آموزش تحقیق کلمات کلیدی

 اهمیت کلمه کلیدی در سئو

به قول یکی از اساتید کلمه کلیدی به عنوان قلب سئو هست .

شاید اولین باری شنیدم به خوبی متوجه منظور نشدم ولی به مرور زمان متوجه شدم که واقعا در صورتی که کلمه کلیدی به درستی تعیین نشده باشد پروژه سئو با شکست روبرو میشه.

البته بهتره همین ابتدا موفقیت در سئو رو بررسی کنیم !!!!

آیا سئو به این معنی هست در فلان کلمه کلیدی صفحه اول باشیم ؟!

سئو یعنی ترافیک سایت رو از طریق موتور های جستجو بالا ببریم !؟

شاید این تعریف ها درست باشد ولی به نظر من که اینطور نیست ! به نظر من باید ترافیکی پولساز رو از طریق موتور های جستجو به سمت سایت هدایت کنیم .

ترافیک پولساز یعنی چی ؟ به معنای این هست ترافیکی که در سریعترین حالت ممکن جواب بدهد و همچنین ترافیکی باشد که منجر به فروش بشود

در غیر این صورت از نظر من ترافیکی که بی ارزش باشد اصلا سئو نیست J

پس در همین ابتدا بهتر است دیدگاهمان به عنوان یک مدیر پروژه باشد تا یک سئوکار !

در مرحله اول یک سئوکار حرفه ای باید کلمه کلیدی درست و حسابی تعیین کند که طبق صحبتامون 2 ویژگی داشته باشد

1)پولساز باشد : شاید کمی این موضوع گمگ باشه واسه همین بیشتر براتون توضیح میدم

پولساز بودن در گروی سریع به نتیجه رسیدن در نتایج گوگل هست که در ادامه صحبت کردم

ولی تعیین کلمه کلیدی هم بعضی وقتا میتونه پول رو به همراه خودش بیاره

مثلا در بعضی از کسب و کار ها کلمه خرید هم سرچ میشه ، مثلا خرید سیمکارت

ولی خب بهتره این کلمه رو تغییر بدیم به کلمات خرید سیمکارت همراه اول ، خرید سیمکارت ایرانسل در 2 صفحه ی جداگونه

همینطور اگه کارمون فروش سیمکارت رند هست بهتره باشه خرید سیمکارت همراه اول رند

خب با کمی بررسی که داشتم دیدم فروش سیمکارت رند هم سرچ خوبی داره

پس میشه این کلمه رو تعیین کرد : خرید و فروش سیمکارت همراه اول رند

نترسید گوگل خیلی باهوش و هوشمند هست و در صورتی استراتژی خوبی تعیین کنید و لینک سازی خوبی داشته باشید در هر 2 کلمه بالا میاد (خرید سیمکارت ، فروش سیمکارت)

موضوع بعدی که میتونه پولساز باشه و کاملا مربوط به استراتژی هست یه مثال ساده ازش میزنم که بهتون کمک بسیار بالایی میکنه

اینو بدونید که حتما روی فلان کلمه کلیدی میشه فروش داشت اصلا دیدگاه درستی نیست

بدون شک خیلی کلمات کلیدی مرتبط زیادی هستند که میتونند در افزایش فروش شما تاثیر بسزایی داشته باشند

برای مثال من روی آموزش اینستاگرام مارکتینگ صفحه اول هستم و ترافیک و فروش خیلی خوبی ازش دارم

ولی من یک مقاله در مورد شادوبن چیست و راه های خارج شدن از اون رو نوشتم

این مقاله ترافیک بسیار خوبی رو داره ! منم داخل این مقاله افراد رو تشویق به خرید کتاب اینستاگرام مارکتینگ کردم

به جرئت میتونم بگم این مقاله شادوبن چیست ، تاثیر زیادی برای فروش این کتابچه داشته که من به این کار میگم اجرای یک استراتژی ساده (برای سایت استراتژی های بزرگتری رو باید در نظر گرفت)

مقالاتی هم که موجب میشه شما ایمیل افراد رو از سمت اون دریافت کنید تا بعدا از طریق ایمیل مارکتینگ پول زیادی رو بسازید رو هم بهشون میگم کلمات کلیدی پولساز (بر اساس کلمه کلیدی مقاله نوشته میشه!)

