دسته‌بندی نشده

سئو محتوا چیست ؟ تکنیک محتوا سئو شده (۶۰ دقیقه فیلم)

در این مقاله ۶ ویدئو آموزشی سئو محتوا (seo content) قرار داده شده که میتونید ویدئوها رو مشاهده کنید و بعد از اون برای آموزش‌های مرتبط و بیشتر به صفحه آموزش سئو مراجعه کنید و باز هم اگر سوالی داشتید میتونید در بخش کامنت ها مطرح کنید.

فیلم آموزش نکات اولیه سئو محتوا و متن

متن ویدئو نکات اولیه سئو محتوا و متن

نکات اولیه سئو متن. طبیعتاً شما هر صفحه­‌ای رو که بخواین سئو کنید بدون شک نیاز به محتوا دارید. متن باشه، تصویر باشه، ویدئو باشه و الی آخر. حالا اینکه متن ما چه پارامتر­هایی رو داشته باشه، می­‌خوایم اینجا درموردش به صورت خیلی خلاصه و مروری بگیم و ازش رد بشیم که حالا شما یه جورایی آب­‌بندی بشید که اصلاً سئو متن به چه صورت هست.

مرحله اول اینه که کلمات کلیدی رو داخل متن استفاده کنید. نکته­‌ای که اینجا اهمیت داره مبحث چگالی کلمات کلیدی هست که حالا توی کلمات کلیدی LSI هم درموردش حرف زدیم. حالا اینکه چطور چگالی کلمات کلیدی رو استفاده می­‌کنیم، اینجا باید بگم که توی افزونه یاس بهمون می­گه چگالی کلمات کلیدی چقدر هست و آیا اوکی هست یا نیست و باید کمش کنیم یا باید زیادش کنیم، اونجا بهمون می­گه. پس کلمات کلیدی رو باید توی متن­مون استفاده کنیم.

توی تیتر­ها، توی پاراگراف­‌ها، توی تیتر­های پاراگراف‌ها باید از کلمات کلیدی استفاده کنیم که حالا اگر با وردپرس کار کرده باشین تگ title بهش میگن تگ H1، تگ H2، تگ H3 اونجاها باید از کلمات کلیدی استفاده کنید. توی متن­‌ها باید از لینک­‌ها استفاده کنید که کاربراتون رو هدایت کنید. نکته‌­ای که خیلی اهمیت داره اینه که به نظر من، لینک­‌ها برای هدایت کردن کاربرانتون داخل وبسایت شما هست و این رو پیشنهاد می­‌کنم که این کارو برای گوگل انجام ندید.

شما لینک­‌ها رو برای کاربر­های خودتون قرار بدید. وقتی با این دیدگاه جلو برید کارایی گوگل هم به خوبی انجام می­شه. پس لینک­‌های داخل وبسایت برای هدایت کردن کاربر­ها توی متن­‌های وبسایتمون هستند. فقط می­‌خوایم با لینک­‌ها، کاربرها رو راهنمایی کنیم. هم­زمان خود گوگل هم اوکی می­شه و پارامتر آخر هم اینه که از تصاویر، ویدئو­ها، از اینفوگرافیک­‌ها و از جداول هم توی متن­هامون استفاده کنیم.

بخوام خیلی کلی توی یک کلمه اینو جمع­‌بندی کنم می­‌تونم بگم تجربه کاربری. شما سعی کنید متنی که می­‌خواین بنویسین و محتوایی که می­‌خواین برای فلان کلمه کلیدی تولید کنید، جوری باشه که نیاز کاربر شما رو برطرف کنه و کاربر شما از محتوای شما لذت ببره. خودتون رو تصور کنید اگر وارد یک وبسایت بشین و برای فلان محتوا یک اینفوگرافی براتون درست کرده باشن، شما خودتون محو اینفوگرافی می­‌شین و یک تایمی رو توی اون سایت می‌­گذرونید و به نظر من که اصلاً اون وبسایت، وبسایت مرجع برای شما می­شه.

اگر توی متن از تصاویر مرتبط استفاده بشه، هم شما متن رو بهتر درک می­‌کنید و هم چشمتون خسته نمی­شه. اگر توی تیتر­ها یا توی تیتر­های پاراگراف‌ها، از کلمات کلیدی استفاده شده باشه شما می‌­دونید که وقتی وارد اون صفحه می­‌شید، با یک اسکرول کردن و یک اسکن کلی از اون صفحه و خوندن تیتر پاراگراف‌ها متوجه می­شین که جای درستی اومدین یا نه.

