدترین هاست، می دونیم که سرعت اینترنت در ایران یک سری محدودیت هایی داره. ولی می تونیم با یک سری کارها,وضعیت رو بهتر کنیم.مثلا کم حجم تر کردن عکس ها.این کار علاوه بر کاهش انتظار کاربر,هزینه ی هاست رو هم  کاهش می ده، در ضمن گوگل هم برای سایتی  که سریع تر لود می شه ارزش بیشتری قائله.برای این کار می تونید از نرم افزار advanced JPEG COMPRESSOR استفاده کنید.

همچنین برای فشرده سازی عکس ها داخل سایت های وردپرسی میتونید از افزونه smush استفاده کنید که بهتون کمک میکنه عکس های داخل سایت رو فشرده و بهینه سازی کنید.

در ادامه به خاطر داشته باشید که  متن جایگزین(alt) رو خالی نگذارید تا عکستون شانس بالا اومدن در نتایج تصویری رو هم داشته باشه.

10-استفاده از urlهای مناسب برای صفحات

استفاده از urlهای مناسب برای صفحات : تکنیک سئو داخلی

سعی کنید  urlتمام صفحات خوانا و ترجیحاً  با عنوان صفحه هماهنگ باشه,تا اگرکسی لینک صفحه ی شما رو کپی کرد و بدون anchor text (عنوان لینک)اون رو توی صفحه اش قرار داد، کاربر با دیدن لینک صفحه اطمینان پیدا کند که در نهایت به موضوع مورد نظرش می رسد. این موضوع موقع نمایش سایت در صفحه ی نتایج جستجو هم بی تاثیر نیست چون محقق ها به این نتیجه رسیدند که کاربران هنگام کلیک کردن توجه ویژه ای به url سایت ها دارند و خود این باعث افزایش نرخ کلیک (CTR)سایت شما می شه. در ضمن توجه به کوتاه بودن urlهم خالی از فایده نیست، این کار راحت تر کپی شدن urlو در نتیجه بهبود تجربه ی کاربری رو در پی داره.در آخرهم یادتون باشه برای بالا بردن خوانایی urlهنگام جدا کردن.

کلمات از زیر خط(under line) به جای  خط فاصله استفاده کنید,در ضمن به جای استفاده از کلمات فارسی از انگلیسی اون واژه استفاده کنید.

تبریک میگم تا این جا 10 تکنیک از 16 تکنیک سئوی داخلی (on page) رو یاد گرفتید,بریم ببینیم 6 تا قدم باقی مونده قراره چه نکته هایی رو بهمون یاد بدن.

11-لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی : تکنیک سئو داخلی

لینک سازی داخلی باعث چرخیدن کاربر در صفحات سایتتان شده که این خود افزایش زمان ماندن کاربر در سایتتان را به دنبال دارد.علاوه بر این  کار را برای خزنده ی گوگل راحت کرده واجازه نمی دهد هیچ صفحه ای از دید او مخفی  مانده و ایندکس نشود.در ضمن برای عدم پیمایش لینک هایی که پیمایش آنها را لازم نمی دانید rel=”no follow ”را در لینکشان بنویسید.

12- دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری محتوا در بازاریابی محتوا

یکی از فرضیه هایی که گفته میشود میتواند در سئو موثر باشد استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، پایین تمامی مقالات هست، البته باید بگم فرضیه هست و پیشنهاد میشه استفاده کنید. (روی اکثر قالب های وردپرس این قالبیت وجود داره و گذاشتنش ضرری نداره برامون!

13- دریافت بک لینک داخلی از صفحه ای با اعتبار بالا

 دریافت بک لینک داخلی از صفحه ای با اعتبار بالا : تکنیک سئو داخلی

یکی از تکنیک های خیلی کاربردی که داخل همین سایت هم ازش زیاد استفاده شده است این ترفند هست. بعد از فعالیت و فرایند سئو بدون شک یکسری از صفحات وبسایت شما هستند که در نتایج گوگل خیلی موفق تر خواهند بود (به هزاران دلیل )، کاری که میتونیم انجام بدیم این هست که از صفحه ای که ارزش بالایی داره رو به یکی از صفحاتی که میخوایم افزایش رتبه داشته باشیم لینک بگیریم، حالا یا یک صفحه تازه ساخته شده است یا برای یکی از صفخاتمون که رقابت بالا هست اینکار رو انجام میدیم.

