1. آموزش دیجیتال مارکتینگ
  2. سئو
  3. اصطلاحات سئو
  4. Impression چیست؟ چرا باید ایمپریشن رو جدی بگیریم؟

Impression چیست؟ چرا باید ایمپریشن رو جدی بگیریم؟

Impression چیست؟ چرا باید ایمپریشن رو جدی بگیریم؟

Impression چیست؟

شما صاحب وبسایت هستید و مطمئناً با ابزارهای گوگل باید آشنایی داشته باشید؛ ابزارهای مختلف گوگل یکی از فاکتورهای مهم در بررسی و آنالیز سایت و متعاقباً موفقیت سایته؛ ابزار گوگل وبمستر تولز نرم افزاری کاربردی برای سایت‌هاست و آگه با اون کار کرده باشید؛ حتماً قسمت Impression رو دیدید.

در این بخش با این آپشن آشنا میشیم و می‌بینید که چه ویژگی مهمی برای ارتقاء سئو سایته! Impression تعداد نمایش سایت در موتورهای جستجو رو به شما نشون میده. این بخش این موارد رو به دو صورت کلی و جزئی نمایش میده. به صورت کلی یعنی تعداد نمایش کل سایت و به صورت جزئی یعنی تعداد نمایش سایت براساس کلمه کلیدی جستجو شده.

شما با بررسی این بخش می تونید جایگاه خودتون رو در موتورهای جستجو پیدا کنید. یک سئوکار با بررسی این مورد و رتبه سایت و تعداد بازدیدها می تونه در بهینه سازی سایت موفق‌تر عمل کنه و استراتژی‌های بهتری رو برای ارتقا رتبه سایت به چینه.

با استفاده از بخش impression گوگل وبمستر تولز می تونید حجم جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل رو هم بررسی کنید. مثلاً ببینید جایگاه شما در کلمه کلیدی “خدمات سئو” در چه وضعیتی و در چه صفحه‌ای از گوگله؛ همچنین تعداد بازدیدهای سایت شما در این کلمه کلیدی چندتا بوده؟!

منظور از تعداد بازدیدها لزوماً تعداد کلیک و ورود به سایت شما نیست؛ بلکه آگه کاربر کلمه کلیدی مشخصی رو جستجو کنه و شما در یکی از صفحات نتایج گوگل قرار گرفته باشید و کاربر هم در همون صفحه باشه یک impression برای شما در گوگل کنسول ثبت شده.

ساده‌تر به گم: کاربر کلمه “خدمات سئو” رو سرچ کرده، لینک شما در صفحه اول گوگله ولی کاربر روی لینک شما کلیک نکرده، باز هم شما یک impression دریافت کردید ولی آگه سایت شما در صفحه دوم به بعد باشه و کاربر هم فقط همون صفحه اول رو به بینه، هیچ impression ای برای شما ثبت نمیشه.

Impression رو جدی بگیرید!

ایمپریشن : Impression
ایمپریشن : Impression

آگه گوگل کنسول رو برای سایتتون راه اندازی کردید، همین الان سری به این قسمت بزنید و بیشترین کلمه کلیدی با بیشترین بازدید و جایگاهش رو پیدا کنید. این مسئله مهمیه که بدونید کاربرها چه عبارت‌هایی مرتبط با کار شما رو جستجو می کنن.

این موضوع سرنخ مهمی برای ارتقا جایگاه سایتتون در گوگل به شما ارائه میده؛ با دونستن این عبارت‌های کلیدی می تونید محتوای تولیدی سایتتون رو بر پایه این کلمات قرار بدید و در اون کلمات رتبه‌های بهتری دریافت کنید.

یا حتی می تونید بهترین صفحه سایت خودتون رو که بازدید بالاتری داشته هم پیدا کنید و روی این صفحه بیشتر سرمایه گذاری کنید و پیج آتوریتی اون صفحه رو هم بالاتر ببرید.



اصطلاحات سئو مرتبط با این لغت

CTR چیست؟ و تاثیر آن در سئو
crawler robot spider چیست؟ نحوه خوندن مطالب توسط خزنده های گوگل
Serp چیست؟ و نکات مهم سرپ در سئو



نوشتهٔ پیشین
CTR چیست؟ و تاثیر آن در سئو
نوشتهٔ بعدی
انواع سئو و بهینه سازی سایت (کلاه سفید، سیاه و خاکستری) بررسی این 3 مدل

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    من مطالب سایتم دیر ایندکس میشه با اینکه منظم مطلب ارسال میکنم_ اگه هر بار که مطلب جدید منتشر میکنم دستی لینکش رو بدم گوگل ایندکس کنه ایا مشکلی داره ؟ این روش توصیه میشه یا پیشنهادی دارید؟

    پاسخ
    • مرتضی عظیمی
      مارس 26, 2020 8:32 ب.ظ

      سلام
      درخواست روزانه زیاد برای ایندکس پیشنهاد نمیکنم (میتونید برای یکی ۲ مقاله در روز درخواست بدی )
      با شیر کردن در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، پینترست و … میتونی به ایندکس سریعتر مطالب کمک کنی (این روش خیلی مناسبه)

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

عضویت ویژه

با تهیه عضویت ویژه در هر شاخه ای از سئو که نیاز دارید میتونید به ویدئوهای کامل اون دسته بندی دسترسی داشته باشید.

با اضافه شدن آپدیت هم به همه ی مطالب دسترسی خواهید داشت.

برای خرید اینجا کلیک کنید

فهرست