متوجه می­شین کلمه کلیدی که شما سرچ کردین حالا وارد این صفحه شدین این صفحه دقیقاً درمورد همون کلمه کلیدی مورد نظر هست. پس خیلی خلاصه بخوام بگم، تولید محتوا رو برای کاربر انجام می­دیم.

مخصوصاً در خصوص مبحث لینک­‌سازی هم، باید بگم که ما لینک‌­سازی رو هم برای کاربر انجام میدیم. پس همه اینا خلاصه می­شه توی تجربه کاربری و UX. امیدوارم UX رو توی این دوره و توی تمامی مباحث مارکتینگتون خیلی جدی بگیرین.

فیلم نکات سئو عنوان و متادیکسریپشن در صفحات گوگل (SERP)

متن ویدئو سئو عنوان و متادیکسریپشن

مبحث تعیین کلمات کلیدی رو که کامل جمع­‌بندی کردیم، کار کردن با ابزار­ها، یکسری تکنیک خیلی فوق­‌العاده رو هم گفتیم و در نهایت یک فایل اکسل هست که قراره اونجا خوشه محتوا رو تعیین کنیم. استراتژی کلمات کلیدیتون رو بچینین که از کجا شروع کنید، برای موفقیت تو فلان کلمه کلیدی چه محتوایی تولید کنید و الا آخر.

از این مباحث که بگذریم، حالا می­ریم سراغ سئو کردن برای فلان کلمه کلیدی. همونطور که گفتم تمرکز من روی سئو داخلی هست؛ چون ازش نتیجه گرفتم، برای همین حالا خیلی وارد مباحث سئو خارجی نمی­شیم. اولین جایی که می­خوایم ازش شروع کنیم اینه که شما زمانی توی گوگل فلان کلمه رو سرچ می­کنید وقتی یه صفحه نتایج به شما نشون داده می­شه، این صفحه نتایج رو به اختصار بهش می­گن سرپ. حالا ما می­خوایم یکسری نکات و تکنیک بگیم که چطور می­تونیم توی این سرپ موفق­‌تر باشیم.

اول از عنوان شروع می­‌کنیم و عنوان چیزی هست که توی فیلم با موس نشون دادم و از اونجایی که هر صفحه ما، یک عنوان داره و توی نتایج گوگل به همین ترتیب به نمایش گذاشته می­شه، اولین مبحث اینه که محدودیت کاراکتری که داریم اینه که ۶۰ کاراکتر باید باشه یعنی اگر باشه بهتره حالا اگر بیشتر باشه، از کادر بیرون می­زنه و اگر کمتر باشه حالا افزونگی یاس بهمون می­گه که بهتره title طولاتی­تر باشه. پس محدودیت کاراکترش به این ترتیب بود که گفتم.

حالا یه چیزی که خیلی بدیهی هست و گفتم باز هم بهتون میگم اهمیت داره اینه که توی عنوانتون، حتماً باید از کلمه کلیدی استفاده کنید. حالا وارد سئو داخلی بشیم، مفصل در موردش صحبت می‌­کنم و تکنیکاش رو اونجا خیلی کامل­تر بهتون می­گم؛ ولی به صورت خیلی بدیهی اینه که استفاده از کلمه کلیدی در عنوانمون یه نکته‌­ای هست که طبق تجربه بهش رسیدم نمی‌­تونم بگم یک تکنیک حالا بی­نظیر مثل قبلیا، ولی می­تونم بگم که چیزی که ازش نتیجه گرفتم و طبق تحقیقاتم بهش رسیدم اینه که ترجیحاً سعی کنید کلمه کلیدیتون ابتدای عنوان باشه. من درخواستی براش ندارم ولی می­تونم بگم که طبق تجربم اینکه ترجیحاً کلمات کلیدی رو در ابتدای کار استفاده کنید احتمال داره نتایج بهتری بگیرید.

یکی از کارایی که توی این بخش انجام می­شه اینه که نرخ کلیکمون رو با استفاده از عناوین جذاب افزایش بدیم. همینجا یه پرانتز باز کنم یکی از کارمندای گوگل گفت که نرخ کیلک، تأثیری روی نتایج گوگل نداره. درست هم هست و من اصلاً با اون مبحثش هیچ کاری ندارم. اینجا می­خوایم درمورد این حرف بزنیم که حالا از بین ده تا نتیجه، به نظر من هر عنوانی که جذاب­تر باشه احتمال دیده شدنش بالاتر می­ره. حالا توی مباحث بازاریابی محتوا، این مبحث عنوان رو مفصل درموردش صحبت می­‌کنم حالا هرجوری که دوره بذارم.