14- برطرف کردن خطا 404

برطرف کردن خطا 404 : تکنیک سئو داخلی

گاهی بعد از انتقال وب سایت از یک سیستم مدیریت محتوا(cms) به سیستم دیگر ,طراحی دوباره ی سایت و یا پاک کردن تعدادی از صفحات,ممکن است صفحه یا تعدادی از صفحات دیگر با urlقبلی  نمایش داده نشوند؛در این هنگام کاربر نمی تواند به صفحه  وارد شود و صفحه ارور404 می دهد.برای رفع این مشکل لینک هایی که دیگر وجود خارجی ندارند را به صفحه ای که محتوای مربوط به صفحه را داراست ریدایرکت کنید.درضمن به خاطر داشته باشید برای کاهش احساس منفی کاربر برای عدم دسترسی به مطلب مورد نظرش باید صفحه ی ارور۴۰۴ زیبا و خلاقانه ای طراحی کنید.

15-تشویق مخاطبان به نظر دادن

تشویق مخاطبان به نظر دادن و کامنت گذاشتن : تکنیک سئو داخلی

نظرهای زیاد  در یک صفحه ,سایت را با کیفیت  و تعاملی نشان داده و این خود بهبود رتبه را در پی دارد. در انتهای پست هایتان می توانید با استفاده از جملاتی, کاربران را ترغیب به نظر دادن کنید.این جملات,جملاتی  از قبیل (اگر مورد دیگه  ای هم به ذهن شما  می رسه برامون کامنت کنید تا بقیه ی  کاربرها هم ببینن, سوالاتون رو برامون کامنت کنید,شما در این باره چه فکری میکنید؟و…) هستند.

16-بهبود سرعت سایت

بهبود و بهینه سازی سرعت سایت : تکنیک سئو داخلی

همونطور که در مورد UX خیلی صحبت کردیم یکی از مهمترین نکات موثر در تجربه ی کاربری سرعت سایت هست، خب طبیعتا اگر سرعت وبسایت شما خیلی پایین باشه برای کاربران خسته کننده و حوصله سربر هست و احتمال خیلی زیاد کاربرا وبسایت شمارو ترک میکنند و علاوه بر اون تاثیر بسیار منفی ای در سئو خواهد داشت.

برای بررسی سرعت یک وبسایت میتونید از ابزار GTmetrix استفاده کیند که تحلیل کاملی در اختیارتون قرار میده، اگر وبسایت وردپرسی دارید میتونید به کمک افزونه       Wp Rocket سرعت وبسایت رو بهینه سازی کنید.

 

 

آموزش رایگان سئو وردپرس با افزونه yoast seo

 

آموزش رایگان سئو وردپرس:افزونه yoast seo

افزونه yoast seo برای بررسی های اولیه سئو داخلی خیلی خوب و کاربردی هست، خیلی از کارای اولیه سئو رو میتونید به راحتی باهاش انجام بدین اما همینجا بگم سئو افزونه یاست همچی نیست اما خیلی میتونید ازش کمک بگیرید و یکسری ایراد ها و باگ های مهم رو به خوبی چک کنید. در ویدئو زیر هم تنظیمات اولیه سئو توسط این افزونه رو براتون توضیح دادم.

 

آدرس گذاری مناسب سئو وردپرسی در تنظیمات وردپرس

برای سایت هایی که تعداد محتوا توسط کاربر هست و خیلی زیاد انجام میشه بهتره که بصورت ساده که همون عدد هست باشه. اما برای سایت های فروشگاهی، سایت های آموزشی و هر سایتی که خودمون نویسنده هستیم و مطلب میذاریم بهترین مدل قرار دادن روی نام نوشته هست که داخل تصویر زیر توضیح دادم.

مشابه تصویر

 

آموزش سئو وردپرس:پیوند های یکتا

 

اهمیت نامک در سئو وردپرس

بعد از اینکه پیوند های یکتارو روی نام نوشته تنظیم کردین، در url ها نکات زیر رعایت بشه .

 

  • کلمات انگلیسی باشد (کلمه کلیدی بصورت انگلیسی نوشته شود)
  • کوتاه باشد

 

آموزش تغییر نامک در وردپرس طبق تصویر

 

آموزش سئو وردپرس:تغییر نامک

 

اهمیت نام دامنه و تاثیر آن در سئو

در گذشته استفاده کردن از کلمه کلیدی در نام دامنه بسیار اهمیت داشت اما از سال 2013 با تغییرات در گوگل این تکنیک میشه گفت دیگه اثیری نداره و مهمترین موضوع محتوای درون سایت شما میباشد.