2) سریعتر به نتیجه برسد : یعنی اینکه رقابت روی کلمه کلیدی که تعیین کردیم خیلی پایین باشد تا بتونیم سریعتر بیایم صفحه اول و ترافیک پولسازمون رو داشته باشیم

یکی دیگه از مباحث مهمی که یک سئوکار باید انجام بدهد و کمتر کسی اینکار را انجام میدهد داشتن استراتژی سئو هست !

شاید کلمه تازه و غریبی باشه واستون J بخوام خیلی ساده و خلاصه بگم همونطور که ما برای پروژه بازاریابیمون استراتژی تعیین میکنیم برای پروژه سئو هم باید دقیقا همین استراتژی رو تعیین کنیم که خیلی مرتبط با همون پروژه بازاریابی اصلیمون هست .

اینکه چه کلمات کلیدی تعیین کنیم (در این آموزش یاد میگیرید ) ، چه صفحه هایی رو درست کنید ، یا چه کلمه کلیدی ، از کجا به کجا لینک بدین و  . . .

که بقول دوستان ادبی به دلیل ذیق وقت از گفتن کامل این مبحث معذورم و به امید خدا در آموزش های بعدی کامل و مفصل توضیحش میدیم

میریم سراغ مبحث اصلی خودمون

برای تعیین کلمه کلیدی پولساز 2 چیز نیاز داریم :

1 ) ابزار های تعیین کلمات کلیدی

2 ) نبوغ !

این نبوغ و تفکر شماست که میتونه یک پروژه رو بسیار موفق کنه یا موجب شکست بی حد و وصفش بشه

شاید الان متوجه این موضوع نشید ولی زمانی داریم ابزار هارو مرور میکنیم و نحوه کارشون رو بررسی میکنیم به خوبی متوجه منظور من خواهید شد

اما موضوعی که باید بدونید این هست که ابزار ها به شما اطلاعات میدن ، همین .

تحلیل و نتیجه گیری به عهده شما هست که من بهش میگم نبوغ

ابزار های خیلی زیادی برای اینکار ها وجود دارد و بدون شک همگی کارایی خودشون رو دارند

ولی من میخوام طبق تجربه ای که داشتم تصمیم دارم به شما آموزش بدم تا بتونید با ترکیب 3 ابزار کلمه کلیدی پولساز خودتون رو به راحتی تعیین کنید

به جرئت میتونم بگم که این آموزش رو خیلی جدی بگیرید چرا که من طبق همین مواردی که بهتون میگم طی 3 ماه ترافیک پولساز خودم رو وارد سایت خودم کردم که یکی از اون کلمات کلیدی : آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ هست

شاید بگید کجای این کلمه کلیدی پولساز هست ولی زمانی که با ورودی نسبتا خوبی که داره و ایمیل هایی که ازش جمع آوری میکنم حتما کلمه کلیدی پولسازی میشه J برای همین میگم دیدگاهتون مثل یک مدیر پروژه باشه نه صرفا سئوکار .

ولی خب اگر بخوام یکی از کلمات پولساز خودم رو بگم که قشنگ پول میاره واسم کلمه ی : آموزش اینستاگرام مارکتینگ هست که دقیقا روی کتاب آموزشیم سئو شده و انصافا خیلی خوبه واسم

اینطور که متوجه شدین کلمه کلیدی ها باید طولانی باشند که بهشون long tail گفته میشه

چرا کلمات کلیدی طولانی رو استفاده کنیم ؟!

اینکار 3 دلیل داره که به ترتیب بررسی میکنیم

1)تغییر رفتار کاربران : خب به مرور زمان که استفاده از اینترنت فراگیر تر شده و دسترسی به اینترنت راحت تر شده کاربران مثل قدیم سرچ نمیکنند !