طبق تحقیقات گفته شده محتوا­هایی که عناوین جذاب­تری داشته باشن احتمال داره ۸۰ درصد بیشتر دیده بشن. یعنی اگر توی مرحله اول، اگر عنوانشون برای مخاطب جذاب نباشه، این احتمال وجود داره که مخاطب  از روی عنوان شما بگذره و بره. پس ما عنوان جذاب رو یه جورایی واسه کاربرای خودمون انتخاب می‌­کنیم تا  اینکه صرفاً بگیم فقط می­خوایم برای گوگل این کارو انجام بدیم.

پس این مبحث هم به نظر من چون روی مبحث بازاریابی محتوا خیلی درموردش تحقیق کردم، هرچه عنوان­‌هاتون جذاب­تر باشه، نتایج خیلی خیلی بهتری می­تونید توی بازاریابی محتوا بگیرید. پس بهترین کار اینه که عنوانتون جذاب باشه. برای بیشتر دیده شدن توسط مخاطبینتون حالا اینکه عنوان جذاب چطور باشه رو می­خوام درموردش حرف بزنم چطور یک عنوان عالی طراحی کنیم.

چطور عنوان سئوی عالی طراحی کنیم؟

نرخ کلیک چیه؟ اینکه مثلا از ۱۰۰ بار نمایش داده شدن یک عنوان، چند بار روی اون عنوان کلیک شده، بهش می­گن نرخ کلیک. حالا این آماری که دارم بهتون می­گم بر اساس تحقیقات هست، گفته شده که عناوینی که دارای اعداد باشن، نرخ کلیکیشون ۳۶ درصده. یعنی اگر صد بار به تعدادی از کاربران نشون بدن، ۳۶ بار روشون کلیک می­شه و محتوا­هایی که خطاب داره به خواننده، ۲۱ درصد نرخ کلیک داره و متن­‌های عادی، ۱۵ درصد و متن­‌هایی که سؤالی هست ۱۲ درصد حالا برای خودمم خیلی جالبه که صرفاً سؤالی بودن باعث می­شه که درصد­های کمتری داشته باشه.

حالا برای اینکه که عنوانمون خیلی جذاب باشه، می­‌تونیم ترکیبی عمل کنیم. طبق این آمار­ها، با همدیگه یعنی چی؟ یعنی توی عنوانمون بیایم هم از اعداد استفاده کنیم هم حالا مخاطبمون خواننده باشه و هم اینکه سؤالی باشه یعنی می­تونم بگم که ترکیب ۱ و ۲ و ۴امی. اینطوری می­‌تونیم نتیجه خیلی بهتری بگیریم. حالا کاری که من کردم توی همون اسلاید قبلی اگر ببینید که از عدد استفاده کردم، حالا اگر همین الآن چشمی هم نگاه کنید می‌­بینید که فقط همون ۳۶۰، باعث یک تمایز توی سایر عنوان­‌ها شده و خب جذاب­تره.

فقط وجود همون عدد باعث می­شه اون عنوان جذاب­تر باشه حالا اگر بخوایم به مخاطبمون بگیم باز نرخ کلیکش بالاتر میره و حتی اگر سؤالی باشه بهتر هم می­شه. حالا بخوام یک مثال ف­ البداهه بزنم اینکه آیا می­‌خواهید توی ۳۰ روز مثلا ۳ کیلو لاغر بشین؟ هم سؤاله هم مخاطب خوانندته و همین که از اعداد داری استفاده می‌کنی. باز چیزی بود که تجربه کردم و خب خیلی برام جالب بود. درسته گفتیم هر چی از اعداد بیشتر استفاده کنی عنوانت جالب­تر می­شه اما نه اینکه دیگه از فردا کل عنوانتون عدد باشه.

همین که گفتم می­خوای توی ۳۰ روز ۳ کلیو لاغر بشی، یه مثلاً حالت دوبار عدد رو آوردن توی عنوان سئو، این رو هم تجربه کردم که چیز جالب تری هست اگر بتونید ازش استفاده کنید. خیلی خوبه و بازهم اینجا فهرستی از ۳۲ تا کلمه معجزه آسا رو توی تیتر نویسی واستون آوردم که حالا این رو به صورت کامل اسکرینشات می­‌گیرم و توی حالا فایل‌هایی که براتون می­فرستم می­ذارم که این کلمات رو هم داشته باشید.

