1. آموزش دیجیتال مارکتینگ
  2. سئو
  3. سئو چیست (تعریف جدید سئو : 8 دقیقه)

سئو چیست (تعریف جدید سئو : 8 دقیقه)

سئو چیست (تعریف جدید سئو)

تعریف جدید سئو

میخوام در مورد نگاه جدیدی از سئو باهاتون صحبت کنم که خیلی بهتون کمک میکنه سئو موفق تری رو داشته باشید چه از لحاظ نتیجه گرفتن و چه از لحاظ پولساز بودن سئو.

اولین مبحثی که میخوام در موردش صحبت کنم تجربه ی کاربری یا UX هست، ببینید UX به معنای اینه که زمانی فردی با کسب و کار شما ارتباط برقرار میکنه در نهایت بعد از اون ارتباط چه حس و حالی داره ؟ آیا تجربش مثبت یا منفی بوده ؟

طبیعتا اگر تجربه مثبتی داشته یعنی UX خوبی داشتیم و بصورت کلی موفق پیش رفتیم. همین تجربه کاربری در بیزینس های خیلی بزرگترین یکی از مهمترین اهدافشون هست و دقیقا بیزینسی مثل UX رو تاج سرش میدونه و تمام الگوریتم هایی که داره طراحی میکنه فقط برای اینه که زمانی شما در گوگل فلان کلمه کلیدی رو سرچ میکنید.

بهترین نتایج رو به شما پیشنهاد بده، و اگر این اتفاق برای شما رخ نده بعد از یه مدتی گوگل رو کنار میذارید چون میگید گوگل داره یه سری سایت چرت و پرت بهمون نشون میده.

اما میبینیم گوگل خیلی موفق بوده و تجربه کاربران اکثرا مثبت بوده و زمانی شما یک کلمه رو سرچ میکنید مثلا آموزش دیجیتال مارکتینگ، وبسایت هایی رو به شما معرفی میکنه که نیاز های شمارو برطرف کنه.

یه مثال : اگر فردی سرچ کنه آموزش دیجیتال مارکتینگ و وارد وبسایت من بشه، در صورتی که نیازش رو برطرف کنم یه سیگنال برای گوگل ارسال میشه که وبسایت جذب مارکتینگ گزینه ی خوبی بود که در این کلمه کلیدی به کاربرا نشون دادی.

ولی اگر 10 نفر وارد وبسایت من بشن و از این 10 تا، 9 نفرشون بیان بیرون و همون کلمه کلیدی رو سرچ کنند. و در نتایج جدید دیگه سایت من رو انتخاب نکنند. این موضوع برای گوگل یه سیگنال هست که نتیجه ای که به نمایش گذاشتی یه افتضاحه و باید هرچه سریعتر وبسایت جذب مارکتینگ رو از نتایج گوگل حذف کنید.

پیشنهاد من اینه که بیاید و همین تجربه کاربری رو بذارید هدف وبسایت خودتون، یعنی اگر دارید مقاله ای مینویسید در مورد نیچ مارکتینگ چیست سعی کنید انقدر کامل و کاربردی باشه و نکات جدیدی رو آموزش بدین که نیاز کاربر رو برطرف کنه و به سبکی نباشه که از کاربرها فقط سیگنال منفی دریافت کنید.

ما در مرحله ی اول به دنبال یک محتوای خیلی عالی هستیم و بعد از اون همون محتوا رو سئو میکنیم، اگر محتوا قوی باشه در نتایج گوگل رتبه میگیریم ولی اگر محتوا ضعیف باشه بی شک از نتایج گوگل حذف میشیم.

از همه مهمتر اگر شما به این سبک فعالیت کنید و تجربه کاربر رو برای خودتون هدف والایی در نظر بگیرید در نهایت خود شما کسب و کار موفقی خواهید داشت. یعنی غیر از اینکه در نتایج گوگل بالا هستید کسب و کار موفق و پولسازی خواهید داشت و همونطور گفتم UX یکی از مهمترین پارامترهای حوزه مارکتینگ است.

موضوع بعدی که میخوایم از نگاه مارکتینگ به سئو نگاه کنیم مبحث نرخ بازگشت سرمایه هست. نرخ بازگشت سرمایه به این معناست که شما چقدر هزینه میکنید؟ چقدر سرمایه گذاری میکنید و در ازای اون چه سودهایی رو دریافت میکنید. اگر سود به هزینه هایی که کردیم به قول گفتنی بچربه، شما در حوزه مارکتینگ موفق بودین ولی اگر اینطور نباشه یعنی هر کمپین و فعالیت که داشتین. چه سئو چه تبلیغات به معنی اینه که شما شکست خوردین.

من به تجربه ی شخصیم 2 فاکتور خیلی مهم رو وارد مباحث سئو کردم که بهمون کمک میکنه نرخ بازگشت سرمایه خیلی خوبی داشته باشیم.

سریع به نتیجه برسیم

همینجا میگم سریعتر به نتیجه رسیدن به معنای این نیست که در فلان کلمه کلیدی با سرعت بیشتری در صفحات بالا بیایم. به معنای اینه که سریعتر از سمت گوگل ورودی پولساز داشته باشیم، شاید از سمت وبلاگ باشه.

ورودی هایی که از سمت گوگل وارد وبسایت ما میشن، میشه بهشون گفت مشتریان بالقوه. درسته به دنبال این هستیم سریع به نتیجه برسیم اما در فاکتور دوم خیلی واسمون اهیمت داره که مشتریان رو وارد وبسایت کنیم.

