1. آموزش دیجیتال مارکتینگ
  2. دیجیتال مارکتینگ
  3. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  4. سئو اینستاگرام (0 تا100) + آموزش معرفی پیج به گوگل

سئو اینستاگرام (0 تا100) + آموزش معرفی پیج به گوگل

سئو اینستاگرام + آموزش معرفی پیج اینستاگرام به گوگل

سئو اینستاگرام 

سئو در اینستاگرام به این معناست که شما پیج اینستاگرام رو بهینه سازی میکنین و هیچ ربطی به سئوی سایت ندارد! و بهینه سازی محتوا در شبکه های اجتماعی به اسم SMO که خلاصه social media optimizing میباشد

در این بخش سعی میکنیم بوسیله ی تکنیک هایی پست های خودمون رو در بخش اکسپلور قرار دهیم که یکی از راه های موفق افزایش فالوور اینستاگرام است. موضوعی که وجود داره پیج هایی که در اکسپلور و سرچ اینستاگرام به نمایش گذاشته نمیشن به اصطلاح درگیر شادوبن میشوند و باید رعایت کنید که از تکنیک های اشتباه استفاده نکنید.

اول باید یک موضوع رو بدونیم و اینکه

چه پست هایی در اکسپلور اینستاگرام قرار خواهد گرفت ؟!

خب پیج اینستاگرام خودتون رو باز کنید و وارد بخش اکسپلور شوید

پست هارو یه نگاه بندازین و بعد یه پیج دیگه رو نگاه کنید که فالوور های مشترکش با شما کاملا فرق میکند

میبینید که در بخش سرچ کاملا پست های متفاوتی برای شما قرار داده شده است

اینستاگرام چگونه کار میکند ؟!

ابتدا باید مبحثی رو به اسم نرخ تعامل بدونین که چیست و چه تاثیری دارد :

نرخ تعامل و انگیجمنت (engagement) چیست ؟!

معادل سازی این کلمه به زبان فارسی یه ذره سخت هست و تنها چیزی که به ذهنم اومد :

به درگیری و تعاملی که افراد با پیج شما دارند نرخ تعامل محاسبه میشود

یعنی اینکه لایک میکنند ، کامنت میذارن (که در محاسبه از این دو محاسبه میشود )

ولی نرخ تعامل به عواملی مثل : دایرکت کردن و به اشتراک گذاشتن محتوای شما و همچنین تعداد بازدید یک پست شما (مثلا شاید 1 پست شمارو 5 بار نگاه کند) همه ی این عوامل موثر هستند !

نکته مهم : فالوور فیک باعث میشه نرخ تعامل پیج به شدت کاهش پیدا کنه و یعنی نابودی!!!

لایک فیک هم جبران این نرخ تعامل نمیشه ! الکی دنبال دور زدن نباشید !

engagement چطوری محاسبه میشه؟

engagement چطوری محاسبه میشه؟

ولی مواردی رو که قبل تر هم گفتم خیلی در نرخ تعامل موثر هستند که در این تصویر نیست

و برای هر پست و هر پیجی که نرخ تعامل بیشتر باشد پست ها در بخش اکسپلور قرار خواهند گرفت

چرا گفتم پیج ، چون در نهایت زمانی که نرخ تعامل بصورت کلی با یک پیج بالا رود باعث میشود کل پست های پیج وارد اکسپلور شود و حتی پست های جدیدی که پیج منتشر میکنند به دلیل بالا بودن انگیجمنت سریعتر وارد اکسپلور میشوند

چشم بسته میگویم که میتونید وارد بخش اکسپلور خود شوید و دسته اول از ویدئو هارو بازکنید (زمانی که بعد از تماشا اون ویدئو به کلیپ های بعدی اغلب مربوط به یک پیج یا چندین پیج مرتبط هست !)

این پیج ها علاوه بر نرخ تعامل پست ها انگیجمنت پیج بالایی دارد

و این موضوع با اضافه شدن visit profile (تعداد بازدید پیج شما) در گزارش های پیج بیزینسی گویای اهمیت این موضوع هست و زمانی که یک فرد ب دلیل علاقه به پیج شما چندین با به پروفایل شما سر میزند باعث میشود که پست های اون پیج در سرچ شما قرار بگیرد!

چه پست هایی در اکسپلور پیج من قرار میگیرند !؟!

