1. آموزش دیجیتال مارکتینگ
  2. سئو
  3. آموزش لینک سازی داخلی (استراتژی های internal link)

آموزش لینک سازی داخلی (استراتژی های internal link)

آموزش لینک سازی داخلی (استراتژی های internal link)
نوشتهٔ پیشین
چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم تا یک صفحه مهم رو سریع سئو کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
5 تکنیک نهایی سئو داخلی در بهینه سازی سایت

10 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام و درود برشماخسته نباشید
    اموزش ها عالی هستن

    پاسخ
  • ی سوال داشتم. اینکه اگر بخوایم تعدادی (50 مقاله) محتوا رو لینک سازی داخلیشون رو تغییر بدیم مسئله ای پیش نمیاد؟؟ به این دلیل می خوام تغییر بدم چون با عبارات درست ب صفحات درست لینک داده نشده و قصد دارم با اون مقاله ها ب مقاله آسمان خراش یا همون فرمانده ک خودتون گفتید(: لینک بدم

    پاسخ
    • مرتضی عظیمی
      مارس 3, 2020 3:02 ب.ظ

      میتونی به همراه آپدیت محتوایی این اصطلاح لینک سازی هارو انجام بدی که تاثیر بهتری رو داره.
      مقاله فرمانده به قول من یا پیلارپیج میتونه فرمت های محتوایی متفاوتی رو داشته باشه و لزوما آسمان خراش نیست که در مقاله زیر توضیحات کاملش رو قرار دادم.
      https://jazbmarketing.ir/search-intent-seo/

      پاسخ
  • زهرا یگانه
    آوریل 5, 2020 8:33 ب.ظ

    سلام، چطور میشه از آخرین خوشه ای که توی اول این ویدئو وجود داره لینک سازی عنکبوتی داخلی رو انجام داد؟! خیلی عجیه. الان طبق همین نمودار خوشه ای تون، فکر کنید از آخرین آخرین (کوچیکا) که حداقل یک محتواست دیگه، بخواییم به همه اون دایره ها لینک داخلی بدیم! اینجوری که باید توی اون صفحه 50 الی 60 تا لینک داخلی بدیم و یک مقاله چندین هزار کلمه ای باشه. با این گفته آخرتون که ترکیب عنکبوت و خوشه هست مخالفم و خوشحال میشم توضیح مفصل تری در این خصوص برای من یادداشت بزارید تا اگر درست هست، به صورت اصولی و منطقی متوجه این موضوع بشم. با تشکر

    پاسخ
    • مرتضی عظیمی
      آوریل 7, 2020 11:30 ب.ظ

      سلام زهرا جان
      ممنون از سوالت که باعث شد بیشتر توضیح بدم و بقیه هم ازش استفاده کنند.
      ببینید در خوشه های محتوایی ما شاید تا 50 کانتنت کلاستر داشته باشیم و طبیعتا نمیتونیم لینک سازی برای همه ی این ها انجام بدیم، کاری که ازش نتیجه گرفتم 4 الی 5 کانتنت کلاستر که برای من خیلی اهمیت دارند و ورودی بالایی میسازن واسم رو جدا میکنم و داخل 50 کانتنت کلاستر روی این صفحات تمرکز میکنم.
      از طرف دیگه هم لینک سازی بیشتر به نظر من برای کمک کردن به کاربر (+ سئو صفحاتی که واسمون خیلی مهم هستن) پس الویت من لینک سازی داخلی ای است که به کاربر کمک میکنه و باعث میشه کاربر بیشتر تو سایت من باشه پس هم برای اون صفحاتی لینک سازی میکنم که بالاتر گفتم که اهیمت دارند هم برای پیلار (و اگر هم کانتنت کلاستری باشه که خیلی مرتبط با صفحه هست جایگزین یا در کنار سایر لینک سازی ها انجام میدم)، به همین دلیل تعداد لینک سازی رو خیلی نمیشه فرمول خاصی واسش پیچید که بگیم صدر درصد فلان تعداد باید باشه. من بطور معمول بر اساس 200 کارکتر یک لینک سازی در نظر میگیرم که مثلا یک محتوای 1000 کلمه ای 5 لینک در نظر میگیرم واسش، ولی در بعضی مواقع یک محتوا شبیه صفحه مرجع هست و نیاز داره 50 لینک داخلی قرار بدم تا کاربرم نیازش برطرف بشه و راحت تر باشه !
      در مورد لینک سازی هرمی لزوما نباید دستی باشه و خیلی لینک سازی ها داره به کمک بردکرامب و لینک های اتوماتیکی باشه که انجام میشه مثل صفحات دسته بندی لینک هایی که برای صفحات کانتنت کلاستر میسازن و برعکسش که انجام میشه. در بعضی مواقع هم لینک سازی بصورت دستی انجام میشه که پیلارپیج ما احتمالا آسمان خراش و کورنراستون میشه که فرمت صفحه لینک های رفت و برگشتی رو میطلبه (اما با تعداد کمتر)
      در نهایت هم نیت لینک سازی هایی که انجام میدیم برای هدایت کاربرها، رسوندن مفهوم به گوگل و تقسیم قدرت هست. و اینکه خیلی بهتره اگر با موضوعی مخالف هستیم حتما دلبل نقد رو بگیم تا خود همون نقد منطقی باشه، تمام مواردی گفتم شخصا بر اساس تجربیاتی بوده که دارم خوشحال میشم نقد هایی که بهم میشه بر اساس تجربیات باشه.