این روزا آدما داخل گوگل طوری سرچ میکنند انگار دارند با یک آدم باهوش حرف میزنند که واقعا هم همینطور هست

به سرچ های خودتون دقت کنید :

چطور سریع لاغر شویم ؟!

سوال های کنکور سال 97

خرید هدیه روز مادر

خرید آنلاین شلوار

و . . .

دیگه کم هستند افرادی زمانی میخوان شلوار بخرند داخل اینترنت فقط سرچ کنند شلوار !

یا چرا راه دوری بریم اصلا پیش نمیاد کسی که آموزش اینستاگرام مارکتینگ میخواد داخل گوگل سرچ کنه اینستاگرام !!!

شاید بهتر باشید بگم تغییر نیاز کاربران ! چون قبلا اینترنت اینقدر ها هم گستردگی نداشت که بخوایم اینطوری سرچ کنیم تا دقیقا به نتیجه مورد نظرمون برسیم

2)صرفه جویی :

با تعیین کلمات کلیدی در 2 مورد صرفه جویی کردیم

  • وقت (زمان)
  • پول

خیلی واضحه که در کلمات کوتاه سئو کردن خیلی سخت هست چرا که رقابت خیلی سخت هست و سایت های قدیمی و خیلی قوی روی این کلمات بالا هست

برای همین سئو کردن روی این کلمات در مرحله اول خیلی زمان میبره

و در مرجله بعدی حتی بعد از مدت ها نیاز به خرید ریپورتاژ و . . . هست

از همه مهمتر از کجا معلوم این کلمه ای که رقابت شدیدی داره بعد از اینهمه دردسر پولساز باشه و منجر به خرید بشه

پس شما بعد اونهمه انرژی حتی ترافیک پولسازی هم ندارید ! مگه مجبورین آخه؟ : )))

 

3)بعد از نتیجه گرفتن مطلوب روی این کلمات کلیدی احتمال زیاد روی کلمات کلیدی کوتاهتر مرتبط بالا میاید

حتما میدونید که برای گوگل تجربه ی کاربرانش خیلی اهمیت داره

اگر نمیدونید از الان بدونید J یعنی اینکه وقتی گوگل فلان نتیجه رو نشونه کاربر خودش داده بعد از حساب کردن پارامتر هایی متوجه میشه آیا سایت شما نتیجه مطلوب و مورد نیاز کاربران بوده یا نه

اگر اینطور باشه گوگل برای سایت شما ارزش بسیار زیادی قائل میشه

مثلا همون صفحه آموزش اینستاگرام مارکتینگ ، بعد چند وقت روی کلمه کلیدی اینستاگرام مارکتینگ هم صفحه ی اول اومد

پیشنهاد میکنم کلمات کلیدی بلند رو انتخاب کنید از همه نظر عالی و بی نظیره

خب حالا بریم سراغ ابزار ها و اینکه چطوری تعیین کنیم کلمه کلیدی های مورد نیاز خودمون

آموزش کیورد ریسرچ 

یکی از مهمترین مباحث در سئو پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند، تعیین رقابت در کلمات کلیدی و مشخص کردن شروع فعالیت سئو و کلمات کلیدی هست که در آموزش تحقیق کلمات کلیدی از مرحله شروع تا لیست کردن کلمات کلیدی به کمک ابزار های متختف آموزش دادیم. در دوره سئو بصورت فوق تخصصی و حرفه ای این مبحث رو توضیح دادیم ولی در این صفحه هم مدلی ساده برای تحقیق کلمات کلیدی با ابزارهای مهمی مثل moz، google trends، keword shitter و چندین ابزار دیگه کامل و جامع آموزش داده شده.

در بخش آموزش سئو برای مباحثی مثل سئو محتوا، سئو داخلی و سئو وردپرس ویدئوهایی بصورت رایگان بیش از 5 ساعت ویدئو کاربردی قرار داده شده است.

فهرست