1. آموزش دیجیتال مارکتینگ
  2. سئو
  3. اصطلاحات سئو
  4. Serp چیست؟ و نکات مهم سرپ در سئو

Serp چیست؟ و نکات مهم سرپ در سئو

Serp چیست؟ و نکات مهم در سئو

تعریف SERP

Search Engine Result Page یا SERP به معنی صفحه نتایج موتورهای جستجوست که هنگام جستجوی یک عبارت کلیدی به کاربر نشان داده می‌شه. به زبان ساده‌تر شما دنبال مطلبی با عنوان “متخصص سئو” هستید؛ این کلمه رو تو یکی از مرورگرهای خودتون جستجو می‌کنید و صفحاتی از نتایج به شما نشان داده می‌شه.

تو هر صفحه تعدادی سایت به شما نمایش داده شده‌ که به این صفحات Serp می‌گن؛ که این نتایج براساس جستجوی شما نمایش داده شده و البته منحصر به فرد هم هست. چون ممکنه جستجوی همین کلمه کلیدی برای یه کاربر دیگه متفاوت باشه.

دلیل تفاوت نتایج جستجو در مواردی مثل مکان فیزیکی کاربر، تاریخچه مرورگر، علاقه‌های کاربر و مواردیه که با توجه به خصوصیات و جستجوهای قبلی به کاربر نشان داده می‌شه.

در نظر داشته باشین که نتایج داخل یک صفحه دو نوعه: نتایج جستجوی ارگانیک که توسط الگوریتم‌های موتور جستجو رتبه بندی می‌شن و نتایج جستجوی پشتیبانی شده یعنی تبلیغات که براساس مواردی مثل مکان کاربر، جنسیت، علایق و… نشان داده می‌شن.

Serp چه اهمیتی داره؟

Serp چه اهمیتی داره؟

موتور جستجوی گوگل، تعداد جستجوها در گوگل و الگوریتم‌های اون از مواردی هستن که مدیران سایت‌ها رو مجاب کرده تا به شدت به قوانین و الگوریتم‌های رتبه بندی سایت پایبند باشن و هر روز برای دریافت رتبه بهتر در گوگل تلاش کنن.

طبق آمار، بازدید صفحه‌های اول نتایج موتور جستجو توسط کاربران به شدت بالا و نسبت به صفحه‌های بعدی فاصله زیادی داره؛ از این رو، سایت‌ها باید با تولید محتوای جذاب و منطبق با الگوریتم‌های جدید موتورهای جستجو، رتبه سایت خودشون رو تو کلمات کلیدی مورد نظرشون افزایش بدن تا تو نتایج صفحه اول قرار بگیرن؛ در غیر این صورت، ممکنه سایتی با ترافیک کم رو مدیریت کنن که هیچ سودی براشون نداره!

بهبود Serp

خب با توجه به موارد بالا، باید برای بهبود Serp سایت خودمون تلاش کنیم و موارد زیر می‌تونن تو این بهبود، به ما کمک کنن:

  • تعیین و سئو کلمات کلیدی مورد نظر سایت
  • بررسی و آنالیز موقعیت Serp رقبا در کلمات کلیدی مورد نظر
  • تمرکز و تقویت کلمات کلیدی تک سیلابی، دو سیلابی و سه سیلابی
  • بهبود رتبه کلمات کلیدی ترکیبی
  • تولید محتوای سئو شده با کلمات کلیدی مورد نظر
  • بهبود رتبه تصاویر سایت در کلمات کلیدی مورد نظر
  • افزایش فعالیت تو شبکه‌های اجتماعی با کلمه کلیدی مورد نظر
  • دریافت لینک‌های با کیفیت از سایت‌هایی با Serp بالا
  • استفاده از ابزار SERPmojo
تعریف SERP

Search Engine Result Page یا SERP به معنی صفحه نتایج موتورهای جستجوست که هنگام جستجوی یک عبارت کلیدی به کاربر نشان داده می‌شه.

Serp چه اهمیتی داره؟

موتور جستجوی گوگل، تعداد جستجوها در گوگل و الگوریتم‌های اون از مواردی هستن که مدیران سایت‌ها رو مجاب کرده تا به شدت به قوانین و الگوریتم‌های رتبه بندی سایت پایبند باشن و هر روز برای دریافت رتبه بهتر در گوگل تلاش کنن.

بهبود Serp

تعیین و سئو کلمات کلیدی مورد نظر سایت
بررسی و آنالیز موقعیت Serp رقبا در کلمات کلیدی مورد نظر
تمرکز و تقویت کلمات کلیدی تک سیلابی، دو سیلابی و سه سیلابی
بهبود رتبه کلمات کلیدی ترکیبی
تولید محتوای سئو شده با کلمات کلیدی مورد نظر و . . .



اصطلاحات سئو مرتبط با این لغت

Impression چیست؟ چرا باید ایمپریشن رو جدی بگیریم؟
CTR چیست؟ و تاثیر آن در سئو
crawler robot spider چیست؟ نحوه خوندن مطالب توسط خزنده های گوگل



نوشتهٔ پیشین
16 راهکار سئو که برای انجام پروژه هام ازشون استفاده میکنم (آپدیت 2020)
نوشتهٔ بعدی
UI چیست؟ ویژگی های یو آی و تاثیر در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

عضویت ویژه

با تهیه عضویت ویژه در هر شاخه ای از سئو که نیاز دارید میتونید به ویدئوهای کامل اون دسته بندی دسترسی داشته باشید.

با اضافه شدن آپدیت هم به همه ی مطالب دسترسی خواهید داشت.

برای خرید اینجا کلیک کنید

فهرست