برای مثال شما با علی  در ارتباطین ، در یک گروه عوض هستین

پست هایی رو برای هم فوروارد میکنید ،دایرکت میدین ، پروفایل پیجش رو نگاه میکنید

و در کل نرخ تعامل باهاش دارین ، حالا علی با هر پیج ، یا پستی نرخ تعامل بالایی داشته باشد

و شما اون پیج رو نداشته باشین ، احتمال اومدن اون پست داخل اکسپلور شما خیلی بالا میرود

در نهایت شما با هر پیجی که تعامل بالایی دارین (شاید اصلا یک پیج سرگرمی باشه) ، اون پست هایی رو که فرد مورد نظر باهاشون نرخ تعامل داره (لایک ، کامنت یا . . . ) وارد اکسپلور و سرچ شما میشود

این موضوع رو ده بار با پیج های مختلف تست کردم و دیگه مطمئن شدم که این یکی از مهمترین بخش هایی هست برای قرار گرفتن پست ها در بخش سرچ هست

در این بخش فرضیه هایی رو که در مورد رفتن پست شما در بخش اکسپلور یا سرچ اینستا هست رو ارایه میدیم

فرضیه هایی که در ادامه ذکر شده با پرسش و پاسخ از ادمین ها و تجربه های خودم در چندین پیج سرگرمی،گردشگری و کاری موفق جمع آوری شد

پارامتر هایی که در پایین ذکر میشه توسط اینستاگرام محاسبه میشود و در بخش

view insights  پست پیج های بیزنسی نمایش داده میشود (در استوری و . . . هم وجود دارند)

  :Profile visitsتعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده (بازدید هایی که از سمت پست انجام شده)

Follows: تعداد افرادی که از سمت پست شما ، پیج رو فالو کردن

Reach : تعداد کاربران که پست شمارو دیدن

 :Impressions تعداد دفعات کلی که پست شما دیده شده (امکان دارد یک کاربر چند مرتبه پست شمارو ببینه در نتیجه باعث بالا رفتن این گزینه میشود)

 تکنیک اول:

تکنیک منشن در بازاریابی اینستاگرام:

خب اول اینکه اصلا در استفاده از این تکنیک زیاده روی نکنید !

2 پیشنهاد برای استفاده از این تکنیک برای شما دارم

1)تگ کردن مشتریان :

میتونید مشتریان خودتون رو بر روی یکی از محصولاتی که اون فرد تهیه کرده تگ کنید

اول اینکه باعث ایجاد حس خوب و وفاداری در مشتری میشه و همچنین احتمال دارد که فرد ترغیب شود در مورد محصول شما نظرش رو بیان کنه (احتمالش خیلی زیاد هست !)

و زمانی که کامنتی برای شما بذارد 1 )تاییدیه اجتماعی یا social proof رو دارین 2)احتمال وارد شدن در اکسپلور را کمی بدست آورده اید

2)تگ کردن اینفلوئنسرهای کسب و کار خود:

اصلا در این موضوع زیاده روی نکنید !!!

سعی کنید روی بهترین محتواهایی که دارین افراد مرتبط با حوزه ی خودتون رو روی پست تگ کنید

اگر این افراد پست شمارو لایک کنند یا کامنت بذارن برای اکسپلور خیلی خوب هست ولی اگر زیاده روی کنید و اونها ریپورتتون کنند وارد شادوبن میشوید !

پس خیلی درست و اصولی و چند وقت یکبار اون هم روی محتوایی که ارزشش رو داره !

طبق آنچه که گفتیم بعد از اینکه این افراد پست شمارو ببینند در مرحله اول ریچ پست شما بالا میرود

و در صورتی محتوای شما جذاب باشد که چندین بار پست شمارو ببیند، ایمپریشن نیز بالا میرود

و اگر کامنت بذارن ، لایک کنند و هرچیزی که قبلا در مورد نرخ تعامل گفتیم،

با این شرایط امکان رفتن پست شما در اکسپلور فالوور های فردی که تگ کردین خیلی زیاد هست

تکنیک دوم

استفاده از هشتگ هایی متناسب با محصول و بازار هدف که با ابزاری معرفی کردیم به راحتی میتونین هشتگ های مناسب استفاده کنین

اگر افرادی که از سمت هشتگ به پست شمارو ببینن باعث افزایش Impressions From hashtags   خواهد شئ که باعث میشه در بخش سرچ هشتگ مورد نظر جزء نتایج اول باشین.