بازگشت سرمایه

مشتریان بالقوه کسانی هستند که ما میتونیم محصولات خودمون رو بهشون بفروشیم و ساده تر بگم افرادی هستند که حداقل احساس نیاز کردن که یه کلمه کلیدی رو سرچ کردن و به دنبال محصولات ما هستند فقط کافیه بهشون بگیم ما پتانسیل انجام رو داریم و کیفیت کارمون هم بالا هست و فرایند متقاعد سازی که طی بشه کاربر راحت مارو انتخاب میکنه.

این دوتا فاکتوری که در موردش صحبت کردیم همینطور که متوجه شدین خیلی بهم گره خوردن و نمیشه از هم جداشون کرد و هردوی اینها برمیگرده به تعیین و تحقیق کلمات کلیدی. که به نظر من تعیین کلمات کلیدی پادشاه سئو است.

چون اگر قدم اول استراتژی سئو اشتباه پایگذاری کنید پروژه سئوی شما به راحتی شکت میخوره و تمرکز من در جلسات اول کامل روی کلمات کلیدی است و سعی کردم ابزارهای رایگانی واستون بیارم که به کمک این 4 ابزار کلمات کلیدی سایتمون رو مشخص میکنیم .

امیدوارم این نگاه جدید در مورد سئو بتونه به شما کمک کنه که سئوی بهتری داشته باشید و غیر از سئو کسب و کار موفق تری داشته باشید و تجربه ی کاربری رو هدف اصلی کسب و کار خودتون بدونید و برای همه ی فعالیت های مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه رو جدی بگیرید.

شاید درجواب اینکه سئو چیست آموزش های متفاوتی دیده باشید ولی ما اینجا میخوایم در مورد دیدگاه متفاوتی صحبت کنیم که تمرکز ما برای استراتژی ها در دوره سئو بر اساس همین موضوع هست.

اینکه یکسری مجموعه فعالیت ها انجام میدیم تا در فلان کلمه کلیدی رتبه های صفحه اول کسب کنیم یا اینکه موجب افزایش بازدید سایت از سمت گوگل باشه میتونه جواب درستی باشه اما اگر SEO رو بعنوان یک ابزار و یک کانال در دیجیتال مارکتینگ بدونیم این تعریف کامل نیست. چون ما نرخ بازگشت سرمایه رو در نظر نمیگیریم اصلا. یعنی اینکه چقدر هزینه کردیم و در نهایت چقدر بازگشت سرمایه داشتیم و یک کلام چقدر سئو برای ما پولساز بوده ؟

شاید فعالیت در یک کلمه کلیدی که میخوایم رتبه اول باشیم رقابت خیلی زیادی وجود داره و برای رسیدن به این کلمه کلیدی باید 50 میلیون هزینه کنیم و برای ماندگاری رتبه ماهیانه 3 میلیون هزینه کنیم بخاطر رقابت شدیدی که وجود داره و در نهایت کار ماهیانه از سمت اون صفحه یا از سئو سایت درآمد 2 میلیون تومانی داریم ! درسته که به صفحه اول اومدیم و رتبه داریم ولی در ازای چی و هدف اصلی بیزینس چی بوده و آیا تونیستیم به این هدف برسیم ؟ این مبحث کاملا به استراتژی محتوا و تحقیق کلمات کلیدی گره خورده که در بخش آموزش سئو میتونید ادامه این آموزش هارو دنبال کنید.

برای همین تعریفی که از سئو داریم اینه که :

افزایش هدفمند بازدید سایت که موجب افزایش فروش سایت بشه و با توجه به نرخ بازگشت سرمایه کانال مارکتینگ پولسازی برامون هست

سایر آموزش های سئو مبتدی :

تکنیک رشد سریع در سئو(نیچ مارکتینگ در سئو)
انواع سئو و بهینه سازی سایت
تغییرات جدید الگوریتم گوگل
سئو چطور کار میکنه
شروع در سئو و مسیر اولیه
نحوه ثبت نام در گوگل وبمستر جدید

نوشتهٔ پیشین
تگ های مهم html در سئو، روش استفاده و تاثیر آنها
نوشتهٔ بعدی
آموزش سئو سریع (نیچ مارکتینگ 100% موفق در SEO)

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام و خسته نباشید بابت سایت خوبتون من ازتون درخواست راهنمایی دارم یعنی تازه دارم شروع به یادگیری مارکتینگ میکنم و نمیدونم از کجا باید شروع کنم لطفا راهنماییم کنید.ممنون

    پاسخ
  • یاسمین فرخی
    دسامبر 6, 2020 8:39 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم الان که دوره آموزش سئو رایگان شده آیا مدرک هم اعطا میشه؟
    و اینکه چطور؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر – برای آموزش رایگان هر کاری میکنم نمیتونم ویدئو ها رو مشاهده کنم
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر اینجا هم ویدئو باز نمی شود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

عضویت ویژه

با تهیه عضویت ویژه در هر شاخه ای از سئو که نیاز دارید میتونید به ویدئوهای کامل اون دسته بندی دسترسی داشته باشید.

با اضافه شدن آپدیت هم به همه ی مطالب دسترسی خواهید داشت.

برای خرید اینجا کلیک کنید

فهرست