پس این نکته که چطور یک عنوان جذاب داشته باشیم هم درموردش صحبت کردم و خب چیزی که می­‌طلبه تمرینه؛ یعنی شما هرچی بیشتر تمرین کنید بهتر می­تونید عناوین جذاب­تری بنویسید، ولی باز هم من این مثال رو می­ارم به صورت چشمی هم که اگه نگاه کنید عنوان من که دارای عدد ۳۶۰ است نسبت به سایر عنوان­‌ها، یک تمایز داره ایجاد می­کنه و اگر اشتباه نکنم همین الآن هم اگر سرچ کنید دیجیتال مارکتر کیست، لینک اول هست.

و چیز دیگه‌­ای که توی سرپ می­‌بینید، متا دیسکریپشن هست که این محتو و متنی هست که پایین عنوان‌های نتایج برای شما توی نتایج گوگل توی سرپ نمایش داده می­شه. خب حالا میریم سراغ اینکه متادیسکریپشمون چه نکاتی رو باید توش رعایت کنیم.

نکات متادیسکریپشن

اول اینکه ۳۶۰ کاراکتر محدودیت داره که خب اوکی می­گذاریمش کنار. مبحث بعدی اینکه کلمات کلیدی رو توی متادیسکریپشن استفاده کنیم بازهم اینجا پیشنهادم اینه که ترجیحاً کلمه کلیدی رو ابتدای متا دیسکریپشن بذاریم (آهان، توی پرانتز بهتون بگم متالیزکریپشن رو زمانی که افزونه یاس رو نصب می­‌کنید اونجا حالا توی ویدئو آموزش می­دیم، اونجا می­‌تونید متادیسکریپشن رو بنویسید و اگر متادیسکریپشن ننویسید خط اول مثلاً بخش اول محتوای اون مقالتون رو خودش به عنوان متا دیسکریپشن استفاده می­کنه ولی خیلی بهتره که خودتون این کارو بکنید و به صورت دستی بنویسید. پرانتز رو می­بندم) پس کلمات کلیدی رو باید داشته باشه حتماً.

ترکیب کلمات کلیدی رو اینجا لحاظ کنید که اونسری هم گفته بودم. کلمات کلیدی مترادف رو هم اینجا لحاظ کنید توی مباحث قبلی درموردش حرف زدم چیزی که هم باز پیشنهاد می­کنم اینه که توضیحات متادیسکریپشن، تبلیغاتی باشه؛ به این دلیل که طبق آمار گفتن حدود بالای ۲۰ درصد توضیحات متا دیسکریپشن رو می­خونن. حالا اگر متا دیسکریپشن شما جذاب باشه و مخاطبتون کلیک کنه خب شما باز یه امتیاز مثبت دارید اینجا.

تبلیغاتی بودنش اینه که می­‌گفتم آقا وارد وبسایتم بشین، یک کتاب رایگان بهتون می­دم دیگه هرچی اون کتابه فلانه دیگه رایگان نیست ولی خب حالا این متا دیسکریپشن بود که قبلاً گذاشته بودم و می­تونم بگم که نتایج خوبی ازش گرفتم پس دوتا موضوع هم توی این ویدئو درموردش حرف زدیم. سئو عنوان و سئو متا دیسکریپشن. چطور عنوان جذابی داشته باشیم. کلمات کلیدی رو چطور به کار ببریم و این مواردی بود که شما توی صفحه سپ دیدید.

مفصل و مجزا درمورد سئو داخلی صحبت می­‌کنم ولی خواستم شروع سئو داخلی از سپ باشه پس می­‌تونید عنوان­‌هاتون رو جذاب تر کنید. اگر همینجا دقت کنید می­تونم بگم که حالا کالج تپسل عنوان جذاب­تری داره نسبت به من ولی خب باز هم اینم از مبحث سئو توی حالا نکات سئو در سرپ امیدوارم مفید بوده براتون.