از هشتگ های مناسبتی هم سعی کنین خلاقانه استفاده کنین که کمک خیلی خوبی به بهیه سازی پیجتون میکنه

خاطره: در سمیناری بودیم که مدیرعامل پیلتن شاپ (فروشنده لوازم ماساژ) روی سن رفتن و داشتن از موفقیت های فروشگاه اینترنتیشون صحبت میکردند به یک خاطره بسیار عالی تعریف کردند که واسه من خیلی جالب بود چند وقت پیش ویدئویی با موضوع اینکه زن ها پاهای همسرای خودشون رو در تست با شیر و گل محمدی ماساژ بدن J نکته جالبی که بود پیلتن شاپ بعد از ویروسی شدن این محتوا موجودیه تشت ماساژش به صفر رسید !!! در مدت خیلی کوتاهی !

برای همین چیزی به عنوان هشتگ ها و پست های مناسبتی مطرح کردم تا از موضوعات مرتبط با کسب و کار خودتون نهایت استفاده رو ببرین

یا به سبکی محتوایی مرتبط با اون بنویسین که موجب ویروسی شدن محتوای شما هم میشود

بهترین نمونه ای که دیدم توئیتی که کبریت توکلی بعد از توئیت خانم رهنما رفت و غوغایی به پا کرد 

همونطور میبینید فقط 400 بار ریتوئیت شده !

پیشنهاد : پیج ها و برند هایی که تولید محتوای بسیار خوبی دارند مثل تردیلا،کبریت توکلی(توئیتر) ، رامک،کاله و . . . رو بررسی کنید و ازشون ایده بگیرید

تکنیک سوم

استفاده از کاور های جذاب برای ویدئو ها ، همونطور که دیدین اول ویدئو عکس که بخشی از ویدئو هست و نوشته ی جذابی نوشته شده (معمولا با رنگ های قرمز و زرد که جلب توجه میکنند)

این تکنیک که در اکسپلور خودتون به وفور پیدا میشه ولی خیلی ها ازش سوء استفاده میکنند و من در یکی از پست ها برای تست انجام دادم و نتیجه بسیار خوبی به همراه داشت!

میانگین ویو در پیج من 500 هست و حداقل 300 ویو ولی من در یکی از پست ها از این تکنیک استفاده کردم و نتیجه بسیار خوبی داشت !

واقعا این پست واسم خیلی سودآور بود !!!

در این پست وزیر ارتباطات در مورد از بین رفتن کسب و کارهای سنتی و جایگزینی اونها با کسب و کار های آنلاین هست

و من در کپشن در مورد مشاوره صحبت کردم و در دایرکت اتفاقات خوبی افتاد J

خب این تکنیک 2 اتفاق رو به دنبال داره

در مرحله اول حداق باعث افزایش ریچ خواهد شد (خیلی ها از روی ویدئو رد میشن مگر اینکه واسشون جذاب باشه و یه کاور وظیفش همینه !)

در صورتی که محتوا عالی باشه امکان افزایش Impressions From home  ، فوروارد کردن ،سیو کردن و . . . هم هست که هر چه این موارد بیشتر باشه سریعتر وارد اکسپلور اینستاگرام میشین

و در مرحله آخر که مهمترین بخش هست وقتی وارد اکسپلور یکسریا وارد شین بعد از اون

Impressions From explore  بالا میره و باعث میشه در بخش پست اول باشین و برای تعداد زیادی در سرچ به نمایش گذاشته میشین (طبق همون الگوهایی که گفتیم)

تکنیک چهارم

افزایش Impressions From home خیلی خیلی موثر هست برای رفتن پست در اکسپلور

برای افزایش این مورد میتونید از کاور (که در بخش قبلی گفته شد) و راه اندازی قرعه کشی ، برگزاری چالش،بازی سازی و  . . . استفاده کنید

تکنیک پنجم

درخواست فالو در کپشن یا در انتهای ویدئو !(برای محتوا هایی که میدونین پتانسیل ویروسی شدن رو دارند)

همین الان وارد اکسپلور خودتون بشین ، خیلی از پیج ها در انتهای پست خودشون درخواست فالو میکنند (اصلا کار زشتی نیست !!! درخواست کردن هیچ مشکلی نداره )

این تکنیک برای افزایش فالو در بخش view insights هست که بگونه ای افزایش نرخ تعامل هست

تکنیک ششم

ترغیب افراد برای مشاهده پروفایل شما (همونطور که گفتم اینستاگرام این بخش رو محاسبه میکنه و برای اهمیت داره)

چطوری : در ویدئو اشاره کنید که در قیمت بیو کد تخفیفی قرار دادین برای فلان محصولی که آموزشش رو قرار دادین

یا لینکی که در بیو قرار دادین ترغیب شن کلیک کنند (فروش ویژه باشه ، یه خدمت رایگان باشه و . . . )

تکنیک هفتم

تبادل لایک !

این یکی از روش هایی هست که چندین پیج که خیلی بهم مرتبط هستند باهم هماهنگ میکنند تا در زمان پست گذاشتم همدیگر سریع پست های همدیگرو لایک کنند (احتمالا هم در اولین زمان بعد پست گذاری هست )

این تکنیک روش مرسوم بین ادمین پیج ها هست و خیلی ازش استفاده میکنند

نکته:طبق تجربه ای که داشتم و صحبت با ادمین ها پست هایی که تا 15 دقیقه اول بعد پست گذاری خیلی نرخ تعامل خوبی داشته باشند خیلی راحت تر وارد اکسپلور میشوند ، برای همین در تکنیک 7 گفتم بعد از پست گذاشتن تبادل لایک انجام میشه

نکته : بهتره بدونین که بهینه سازی و سئو بر روی هر پستی فقط 7 روز مهلت دارد و بعد از اون پست در بخش اکسپلور نشان داده نمیشود

در نتیجه یکی از مهمترین کارهایی که حتما و حتما و حتما بهتون پیشنهاد میکنم پست گذاشتن دائمی هست که این موضوع در سئوی پیج بسیار مهم هست و پیج هایی که این نکته رو رعایت میکنن زمانی که در سئوی پست موفق باشند و مداوم محتوا تولید میکنند پیج شما هم در بخش اکسپلور بازار هدفتون هم در بخش پیشنهاد پیج ها برای بازار هدفتون در صدر قرار میگیرید.

سعی کنید بیشتر روی ویدئو مانور بدین

یا استفاده از تصاویری که محتوای آنها جذاب هست (چالش یا یازی هستند)

فرضیه الگوریتم نمایش پست ها :

 این موضوع چون برای چند تا از پیج های خودم اتفاق افتاده و به چشم دیدم رو آوردم

وقتی که شما پستی رو منتشر میکنید در مرحله اول اینستاگرام فقط برای بخشی از فالوور های شما به نمایش میذاره در صورتی که نرخ تعامل اون تعداد خوب باشه به فالوور های بعدی شما نمایش داده میشود !!!!

این اتفاق رو چندین برای برای چند پیج دیدم که یه زمانی یک پست اصلا ریچ بالایی نداره

ولی همون پست در زمان مناسب با استفاده از تکنیک هایی گفتم یکبار دیگه منتشر کردم

ولی ایندفعه ریچ بسیار بالا میرفت و حالت عادیه خودش بود

برای همین زمان پست گذاری رو خیلی مهم میدونم و یه ابزار عالی در این آموزش قرار دادم

و موضوع دیگه :

زمانی که یکی از فالوور های شما با پست های شما نرخ تعامل بالایی نداره به مرور زمان پست های شما برای اون فرد نمایش داده نمیشود !

برای همین یه زمانی همه درخواست میکردند که نوتیفیکیشن پست های اون پیج رو فعال کنید !!!

 تنها پیشنهادی میتونم بکنم این هست که محتوای با کیفیت درست کنید تا در این بخش هم موفق باشید!!!

آموزش معرفی پیج اینستاگرام به گوگل

دو نکته خیلی مهم برای معرفی پیج اینستاگرام به گوگل است.

استفاده از کلمه کلیدی و اسم برند در نام صفحه اینستاگرام

آموزش معرفی پیج اینستاگرام به گوگل

این تکنیک به شما کمک میکنه علاوه بر نمایش در صفحات گوگل، در سرچ این کلمه کلیدی در اکسپلور هم به نمایش گذاشته بشید، برای پیدا کردن کلمه کلیدی بیزینس خودتون آموزش تحقیق کلمات کلیدی رو ببینید.

استفاده از تگ alt در پست ها

اگر سئو تصاویر رو بلد باشید میتونید که یکی از مهمترین تکنیک های سئو عکس ها اضافه کردن متن جایگزین یا تگ alt به تصاویر هست.

تگ alt در پست اینستاگرام کجاست ؟

استفاده از تگ alt در پست ها

 

 

نوشتهٔ پیشین
انواع کلمات کلیدی در قیف فروش (7 دقیقه)
نوشتهٔ بعدی
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل (فقط 2 ساعته یا 6 ماهه؟)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

عضویت ویژه

با تهیه عضویت ویژه در هر شاخه ای از سئو که نیاز دارید میتونید به ویدئوهای کامل اون دسته بندی دسترسی داشته باشید.

با اضافه شدن آپدیت هم به همه ی مطالب دسترسی خواهید داشت.

برای خرید اینجا کلیک کنید

آخرین آموزش ها

فهرست