      پاسخ
  • کامنت قبلی ایراد داره لطفا حذفش کنین و این کامنت رو مد نظر بزارین

    استاد سلام
    یک قسمت از مطالب این صفحه با منطق من جور در نمیاد ، لطفا یه بررسی با هم براشون داشته باشیم
    فرض کنین برای کلمه کلیدی طراحی سایت میخوایم خوشه محتوا بنویسیم
    بنابراین کلمه کلیدی اصلی میشه :
    طراحی سایت
    2 تا زیر شاخه براش درست میکنیم به شکل زیر
    1- طراحی سایت رایگان
    2- آموزش طراحی سایت

    بعد مثلا برای آموزش طراحی سایت میام 3 تا زیر شاخه براش میزنیم مثل:
    الف : آموزش طراحی سایت با وردپرس
    ب : آموزش طراحی سایت با جوملا
    ج : آموزش طراحی سایت با برنامه نویسی

    بعد فرض کنین برای آموزش طراحی سایت با جوملا 10 مطلب مرتبط تهیه میکنیم و طراحی سایت با جوملا را دقیق اموزش میدیم
    حالا در این مثال اگر:
    طراحی سایت رو سطح یک بگیم

    آموزش طراحی سایت رو سطح دو بگیم

    آموزش طراحی سایت با جوملا رو سطح 3 بگیم

    و 10 مطلب آموزش طراحی سایت با جوملا رو سطح 4 بگیم

    چیزی که من از آموزشهای شما متوجه شدیم باید
    یک ، 10 مطلب آموزش طراحی سایت با جوملا رو آماده کنیم و تا حد امکان لینک سازی عنکبوتی کنیم
    دو ، از 10 مطلب آموزش جوملا که سطح 4 هستن به مطلب سطح 3 یعنی مقاله اصلی آموزش جوملا لینک بدیم و از همان مطلب سطح 3 (مقاله اصلی اموزش طراحی سایت با جوملا ) به هر 10 مطلب زیر شاخه اش (10 مقاله آموزش جوملا)لینک بدیم

    خوب تا همین جا با منطق من مشکل میخوره کار

    اگر ما بیام و از 10 مطلب سطح 4 به مطلب سطح 3 لینک بدیم ، منطقی است و چون در این 10 مطلب رقابت کمه سریع نتیجه میگیریم در گوگل و با لینک دادن به مطلب سطح 3 ، مطلب سطح 3 رو بلندش میکنیم و به نتیجه میرسونیم در گوگل .
    حالا مشکل اینجاست که چرا باید از مطلب سطح 3 به 10 مطلب سطح 4 لینک بدیم و لینک سازی رو رفت و برگشتی کنیم ؟ و این با منطق من مشکل دار است.
    چرا ؟

    چون قرار است از مطلب سطح 3 استفاده کنیم تا مطلب سطح 2 رو ببریم بالا ، اما اگر بیایم از سطح 3 به سطح 4 لینگ بدیم (10 مقاله آموزش جوملا ) ، باید 10 لینک در این مثالی که زدم از مطلب سطح 3 به 10 مطلب سطح 4 بدیم و به این شکل لینکهای داخل مطلب سطح3 قدرتشون رو از دست میدن چون از مطلب سطح 3 به 10 مطلب لینک داشته شده .

    حالا وقتی قراره مطلب سطح 3 اهرمی باشه تا مطلب سطح 2 بره بالا ، این اهرم قدرتی نداره (چون به 10 مطلب زیر خودش لینک داده )

    بنابراین من فکر میکنم راه درست این باشه که :
    از 10 مطلب سطح 4 به مطلب سطح 3 لینک بدیم ، با اینکار مطلب سطح 3 قدرت میگیره ،
    حالا از مطلب سطح 3 ( فقط ) به مطلب سطح 2 لینک بدیم ، تا مطلب سطح 2 بره بالا و از قدرت سطح 3 فقط برای بالا بردن مطلب سطح 2 استفاده کنیم
    بعد اینکه مطلب سطح 2 هم در گوگل نتیجه خوبی گرفت حالا از مطالب سطح 2 فقط به مطلب سطح یک که کلمه کلیدی اصلی (طراحی سایت )بود لینک بدیم با بوسیله
    قدرتی که مطالب سطح 2 داره ، بتونیم سخت ترین کلمه کلیدی رو یعنی مطلب سطح 1 رو ببریم بالا و جایگاه بگیریم

    درست گفتم یا نه ؟

    پاسخ
    • مرتضی عظیمی
      آوریل 19, 2020 1:28 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر
      چرا انقدر لقمه رو دور دهنتون میچرخونید و داستان رو سخت میکنید !
      زمانی شما برای آموزش طراحی سایت جوملا صفحه ایجاد میکنید طبیعتا دارید به فرمت کتگوری استفاده میکنید و 10 مطلب آموزشی رو در اون صفحه قرار میدین، پس همشون دارن لینک دریافت میکنند !
      3 موضوع رو دقت کنید و جواب سوالاتون رو میرسید :
      1) لینک های داخل سایت فقط لینک هایی که دستی ایجاد میکنیم نیستن (بردکرامب، لینک های اتوماتیک و . . . ) هم هستند
      2) ساختار خوشه محتوا بیشتر برای پوشش سوالات کاربر و نیاز اون در یک حوزه هست و همزمان سئو کردن هر صفحه بصورت جدا تا اینکه از تمام صفحات ورودی بگیریم و روی کلمات کلیدی که خیلی مهم هستند واسمون هم رتبه بگیریم
      3) سئو فقط به سئو داخلی گفته نمیشه و تقسیم قدرت هایی که صحبت کردین و ارزش دادن یه بخشیش در سئو خارجی هست

      پاسخ
  • رضا نکوئی
    می 2, 2020 9:20 ب.ظ

    استاد سلام
    اگر بخوایم یک محصول رو سئو کنیم ، از پیلار پیج به صفحه محصول لینک میدین یا به جای پیلار پیج صفحه محصول رو قرار میدین و از زیر شاخه ها به صحفه محصول لینک میدین؟

    پاسخ
    • مرتضی عظیمی
      می 9, 2020 12:41 ب.ظ

      سلام
      بستگی به رقابت داره و اهمیت یک محصول
      بصورت طبیعی اگر کتگوری محصولات شما یک لندینگ پیج باشه شما دارید از پیلار به کانتنت کلاستر لینک میدین !

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

عضویت ویژه

با تهیه عضویت ویژه در هر شاخه ای از سئو که نیاز دارید میتونید به ویدئوهای کامل اون دسته بندی دسترسی داشته باشید.

با اضافه شدن آپدیت هم به همه ی مطالب دسترسی خواهید داشت.

برای خرید اینجا کلیک کنید

فهرست