پس روی این موضوع وسواس زیادی نداشته باشین و میتوانید اسم شرکت و تجارت خودتون رو برای دامنه انتخاب کنید ولی نکات زیر را رعایت کنید :

 

  • هر چه نام دامنه کوتاه تر باشد بهتر است ،حداکثر هم 15 کارکتر باشد
  • از کلماتی که به چندین مدل نوشته میشود بپرهیزید (مثلا masoud یا masood)
  • از کلماتی که تلفظ آنها سخت هست بپرهیزید
  • از کلماتی که مشابه آنها وجود دارد بپرهیزید
  • سعی کنید از کارکتر (-) در دامنه استفاده نکنید

 

تاثیر هاست روی سئوی سایت وردپرسی

با توجه به اینکه گوگل فاکتور های زیادی را مورد بررسی قرار میده  که یکی از این فاکتور ها سرعت سایت هست ، در انتخاب هاست مهمترین موضوعی که اهمیت دارد این هست که سرعت سایت شما مناسب باشد، البته امروزه استفاده کردن از cdn هم میتونه بصورت غیر مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر مثب داشته باشه و پیشنهاد میکنم از سرویس ابرآروان استفاده کنید.

 

معرفی کردن سایت برای گوگل بدون www در سرچ کنسول

اینکه از www استفاده کنید یا بدون آن باشید تقریبا سلیقه ای هست. گرچه فرضیه هایی هست بر پایه اینکه اگر www داشته باشید ساب دامنه هستید ولی بازهم نمیتونه تاثیری روی سئو شما داشته باشه طبق تحقیقی که داشتم.

ولی برای زیبایی دامنه های بلند پیشنهاد میشه که www رو حذف کنند ولی برای دامنه های کوتاه و چند حرفی بهتره که با www باشه و فقط از لحاظ زیبایی هست، تصور کنید دامنه شما rty هست، حالا rty.ir قشنگ تر هست یا www.rty.ir ؟ من به نظرم دومی خیلی بهتره

حالا برای تغییرات میتونید مشابه تصویر عمل کنید :

 

آموزش رایگان سئو وردپرس:آدرس سایت

بر روی آیکن setting بزنید و گزینه site setting را انتخاب کنید و طبق تصویر بدون www را انتخاب کنید و ذخیره کنید

 

آموزش رایگان سئو وردپرس:آدرس سایت

 

سئو خارجی off-page seo چیست ؟!

سئو خارجی به مجموعه فعالیت هایی گفته میشه که خارج از سایت شما و داخل سایت های دیگران انجام میشه و منجبر به موفقیت شما در نتایج گوگل میشه، سئوی خارجی در اصل دریافت سیگنال های مثبت از سایت های دیگر به سایت خود هست. گرچه با آپدیت های جدید گوگل تاثیر سئوی خارجی نسبت به سئوی داخلی کمتر هست ولی همچنان یکی از موثر ترین فاکتورهای گوگل هست..

تذکر: سئوی خارجی مثل شمشیر دولبه هست، به همان اندازه با درست انجام دادن آن میتواند تاثیر مثبتی بذارد با اشتباه در آن میتواند مضر باشد و باعث کاهش رتبه شود.

سئوی خارجی شامل

 

  • لینک سازی خارجی
  • شبکه های اجتماعی social media
  • ثبت در گوگل مپ
  • شبکه های اشتراک گذاری بوکمارک social bookamrk

 

ابزار های سئو وردپرس

گوگل وبمستر تولز:

 

یک ابزار رایگان که گوگل در اختیار ما گذاشته که به ما کمک بسیار زیادی میکنه و امکانات زیادی دارد مثل :

 

  • اطمینان از اینکه گوگل به سایت ما دسترسی دارد
  • حذف مطالبی که نمیخواین در گوگل نمایش داده بشه
  • اطمینان از اینکه آیا سایت ما برای موبایل مناسب هست
  • اطلاعاتی مثل اینکه کدام محتوا ترافیک بیشتری به سایت شما جذب میکند
  • و …

 

سئو محلی local seo در سئو وردپرس

 

آموزش رایگان سئو وردپرس:سئو محلی

سئو محلی یا سئو لوکال چیست ؟! طبق الگوریتم کبوتر گوگل برحسب مکان جغرافیایی کاربران و همچنین سوابق جستجوی آن، نتایج را شخصی سازی میکند.

ip این امکان رو میده تا موقعیت جغرافیایی قابل شناسایی باشد، در نتیجه به کلیه اقداماتی که شما برای تعیین موقعیت جغرافیایی و آگاه کردن گوگل را سئوی محلی یا سئو لوکال میگویند.