ویدئو توزیع کلمات کلیدی

آموزش سئو تگ های محتوا

آموزش سئو تصاویر محتوا

تکنیک سئو تصاویر در فتوشاپ

سئو محتوا در وردپرس (افزونه yoast)

چک لیست سئو محتوا

سئو محتوا چیه ؟

برای اینکه مقالات، صفحات سایت در نتایج گوگل در کلماتی که مخاطبان هدفمون سرچ می‌کنند بالا باشند باید سئو شده باشند. سئو محتوا شامل موارد خیلی زیادی هست که در ادامه خیلی مفصل توضیح میدم.
سئو محتوا شامل چه مواردی میشود ؟

ساختار مقاله و صفحه

برای اینکه گوگل، صفحه‌ی مورد نظر ما رو بخونه و متوجه بشه این محتوا برای چه کلمه کلیدی مناسب هست نیاز داریم در مرحله اول ساختار سایت رو بهبود بدیم.
وردپرس از نظر ساختار اولیه، کاملا مناسب وبلاگ هست و خیلی از نکات اولیه رو کاملا رعایت کرده و اصلا نیازی نیست نگران باشید و فقط کافیه ساختار همون مقاله رو از نظر تگ‌ها بهینه سازی کنید که در ادامه آموزش داده شده.

تغییراتی که باید در محتوا انجام شود

اینکه چه مواردی در محتوا گفته شود، در مقدمه چی بگیم، چطور کلمات کلیدی رو در مقاله و صفحه تکرار کنیم، چطور توزیع کنیم. همه ی اینها نکات مهمی هست که باید رعایت کنیم.

نکته مهم : خیلی نباید درگیر این موارد باشید و فقط این نکات رو بدونید که اشتباه عمل نکنید و واقعا یک محتوای کاربری بنویسید. مثلا من برای این محتوا خیلی به این جزییات توجه نمی‌کنم و دارم چیزایی که میدونم نیاز دارید رو براتون می‌نویسم و مطمئنم که عملی هستند. چون محتوا کپی نیست، کاملا اختصاصی هست، کاربردی هست چون خودم دارم ازش استفاده می‌کنم و نتیجه گرفتم ازش و . . .

این نکات رو بیشتر ذکر می‌کنم که زمانی میخواید یک مقاله بنویسید فکر نکنید دارید برای گوگل مینویسید !!! شما دارید برای کاربرای خودتون و بازار هدف خودتون می‌نویسید فقط دارید بهش ساختار میدین که گوگل رو راهنمایی کنید.

خیلی‌ها انقدر درگیر گوگل میشن که هزار بار یک کلمه کلیدی رو تکرار می‌کنند تا به گوگل بفهمونن این صفحه برای چیه. در صورتی که وقتی کاربر وارد سایت میشه از بس با حجم زیاد کلمات تکراری مواجه شده سایت شمارو ترک میکنه. (البته الان که خیلی کلمه کلیدی رو تکرار کنید، درگیر پنالتی می‌شید و اصلا محتوای شما رتبه نخواهد گرفت)

مهم‌ترین نکته ای که کمتر بهش توجه می‌کنیم که در واقعیت کلید موفقیت هست، توجه به نیت کاربر در مورد سرچ یک کلمه کلیدی !!!!

اینکه ما در گوگل چیزی سرچ می‌کنیم طبیعیه که به دنبال رفع یک نیاز هستیم، و چیزی که بازهم طبیعیه اینه که نیازها متفاوت هستند. پس فرمت محتوا و اینکه چه چیزهایی گفته بشه طبق نیاز کاربر تغییر میکنه.

مثلا یکی سرچ میکنه : قیمت لنت ترمز، خب بیاین باهم فکر کنیم. این کاربر به دنبال چیزی جز لیست قیمت نیست. یعنی یک محتوا که ساختار لیست داره و کاربر به راحتی میتونه از بین اونا نیازش رو پیدا کنه (حالا به این فکر کنید آیا این کاربر به دنبال محتوای متنی ۱۵۰۰ کلمه ای هست؟ یا ویدئو ۱۰ دقیقه ای ؟؟؟)

ولی زمانی کاربر سرچ میکنه چطور بفهمم باید لنت ترمز رو عوض کنم ؟ داستان خیلی فرق میکنه. اینکه با یک محتوای متنی خیلی جامع و کامل توضیح داده باشید، با تصاویر، محتوا رو کاربردی‌تر کردید و اگر یک ویدئو آموزشی در موردش بذارید که دیگه ردخور نداره.

پس سئو هر محتوایی برای هر کلمه کلیدی به موفقیت ختم نمیشه. حتما باید نیت کاربر رو متوجه بشیم و بعد طبق اون محتوا تولید کنیم. اکثرا ۳ لینک اول یک کلمه کلیدی، نیاز رو به خوبی برطرف کردن مخصوصا لینک اول. (اما بازهم شما به نیت کاربر فکر کنید شاید کسی توجه نکرده باشه و شما با رعایت کردن بهش به راحتی رتبه بگیرید)

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن