1. آموزش دیجیتال مارکتینگ
  2. سئو
  3. تحقیق کلمات کلیدی
  4. استراتژی قیف فروش در سئو (مدل سفر مشتری)

استراتژی قیف فروش در سئو (مدل سفر مشتری)

استراتژی قیف فروش در سئو (سفر مشتری)

مدل قیف فروش چیه ؟

قیف فروش چیست ؟!

اگه بخوام یه تعریف ساده از قیف فروش داشته باشیم و بخش های اون رو توضیح بدم

باید اینطور بگم که تمامی افرادی که به عنوان بازدید کننده وارد وبسایت ما میشن در ابتدای قیف فروش تصور میکنیم

اشخاصی که درگیری بیشتری با وبسایت ما داشتن در اواسط قیف فروش در نظر میگیریم (مثلا ایمیل ازشون گرفتیم،ثبت نام کردن داخل سایت،عضو کانال شما شدن یا حتی یه محصول قیمت پایین از ما خریده باشن

و افرادی که انتهای قیف فروش هستن سطح درگیری خیلی بالایی با ما دارن ،مارو میشناسن،میدونن ما کی هستیم،عضو سایت ما هستن،خرید های زیادی از ما دارن

خب بریم ابتدای قیف و محتوای اون رو بررسی کنیم

بررسی محتوای ابتدای قیف فروش

بازدید کننده ها در ابتدای قیف فروش

محتوایی که در این بخش درست میشه برای تازه وارد ها هست

که هدف از تولید این محتوا آشنایی با ما هست

نکته:ما در این بخش محتوا رو ساده بیان میکنیم ولی همزمان باید حرفه ای بودن خودمون رو برسونیم
از اطلاعات خیلی خیلی اختصاصی بپرهیزیم

محتوایی که برای این قسمت طراحی میشه باید تخصص شمارو در این حوزه برسونه چون شما با محتوا قضاوت میشین

شاید واستون سوال شده که چطوری تخصص خودتون رو برسونین و همزمان اطلاعات تخصصی ندین !!!

میتونین با طراحی یه اینفوگرافی،گذاشتن جدول آمار موضوعی که دارین محتوا تولید میکنین
و یا یک ویدئو محتوا رو حرفه ای تر و درک اون رو ساده تر کنین

برای مثال خودم در بخش آموزش های رایگان دیجیتال مارکتینگ اطلاعات مهم و کاربردی رو در اختیار بازدید کننده ها میذارم تا صرفا یک سری تعاریف ساده !

پس رو این محتوا خیلی وقت بذارین ، مثلا افرادی که من رو  بشناسن حتی یک متن ساده هم گذاشته باشم دنبال کننده هام میگن ببینیم مرتضی عظیمی چی نوشته !

ولی تازه وارد هیچ شناختی از ما نداره و مارو طبق آمار فقط تو 3 ثانیه قضاوت میکنه !

این بخش قیف هدفشون فقط شناخت ما هست و میخوان مطمئن شن که آدم حقیقی پشت این سایت هست و ازش کلاهبرداری نمیشه

شما باید با محتواتون این حس اعتماد رو ایجاد کنین

باز تکرار میکنم شما باید در این بخش با محتوا مدام این حس رو به مشتری بدین که من حرفه ای و قابل اعتماد هستم

با مثال هایی که میزنین،نظر دیگران در مورد خودتون ،افراد و شرکت هایی که باهاشون همکاری کردین و . . .

ما برای افراد بالای قیف 2 موضوع رو باید پوشش بدیم :

1)ما چکاری انجام میدیم ؟! (محصول یا خدمت )

2)کی هستیم ؟! خیلی ها این بخش رو فراموش میکنن ! در بعضی از مشاوره ها وقتی به اون شرکت میگفتم شما باید خودتون معرفی کنین و . . . میگفتن مارو که دیگه همه میشناسن !!!!
این بزرگترین اشتباهی بود که تابحال از چندین شرکت دیدم

تازه وارد ها بخش درباره با ما،تماس با ما و این قبیل محتوا رو خیلی بررسی میکنن

میخوان بفهمن شما کی هستین ،چه کار هایی انجام دادین ،سابقتون چیه و دنبال دلیل برای اعتماد به شما هستن

برای مثال درباره با ما همین وب سایت (با عنوان داستان جذب مارکتینگ) که به سبک خاصی نوشته شده
همین چند شب پیش بود که دوست جدیدم به اسم فرزاد بهم پیام داد و دوستیمون شکل گرفت ! از حرفاش فهمیدم اون صفحه تاثیر مثبت خیلی خوبی داشته که خداروشکر میکنم 🙂

افراد این بخش قیف از فرمت های رایگان خیلی استقبال میکنن چون هیچ ریسکی براشون نداره

موضوع مهم

اینه که اونهایی که وارد قیف میشن رو باید به وسیله محتوا و سئو و . . . به سایتتون هدایت کنین !
و جالبه بدونین با اینکه تا اینجا هدایتشون کردین هنوز هیییچ اعتمادی شکل نگرفته و تازه شروع داستان اعتماد سازی هست

پس فهمیدیم محتوایی رو سئو میکنیم که اگه شخصی وارد اون صفحه شد حتما یه بخشی از اعتماد سازی رو انجام داده باشیم

1 نکته برای افزایش بازدهی :

ما میتونیم محتوای قدیمی که موفق بوده رو (بر اساس بازدید ها و بازخورد ها) انتخاب کنیم
و با فرمت های مختلف منتشر کنیم مثلا اگر متن هست ویدیو و پادکست رو هم درست کنیم و برنامه ای برای اعتماد سازی داشته باشیم

خب میریم سراغ محتوای وسط قیف

بررسی محتوای وسط قیف فروش

محتوای وسط قیف فروش

 

افراد این بخش یه سری اطلاعات از ما دریافت کردن

احتمالا یه مقاله خوندن و یا ایمیلشون رو دادن تا یه pdf مارو بخونن و . . .

محتوای این بخش نسبت به بخش قبلی متفاوته !

برای مثال سوال هایی که بازدید کننده های جدید از شما میپرسن که باید تبدیل به سوالات متداول میشن

یا اینکه در مورد پشتیبانی یک محصولات و خدمات از شما میپرسن که میتونین با ساختن 1 صفحه به اسم پشتیبانی محصولات و خدمات بسازین و توضیحات لازم رو اونجا بدین

نکته:محتوا صرفا مقالات نیست هر اطلاعاتی که در صفحات شما وجود داره محتوا بحساب میاد
پس صفحه های درباره با ما،تماس با ما و . . . همگی محتوا هستند

تمرکز محتوا در وسط قیف فروش

 تمرکز محتوا در این بخش برای فرایند تبدیل هست

(تبدیل یعنی تغییر وضعیت بازدید کننده به علاقمند،خریدار یا مشتری)

این قسمت حتما قرار نیس به شما پولی بپردازن بلکه با دریافت اطلاعات از اشخاص این مرحله با موفقیت انجام شده

تمامی تولید محتوا برای این هست که افراد ترغیب کنین تا اطلاعاتشون رو در اختیارتون بذارن

هرچی اطلاعات دقیق تری بگیرین شانستون برای فروش بیشتره

شاید بگیم چرا ؟!

چون با این اطلاعات میتونین شخصی تری به افراد بدین و اینکار باعث افزایش فروش سایت شما میشه

محتوایی که در این بخش تولید میکنین باید در حد عالی ترین و آخرین اطلاعات که دارین باشه ! چرا ؟!

1)متخصص بودن شما معلوم میشه

2)محتوای شمارو منتشر میکنن به گونه ای که تبلیغ کننده شما میشه !

گزینه 2 بالاترین تاثیر رو در میانه قیف داره

این سبک محتوا رو در تمامی پلتفرم ها ی ممکن منتشر کنین

فرمت های مختلف برای این هست که تمامی سلیقه هارو پوشش بدیم

2 نکته مهم تولید محتوا در وسط قیف فروش

نکته اول:

درسته که از محتواهای ابتدای قیف باید به این بخش افراد رو راهنمایی کنیم ولی باید به سبکی این موضوع رو انتخاب کنیم

که شانس برای سئو داشته باشه که بتونیم افراد علاقمند به این حوزه رو مستقیم جذب کنیم

در این افزاد علاقمند شانس خرید بسیار بالا هست چون این افراد موضوع رو درک کردن و یکسری اطلاعات دارن

ولی متخصص نیستن ! اگه اطلاعات تخصصی دریافت کنن احتمال زیاد از شما محصول یا خدمتی رو میگیرن

نکته دوم :

احساسات و اطلاعات رو ترکیب کنین ! انگیزه رو چاشنی محتوا کنین

بخوام ساده تر بگم طوری نباشه که صرفا اطلاعات باشه . با نوع بیان ، سبک نوشته(خودم سعی دارم جوری بنویسم افراد خسته نشن) و . . .

مثالی از اطلاعات خشک و خالی کتاب های دانشگاهی هستند و شما باید چند بار 1 متن رو بخونین تا اصلا متوجه بشین چی نوشته شده!!!

تو فایل های صوتی و ویدئو ها با انرژی باشین

ترکیب احساسات و اطلاعات باعث میشه افراد به شما راحت تر اعتماد کنند

2 مثال از محتوای این بخش قیف

1) محتوای این بخش میتونه یک راهنمای قدم به قدم باشه. دقیقا مثل همین محتوایی که دارین میخونین

داریم 3 نوع محتوا در قیف فروش و نکات کاربردی این موضوع رو مرحله به مرحله میگیم

2)رائه نسخه ارتقاء یافته یا تکمیلی یک محتوا به ازای دریافت اطلاعات

مثلا خود شما که دارین این محتوا رو میخونین بدون شک این مرحله رو گذروندین

حالا میریم سراغ محتوای بخش آخر

بررسی محتوای آخر قیف فروش

محتوا در بخش آخر قیف فروش

هدف ما در این بخش اینه که علاقمندان و خریداران رو به مشتری تبدیل کنیم

اول بهتره اینو بدونین که مشتری کسی هست که بیش از 1 بار از ما خرید کرده و خریدار فقط 1 بار از ما خرید کرده

تقریبا میشه گفت که مشتری به شما یه حس وفاداری داره و زمانی که بتونیم در این بخش مشتری هارو به هوادار تبدیل کنیم به جرئت میتونم بگم یک میلیارد میشیم !

هوادار کسیه که همجا شمارو تبلیغ میکنه،از شما دفاع میکنه و بهترین خصوصیتش اینه که بدون فکر کردن پیشنهاد شمارو قبول میکنه

یه جورایه میشه گفت هوادار به شما ایمان داره

3 نکته که در این بخش باید رعایت کنین

تولید محتوا در این بخش بر اساس نقاط درد ، مشکلات و نیاز ها هست

1)بر اساس سوالات مشتریان محتواهایی رو تولید کنین

هم یه سری مشتربان از شما سوال میپرسن هم میتونین خودتون از مشتریان سوال بپرسین

اینطوری شانس بیشتری دارین تا بتونین بهترین پیشنهاد هارو بهشون بدین

2)جستجو در گوگل و استفاده از suggest (پیشنهادات گوگل)

شما علاوه بر مشتریان خودتون میتونین در گوگل سرچ کنین و بر اساس suggest گوگل مشکلات و نیاز های مشتریان رو پیدا کنین

نکته: اکثر افراد ترس ها و مشکلات خودشون رو سرچ میکنن

3)تولید محتوا و سئو بر اساس کلمات کلید این بخش

یک مثال در مورد استراتژی سفر مشتری در سئو

به دلیل اینکه بتونید سفر مشتری در یک حوزه کاری رو مشخص کنید حتما باید در اون حوزه متخصص باشید برای همین من یک مثال از سایت خودم میزنم که در صفحه آموزش سئو پیاده سازی شده . خب من برای اینکه دانشجویانی که تصمیم دارند در دوره سئو شرکت کنند نقشه هایی طراحی کردم. بصورت کلی نقشه در صفحه یادگیری SEO بصورت زیر هست.

مثال استراتژی سفر مشتری در سئو

که در مجموع مسائل زیر رو دربرگرفته شده:

  • آموزش سئو
  • آموزش سئو مبتدی
  • اصطلاحات سئو
  • آموزش تحقیق کلمات کلیدی
  • آموزش سئو داخلی
  • آموزش سئو محتوا
  • آموزش سئو وردپرس

که همونطور دقت کنید کاربرایی که تازه با سئو آشنا شدن، با اصطلاحات سئو آشنا شدن، در مراحل اولیه یادگیری سئو هستند، و همینطور در تمام مراحل یادگیری سئو کاربر پوشش داده شده + در هر دسته بندی پست های خیلی زیادی وجود داره که کاربران مختلفی رو از صفحات مختلف وارد سایت میکنن.

مثلا در بخش آموزش مقدماتی سئو :
سئو چیست
انواع سئو
سئو چطور کارمیکنه؟
معرفی سایت به گوگل
نحوه ثبت نام سرچ کنسول

در اصلاحات سئو :
لینک فالو یا آنفالو چیست
ایمپریشن چیست و بیش از 50 اصطلاح که هرکدوم میتونن کاربر جذب کنند

و در سایر مراحل همینطور تا در مرحله ی خرید : صفحه ی دوره سئو که در این بخش مقالاتی مثل اینکه درآمد یک سئو کار بهمون کمک بالایی میکنه. و خیلی عالی میشه که بعد از خرید هم کاربر رو پوشش بدم برای مثال آموزش قرار داد بستن در سئو و . . . که کاربران بعد از خرید رو هم پوشش داده باشم

محتواهای دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی

استراتژی خوشه محتوا در سئو
استراتژی کلمات کلیدی
آموزش گوگل ترندز
کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل (آنالیز کلمات کلیدی در گوگل)
لیست کلمات کلیدی با ابزار keyword shitter
تعداد جستجوی کلمات کلیدی (با ابزار keyword planner)
درجه سختی کلمات کلیدی (تعیین رقابت)
آنالیز بک لینک (فهمیدن تعداد بک لینکهای سایت با Mozbar برای سنجش رقابت)
نمونه کلمات کلیدی (فایل اکسل استراتژی keywords)
کلمات کلیدی سایت چگونه تعیین میشوند؟ (چک لیست کلمات کلیدی)
چگونه در گوگل معروف شویم ؟ (به کمک تکنیک ترکیب کلمات کلیدی)
کلمات کلیدی lsi چیست ؟

نوشتهٔ پیشین
استراتژی خوشه محتوا (تاپیک کلاستر Topic Cluster) + فیلم
نوشتهٔ بعدی
استراتژی کلمات کلیدی مناسب کسب و کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

عضویت ویژه

با تهیه عضویت ویژه در هر شاخه ای از سئو که نیاز دارید میتونید به ویدئوهای کامل اون دسته بندی دسترسی داشته باشید.

با اضافه شدن آپدیت هم به همه ی مطالب دسترسی خواهید داشت.

برای خرید اینجا کلیک کنید

فهرست