 

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو وردپرس

 

آموزش رایگان سئو وردپرس:تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار خوبی در سئو دارد، برخی بر این عقیده اند از آنجای که شبکه های اجتماعی زود به زود توسط خزنده های گوگل بررسی میشن زمانی که محتوایی در شبکه اجتماعی منتشر میشود برای گوگل سیگنالی هست برای اینکه سایت شمارو هم بررسی کند. در نتیجه شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار بالایی در افزایش سرعت ایندکس شدن مقاله شما دارد.

شبکه های اجتماعی موثر در سئو 

 

  • گوگل پلاس
  • فیسبوک
  • توئیتر
  • لینکدین
  • یوتیوب و . . .

 

استفاده از محتوای همیشه سبز در سئوی سایت وردپرسی

 

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز یکی از مهمترین مباحث بازاریابی محتوا و سئو هست که به تازگی توجه بسیار زیادی بهش شده ، میتونید با استفاده از محتوای همیشه سبز ترافیک بسیار زیادی به سایت خود هدایت کنید.

برای مثال در سایت MOZ مقاله ای در مورد تغییرات الگوریتم گوگل منتشر شد و یک محتوای سبز عالی بوده که طبق گفته های این تیم ، از سال 2011 تا به امروز این مقاله چیزی حدود 1/7 میلیون بازدید داشته !!! که بسیار رقم قابل توجهی هست. بهتون پیشنهاد میکنم حتما از محتوای همیشه سبز برای سئو سایت خود بهره ببرید.

 

آموزش سئو

آموزش سئو برای همراهان جذب مارکتینگ طراحی شده تا رایگان اطلاعات کاربردی که بر اساس تجربه و مطالعه زیاد بدست آوردم در اختیارتون باشه. قبل از شرکت در دوره سئو بهتره که این دوره آموزش رو بگذونید به دلیل اینکه دوره ای که طراحی شده تخصصی و حرفه ای هست و برای عزیزانی هست که با سئو آشنا هستند و به دنبال استراتژی های جدید و آموزش های تخصصی SEO هستند. در این بخش آموزش های ما شامل :

  • اصول اولیه سئو
  • تکنیک های سئو
  • استراتژی سئو
  • تغییرات جدید الگوریتم گوگل
  • راهکار ها و تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت
  • ابزار های گوگل
  • افزونه های سئوی وردپرس

بهتره بدونید تمام مواردی که در این بخش آموزش داده میشود برای همه سایت ها قابل پیاده سازی هست ولی ما تخصصی روی وردپرس کار مکنیم

سئوسرچ کنسول

ایجاد دسترسی در سرچ کنسول جدید (دسترسی کاربر و مدیر در گوگل وبمستر)

question_answer0
آموزش ایجاد دسترسی در سرچ کنسول در وبمستر صاحب سایت باشد به‌عنوان Owner و اگر دسترسی به وی داده‌شده باشد به‌عنوان User شناخته می‌شود. هرکدام این نقش‌ها حقوق مشخص و توانایی‌های به‌خصوصی دارند. مالک پنل سرچ کنسول…
شروع در سئو و مسیر اولیه
سئو

شروع در سئو و مسیر اولیه

question_answer0
شروع SEO برای سایت تازه تاسیس اگر به دنبال یادگیری در سئو هستید و تازه میخواید شروع کنید پیشنهاد میکنم…

11 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    خیلی ممنون از زحماتتون
    اگه امکانش باشه ویدئو ها رو تو یک فایل زیپ قرار بدید که بشه به صورت یکجا دانلود کرد خیلی خوب میشه

    پاسخ
    • مرتضی عظیمی
      ژوئن 14, 2019 4:13 ب.ظ

      سلام سینا جان
      خوشحالم که مفید بوده
      باشه سعی میکنم به زودی این موضوعی که گفتی رو داخل سایت پیاده سازی کنم چون نیاز داره پروسش رو و ایمیلش رو اوکی کنم که ویدئو ها براتون ارسال بشه
      داخل کانال یا سایت عضو بشید تا زمانی انجام شد مطلع بشید

      پاسخ
  • سلام و خسته نباشید بی زحمتت ازتون خواهش میکنم این ویدیوها رو در یک فایل به صورت پیکج قرار بدین یا هم به صورت جداگانه در هر صفحه که بشه دانلود کرد ممنونم

    پاسخ
    • مرتضی عظیمی
      مارس 2, 2020 4:22 ب.ظ

      سلام آرمین جان
      ما از سرویسی استفاده میکنیم برای نمایش ویدئو ها که حجم اینترنت شما نیم بها محاسبه میشود و میتونید به راحتی مشاهده کنید.
      فعلا قابلیت دانلود برداشته شده و در صورتی تصمیم بگیرم ویدئو امکان دانلود داشته باشند از طریق ایمیل اطلاع رسانی میکنم.

      پاسخ
  • سلام روزتون خوش و وقت بخیر
    این ویدئو ها قابلیت دانلود نداره ؟؟
    هیچ راهی نیست دانلود کنیم و بدون اینترنت دنبال کنیم ؟

    پاسخ
    • مرتضی عظیمی
      می 29, 2020 6:09 ب.ظ

      سلام وقتت بخیر محمد جان
      نه متاسفانه ویدئو ها قابلیت دانلود ندارند

      پاسخ
  • سلام و وقت بخیر،
    درباره دوره آموزشی سئو سوال دارم.
    اینکه این دوره چند ساعته است؟
    بعد از پرداخت آیا تمامی قسمت ها قابل دانلود خواهد بود و یا هفته به هفته لینک ها باز خواهد شد؟
    و در نهایت اینکه به مناسبت عید فطر، آیا مبلغ 199 هزا تومان شامل تخفیف هم خواهد شد؟
    با سپاس و احترام.

    پاسخ
    • مرتضی عظیمی
      جولای 14, 2021 4:23 ب.ظ

      سلام آرمان عزیز
      حقیقتا من اصلا به تعداد ساعت دوره نه نگاه کردم و نه چیزی تعیین کردم و تلاش بر اینه این دوره جامع باشه، پس برای همین به مرور زمان طبق سوال های دوستان و آپدیت ها مجدد ویدئو ضبط میشه و رایگان برای همه ی دوستان ارسال خواهد شد .
      بعد از پرداخت تمامی لینک ها برای شما بازخواهد شد و میتویند یکجا دانلود کنید (تا الان مباحث اولیه سئو، تعیین استراتژی و تعیین کلمات کلیدی، سئو داخلی سایت و سئو محتواها ) کامل توضیح داده و جمع بندی شده و فقط بخش هاییش رو در این صفحه قرار دادم.
      و به زودی وارد مباحث لینک سازی و ابزار وبمستر تولز میشم.
      بعد از این آموزش ها فقط میریم سراغ آپدیت ها و پرسش و پاسخ ها و . . .
      خیر هزینه این دوره به هیچ وجه دیگه شامل تخفیف نمیشه و کمتر نمیشه و از یه تعداد فروش به بعد دوستانی که جدید به دوره اضافه میشن برای مشاوره خصوصی با من باید هزینه جدا پرداخت کنند ولی فعلا که دارم این متن رو مینویسم کسانی دوره رو تهیه کنند میتونن از مشاوره رایگان من استفاده کنند.
      موفق و شاد باشی ❤️

      پاسخ
  • سلام . امروز با سایت شما آشنا شدم و تمایل دارم بطور کامل تمامی دوره های شما در آموزش مارکتینگ دیجیتال تهیه کنم از جمله SEO –
    PPC executive/specialist
    – social media expert –
    Email marketing –
    Mobile marketing –
    Analytics
    – content management / marketing
    – Marketing automation .
    من در ایران زندگی نمیکنم ولیکن انتقال مبلغ در ایران را میتوانند انجام دهند .
    لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید چگونه میتوانم این دروره ها را تهیه کنم .
    باتشکر .
    اگر تمایل دارید سوالات بیشتری را پاسخشان را بدانید از من . شماره تماس واتس آپ ****

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست