سبد خرید شما خالی است.

  • جذب مارکتینگ
    • آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ
      • مقالات دیجیتال مارکتینگ
      • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
      • بازاریابی جاذبه ای
      • آموزش بازاریابی محتوا
      • آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی
      • آموزش ایمیل مارکتینگ
      • آموزش بازاریابی عصبی
      • وبلاگ
    • محصولات آموزشی
      • کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ
      • دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ
    • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
      • مشاوره رایگان سئو استارت آپ
      • سفارش سئو وردپرس
    • مشاور سئو
    • سفارش تیزر تبلیغاتی
  • آموزش سئو
    • اصطلاحات سئو
    • آموزش سئو مبتدی
    • آموزش تحقیق کلمات کلیدی
    • دوره جامع سئو محتوا
    • آموزش سئو داخلی
    • آموزش سئو وردپرس
    • آموزش سرچ کنسول
    • بک لینک رایگان
    • دوره سئو
  • سئو تخصصی
    • اشتراک ویژه سئو تخصصی
  • داستان جذب مارکتینگ
    • تماس با ما
  • ناحیه کاربری
    • اشتراک های ماهیانه
    • ثبت نام
    • ورود
    • خروج
  • جذب مارکتینگ
    • آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ
      • مقالات دیجیتال مارکتینگ
      • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
      • بازاریابی جاذبه ای
      • آموزش بازاریابی محتوا
      • آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی
      • آموزش ایمیل مارکتینگ
      • آموزش بازاریابی عصبی
      • وبلاگ
    • محصولات آموزشی
      • کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ
      • دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ
    • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
      • مشاوره رایگان سئو استارت آپ
      • سفارش سئو وردپرس
    • مشاور سئو
    • سفارش تیزر تبلیغاتی
  • آموزش سئو
    • اصطلاحات سئو
    • آموزش سئو مبتدی
    • آموزش تحقیق کلمات کلیدی
    • دوره جامع سئو محتوا
    • آموزش سئو داخلی
    • آموزش سئو وردپرس
    • آموزش سرچ کنسول
    • بک لینک رایگان
    • دوره سئو
  • سئو تخصصی
    • اشتراک ویژه سئو تخصصی
  • داستان جذب مارکتینگ
    • تماس با ما
  • ناحیه کاربری
    • اشتراک های ماهیانه
    • ثبت نام
    • ورود
    • خروج

سبد خرید شما خالی است.

  • جذب مارکتینگ
    • آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ
      • مقالات دیجیتال مارکتینگ
      • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
      • بازاریابی جاذبه ای
      • آموزش بازاریابی محتوا
      • آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی
      • آموزش ایمیل مارکتینگ
      • آموزش بازاریابی عصبی
      • وبلاگ
    • محصولات آموزشی
      • کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ
      • دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ
    • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
      • مشاوره رایگان سئو استارت آپ
      • سفارش سئو وردپرس
    • مشاور سئو
    • سفارش تیزر تبلیغاتی
  • آموزش سئو
    • اصطلاحات سئو
    • آموزش سئو مبتدی
    • آموزش تحقیق کلمات کلیدی
    • دوره جامع سئو محتوا
    • آموزش سئو داخلی
    • آموزش سئو وردپرس
    • آموزش سرچ کنسول
    • بک لینک رایگان
    • دوره سئو
  • سئو تخصصی
    • اشتراک ویژه سئو تخصصی
  • داستان جذب مارکتینگ
    • تماس با ما
  • ناحیه کاربری
    • اشتراک های ماهیانه
    • ثبت نام
    • ورود
    • خروج
  • جذب مارکتینگ
    • آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ
      • مقالات دیجیتال مارکتینگ
      • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
      • بازاریابی جاذبه ای
      • آموزش بازاریابی محتوا
      • آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی
      • آموزش ایمیل مارکتینگ
      • آموزش بازاریابی عصبی
      • وبلاگ
    • محصولات آموزشی
      • کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ
      • دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ
    • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
      • مشاوره رایگان سئو استارت آپ
      • سفارش سئو وردپرس
    • مشاور سئو
    • سفارش تیزر تبلیغاتی
  • آموزش سئو
    • اصطلاحات سئو
    • آموزش سئو مبتدی
    • آموزش تحقیق کلمات کلیدی
    • دوره جامع سئو محتوا
    • آموزش سئو داخلی
    • آموزش سئو وردپرس
    • آموزش سرچ کنسول
    • بک لینک رایگان
    • دوره سئو
  • سئو تخصصی
    • اشتراک ویژه سئو تخصصی
  • داستان جذب مارکتینگ
    • تماس با ما
  • ناحیه کاربری
    • اشتراک های ماهیانه
    • ثبت نام
    • ورود
    • خروج
  • جذب مارکتینگ
    • آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ
      • مقالات دیجیتال مارکتینگ
      • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
      • بازاریابی جاذبه ای
      • آموزش بازاریابی محتوا
      • آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی
      • آموزش ایمیل مارکتینگ
      • آموزش بازاریابی عصبی
      • وبلاگ
    • محصولات آموزشی
      • کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ
      • دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ
    • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
      • مشاوره رایگان سئو استارت آپ
      • سفارش سئو وردپرس
    • مشاور سئو
    • سفارش تیزر تبلیغاتی
  • آموزش سئو
    • اصطلاحات سئو
    • آموزش سئو مبتدی
    • آموزش تحقیق کلمات کلیدی
    • دوره جامع سئو محتوا
    • آموزش سئو داخلی
    • آموزش سئو وردپرس
    • آموزش سرچ کنسول
    • بک لینک رایگان
    • دوره سئو
  • سئو تخصصی
    • اشتراک ویژه سئو تخصصی
  • داستان جذب مارکتینگ
    • تماس با ما
  • ناحیه کاربری
    • اشتراک های ماهیانه
    • ثبت نام
    • ورود
    • خروج
وبلاگ ها و آخرین مقالات دیجیتال مارکتینگ
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ آموزش بازاریابی محتوا | رایگان، شروع از 0 در تولید محتوا(15 دقیقه)
دیجیتال مارکتینگ

آموزش بازاریابی محتوا | رایگان، شروع از 0 در تولید محتوا(15 دقیقه)

مرتضی عظیمی می 26, 2018 2 دیدگاه ها

فهرست این صفحه

  • 1 آموزش رایگان بازاریابی محتوا در جذب مارکتینگ
  • 2 بازاریابی محتوا چیست ؟!
      • 2.0.1 محتوا قلب تپنده فعالیت های یک بازاریاب هست
  • 3 بازاریابی محتوا چگونه برای کسب و کار من سودآور هست ؟!
    • 3.1 5 دلیل پادشاهی محتوا در دیجیتال مارکتینگ
  • 4 5 دلیل پادشاهی محتوا در دیجیتال مارکتینگ
      • 4.0.1 1)محتوا تخصص و تسلط شما را در یک موضوع و حوزه به نمایش میذاره:
      • 4.0.2 2)محتوا باعث وفاداری میشود
      • 4.0.3 3)محتوا شروع کننده یک گفتگو هست
      • 4.0.4 4)محتوا قابل دسترسی هست 
      • 4.0.5 5)محتوا محصول را میفروشد
  • 5 نتایج و مزایای بازاریابی محتوا
      • 5.0.1 1)افزایش ترافیک هدفمند وبسایت:
      • 5.0.2 2)بهبود وضعیت سئو:
      • 5.0.3 3)اعتماد سازی :
      • 5.0.4 4)افزایش فروش :
    • 5.1 مطلب کوتاهی در مورد بازاریابی چرخ لنگر
      • 5.1.1 مطمئن باشید
    • 5.2 آیا بدون بودجه سنگین و یک تیم بزرگ برای بازاریابی محتوا بازهم امکان دارد موفق شوم ؟!
      • 5.2.1 محتوای همیشه سبز
  • 6  
    • 6.1 اشتباه رایج در بازاریابی محتوا
    • 6.2 1 سوال کلیدی که در بازاریابی محتوا باید از خود بپرسید!
    • 6.3 سوال مهم در بازاریابی محتوا
    • 6.4 هدف شما از تولید محتوا چیست ؟!
      • 6.4.1 هدف از تولید این محتوا چیست ؟!
    • 6.5 تقاوت بین استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست ؟!
      • 6.5.1 استراتژی محتوا
      • 6.5.2 بازاریابی محتوا
    • 6.6 چشم انداز در استراتژی محتوا
    • 6.7 شناختن مخاطبان (بازارهدف)
    • 6.8 چه نوع محتوایی در بازاریابی محتوا باید ایجاد کنم ؟!
  • 7 آموزش بازاریابی محتوا در جذب مارکتینگ 
    • 7.1  6 اصل محتوا در بازاریابی محتوا
    • 7.2 قیف فروش و بازاریابی محتوا
    • 7.3 انواع محتوا در بازاریابی محتوا
    • 7.4 مباحث روانشناسی در بازاریابی محتوا

آموزش رایگان بازاریابی محتوا در جذب مارکتینگ

آمورش رایگان بازاریابی محتوا برای دوستانی نوشته شده که تازه با این موضوع آشنا شده اند و تلاش داریم این آموزش را به مرور زمان کامل و تکمیل کنیم .

این مقاله به شما کمک میکند به درک بهتری از بازاریابی محتوا برسین و بهتر در دیجیتال مارکتینگ ازش استفاده کنید همچنین به سوالی که شاید شما هم بهش برخوردین جواب بدیم و این سوال این هست که آیا بازاریابی محتوا به کسب و کار من کمک میکند ؟!؟

 

بازاریابی محتوا چیست ؟!

این شیوه بازاریابی بر اساس تولید محتوا هدفمند (کیفیت بالا) و توزیع آن برای جذب و حفظ مخاطبان بازار هدف ، به جرئت میشه گفت بازاریابی محتوا پادشاه دیجیتال مارکتینگ و اساس و پایه بازاریابی جاذبه ای هست. محتوا اینقد مورد اهمیت قرار گرفته که بیل گیتس گفته : محتوا پادشاه است !

محتوا پادشاه است

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، سئو ، فرایند تبدیل ، ایمیل مارکتینگ، تبلیغ نویسی و هرآنچه که در بازاریابی دیجیتال هست، همگی وابسته به محتوا هستند و بدون محتوا هیچ یک از مواردی که ذکر شد عملی نیست و به راحتی میتوان گفت که بدون محتوا بازاریابی دیجیتال وجود ندارد.

برای مثال زمانی که یک سئوکار استراتژی سئو را طراحی کرده و کلمات کلیدی را تعیین کرده، برای اینکه سئوی هر کلمه کلیدی را انجام دهد نیاز به محتوا دارد، تا به گوگل بگوید موضوع وبسایت چیست. زمانی که فرایند ایمیل مارکتینگ شروع میشود، حداقل پیشنهادی که برای دریافت ایمیل داده میشود عضویت در خبرنامه هست خبرنامه یک محتواست.

و به قول Lan Lurie مدیر عامل شرکت Protent

به محتوای طولانی، وبلاگ یا اینفوگرافی هایی که برای بدست آوردن رتبه های بالاتر در گوگل تهیه میشوند، محتوا گفته نمیشود
محتوا هر چیزی هست که بتواند پیغامی را برای مخاطبان انتقال دهد

محتوا قلب تپنده فعالیت های یک بازاریاب هست

آن ها با مشتریان و مخاطبان خود صحبت میکنند و هر مطلبی که ارائه میکنند فارغ از هرگونه فرمت و مدل محتوا محسوب میشود، همانطور که در ابتدا گفتیم تولید محتوا با صرف نظر از هرگونه و شکل ،برای رسیدن به اهداف تعیین شده ،بازاریابی محتوا گفته میشود.

 


آموزش پیشنهادی ما : کتاب بازاریابی محتوا برای ذهن مشتری


بازاریابی محتوا چگونه برای کسب و کار من سودآور هست ؟!

هنوز بعضی از کسب و کارها بر روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری نکرده اند، یکی از دلایل این موضوع ندانستن قدرت بازاریابی و آشنا نبودن با مزایای بازاریابی محتوا هست؛ شما با بازاریابی محتوا برندتان را بین مردم مشهور میکنید و این اتفاق ارزشمندی است.

متاسفانه بعضی از نتایج بازاریابی محتوا واضح و قابل لمس نیست زیرا کمتر کسی موفقیت خود را مدیون بازاریابی محتوا میداند، باید قبول کنیم اگر دیجی کالا ،دیجی کالا شد بدلیل محتوای عالی ای بود که در صفحات محصولات داشت و به راحتی میتوانستیم محصولات را با یکدیگر مقایسه کنیم. خب خوبه که واسه شروع دلایل پادشاهی بازاریابی محتوا را بدانیم.

5 دلیل پادشاهی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

قدرت بازاریابی محتوا

محتوا چندین سال اخیر صنعت دیجیتال مارکتینگ رو تحت سلطه خودش در آورده. برند ها در تلاشند تا در جایی باشند که مخاطباشون بیشتر وقت خودشون رو اونجا صرف میکنن و امروزه فضای آنلاین این فضا هست. محتوا بهترین روش ارتباط برقرار کردن با مشتریان یا خوانندگان هست. محتوا این فرصت رو به شما میده که دانش و تخصص خودتون رو به مشتریان نشون بدین.

زمانی که شما وبلاگ و وبسایت خودتون رو راه اندازی کردین دیگه وقت اون میرسه که استراتژی دیجیتال مارکتینگ رو تهیه کنین، باید با تمرکز بسیار عالی بر روی محتوا و استراتژی محتوا کار کنین

5 دلیل پادشاهی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

محتوا خیلی ارزشمند هست و ما در این بخش 5 دلیل مهم آن را آورده ایم

1)محتوا تخصص و تسلط شما را در یک موضوع و حوزه به نمایش میذاره:

کسانی که به عنوان متخصص در یک حوزه شناخته میشوند، اغلب وقت زیادی رو صرف برند سازی کردن. بازاریابی محتوا برای نشان دادن تخصص ضروری هست
چون افراد شمارو با محتوا قضاوت میکنن، زمانی که در وبلاگ، ویدئو و . . . تسلط خودتون رو نشون میدین، با گذشت زمان شما به عنوان متخصص شناخته میشین و حتی از شما میخوان در کنفرانس ها و سایر رویداد ها حوزه تخصصیتون صحبت کنین.

2)محتوا باعث وفاداری میشود

محتوا دارای قدرت جذب مشتریان هست و باعث جذب اعتماد مخاطبان شما میشود، زمانی که به صورت متوالی محتوا تولید میکنین خوانندگان اون محتوا با برند شما ارتباط برقرار میکنند که موجب حس وفاداری میشود.

3)محتوا شروع کننده یک گفتگو هست

زمانی که محتوای هدفمند تولید کنین، محتوا به شما فرصت یک گفتگو با مخاطباتون رو میده، امکان این رو میده که مخاطبان نظراتشون رو برای شما بنویسن یا اینکه در رسانه های اجتماعی اون رو منتشر کنند، علاوه بر اینها به شما فرصت میده تا به سوالات مشتریان پاسخ بدین.

زمانی هم که بازدیدکنندگان نظرات و بازخورد های دیگر مخاطباتون رو ببینن احتمال بیشتری برای همراهی شما و خرید از شما هست. همچنین محتوا دلیل خیلی خوبی برای دریافت اطلاعات میباشد که شروع فاز تبدیل هست که در آموزش رایگان ایمیل مارکتینگ بیشتر در موردش صحبت کردیم.

4)محتوا قابل دسترسی هست 

تحقیقات نشون داده 73% از مشتریان ترجیح میدن اطلاعات رو از مقالات دریافت کنند تا تبلیغات، وقتی که شما به صورت مداوم وبلاگ خودتون رو بروز میکنین (یا از دیگر فرصت های محتوا استفاده کنید ) و در مکان مناسب منتشر کنین. زمانی که مشتریان به دنبال تحقیقات و جستجو برای یک محصول یا خدمت هستند، اگر شما یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشین، احتمال خرید از شما تا دیگر رقبایتان خیلی بیشتر خواهد بود.

5)محتوا محصول را میفروشد

یکی از موثر ترین بخش فروش در وبسایت شما محتوا هست، اینکه در محتوا های مختلف کارایی و کاربرد یک محصول رو بگین و عکس های اون محصول رو بذارین، میتونین در بازاریابی محتوا، عملکرد و کاربرد های عملی محصول رو به نمایش بذارین. میتونین از کارکنان مجموعه، خط تولید، دفتر و . . . محتوا تولید کنید

در نهایت شما میتونین خودتون و محصولاتتون رو به نمایش بذارین تا مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنن، خیلی مهمه که قبل از شروع یه کمپین جدید در مورد استراتژی خودتون بیشتر فکر کنین. این موضوع به شما این امکان رو میده تا اطلاعات ایده آل که مشتریان شما بهش علاقمند هستند رو در اختیارشون بذارین که منجر به فروش بیشتر میشه.

نتایج و مزایای بازاریابی محتوا

در این بخش مزایایی رو آوردم که قابل لمس و واضح تر هستند

1)افزایش ترافیک هدفمند وبسایت:

یکی از واضح ترین نتایج بازاریابی محتوا افزایش ترافیک وبسایت شما میباشد و این یکی از مهمترین ویژگی های آن است، تولید محتوای ارزشمند مخاطبان هدف زیادی را به وبسایت جذب و هدایت میکند. بدلیل اینکه وبسایت شما مکانی هست که مخاطبان میتوانند اطلاعات مورد نیاز خودشون رو از آنجا بدست آورند.

2)بهبود وضعیت سئو:

تاثیر محتوا بر روی سئو بیش از آنچیزی هست که بتوان در این مقاله توضیح داد ولی بطور خلاصه، محتوای باکیفیت باعث ایجاد لینک های طبیعی معتبری میشود که این لینک ها سکوی پرشی برای کسب و کار شما میباشد. همچنین گوگل میتواند تا با جستجوی محتوای شما به درک بهتری از زمینه فعالیت وبسایت شما برسد.
این موضوع باعث میشود گوگل وبسایت شما را در کلمات کلیدی مشابه و مترادف نیز در رتبه های بالاتر قرار دهد، این اثرات میتواند همچنان باشد اما در نهایت خلاصه ی کلام این میشود که: زمانی که محتوایی وجود نداشته باشد چه چیزی برای موتور های جستجوی گوگل بهینه شود؟!

برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد میکنم به صفحه آموزش سئو مراجعه کنید.

3)اعتماد سازی :

شما با ارائه محتوا در مورد محصولات یا خدمات یک موضوع، این اعتماد رو به مشتریهاتون میدین که شما متخصص این حوزه هستین و اعتماد سازی بسیار خوب و سریع شکل میگیره

4)افزایش فروش :

تحقیقات نشون داده فروش یک محصول با معرفی همون محصول به وسیله ی محتوا 36% بوده درحالی که فروش محصولات بوسیله تبلیغات 12% بوده ، گرچه این آمار در سال های اخیر تغییر کرده و محتوا ارزش بالاتری پیدا کرده.

هیچ کاری نمیتواند مثل تولید محتوا برای معرفی یک محصول تعداد مشتریان را افزایش دهد. این محتوا باید به سبکی تولید شود که مشتری متقاعد شود که پیشنهاد ویژه ای دریافت کرده و شما چیزی دارید که باعث بهتر شدن زندگی آن میشود

مطلب کوتاهی در مورد بازاریابی چرخ لنگر

بازاریابی چرخ لنگر و بازاریابی محتوا

نکته مهمی که در بازاریابی محتوا هست که بهتره همین ابتدای کار در موردش بدونین، این هست که هیچ یک از مزایایی که در موردش بالا صحبت کردیم تاثیر خیلی قوی ای در کوتاه مدت ندارند. بازاریابی محتوا نمونه ی خوبی از بازایابی چرخ لنگر هست.

چرا چرخ لنگر ؟! چون برای راه اندازی یک چرخ لنگر شما باید در ابتدا انرژی و زمان زیادی صرف انجام دادنش کنید، به مرور زمان، تکانه خود چرخ ،انرژی لازم برای چرخیدن را تولید میکند و شما در مدت زمان طولانی میتوانید با مصرف کمی از زمان و انرژی همان نتیجه ابتدایی را دریافت کنید. وقتی شروع به تولید محتوا میکنید مطمئن باشد میتواند از فردای آنروز اتفاق های بزرگی برای شما پیش آید، ولی موضوعاتی مثل افزایش ترافیک و سئو در طولانی مدت جواب میدهند و به محض تولید محتوا و اولین انتشار، انتظار خبر های خوب را داشته باشین. حتی اولین فردی که یک سوال ساده از شما بپرسد را اتفاقی ساده به حساب نیاورید!

همه ی این اتفاقات کوچک نتیجه های بسیار بزرگی به همراه خود دارد به مرور زمان اتفاق خوب بیشتر و بیشتر میشوند فقط با کمی فعالیت. به این موضوع فکر کنید که نیاز چه افرادی را برطرف کردین و اینکار برای شما چه سودی خواهد داشت ؟

مطمئن باشید

که محتوا شاید زمانبر باشد ولی به نتیجه های بسیار ارزشمندی میرسد، در تصویر زیر گرافی میبینید که نشان دهنده حقیقتی محض است، نکته ای که سعی میکنم در همه ی مشاوره هایم بگویم.

همانطور که در عکس پایین مشاهده میکنید بازاریابان محتوا در ابتدای راه موفقیت کوچکی (از نظر ترافیک) بدست میاورند و بعد دوباره بازدید وبسایت به حالت اولیه برمیگردد و یا حتی ممکن هست کمی سقوط داشته باشد که به این دوره، دوره ی گذار گفته میشود؛ بعد از گذشت این دوره آمار بازدید وبسایت افزایش میابد.

پس اصلا عجله نکنید و به تولید محتوا ادامه دهید، بدون شک نتایج بسیار عالی ای بدست خواهید آورد.

نمودار روند تاثیر بازاریابی محتوا

آیا بدون بودجه سنگین و یک تیم بزرگ برای بازاریابی محتوا بازهم امکان دارد موفق شوم ؟!

بله حتما، چرا که نه ؟! اگر برای تولید محتوای متوالی و منظم منابع مالی و حتی غیر مالی(حتی زمان زیاد) ندارید

تمرکز خود را بر روی تولید محتوای همیشه سبز بگذارید، تولید محتوا به این سبک نیاز به زمان کمتری دارد و شما باید به مرور زمان محتوای خود را بروزرسانی کنید، تا به عنوان یک منبع موثق در اینترنت شناخته شوید. وبلاگ MOZ نمونه خوبی از این موضوع هست که در آن مقاله ای بنام تاریخچه تغییرات الگوریتم گوگل هست.

قضیه از آنجا شروع شد که Dr. Pete Meyers  برای کارهای شخصی مجبور بود تغییرات و بروز رسانی های گوگل را دنبال کند، با ثبت این تغییرات، به مرور زمان مطلب ایشون به عنوان منبعی شد که ترافیکی عالی ای را جذب کرد. این مطلب در سال 2011 نوشته شد و فقط هنگام تغییرات الگوریتم های گوگل بروزرسانی میشد اما تا به الان بالای 1.7 میلیون بازدید داشته است !

محتوای همیشه سبز

اگر توانسته اید محتوایی تولید کنید که همیشه برای مخاطبان شما جذاب باشد به شما تبریک میگم. اگر شما محتوای همیشه سبز یا evergreen content داشته اید بعضی از این محتواها با برنامه قبلی ایجاد میشوند ولی جالب است که بخش قابل توجهی از این سبک محتواها اتفاقی درست شده اند.

نکته ای که وجود دارد این هست که در طول زمان محتوای شما به کمی تغییرات و بروزرسانی نیاز دارد، مثلا یک نفر محتوایی تولید کرده که الان اصطلاحات آن قدیمی شده است، واژه ها و جملات قدیمی را به جملات جدید تغییر دهد. یکی از بهترین ابزار های اینکار گوگل ترندز هست؛ این ابزار کمک میکند که کلمات و موضوعاتی را باهم مقایسه کنید و تغییرات آن را برای شما در یک نمودار نمایش میدهد، به شما کمک میکند که در صورت نیاز بدانید چه کلمات کلیدی را جایگزین چه کلمات کلیدی دیگری بکنید.

برای مثال من دوکلمه دکتر و پزشک را داخل گوگل ترندز بررسی کردم همانطور که میبینید کلمه دکتر رشد بیشتری داشته و دارد !

آمزوش یافتن بهترین کلمه کلیدی در گوگل

 

گوگل ترندز به شما این امکان را میدهد تا آخرین ترند های مربوط به کسب و کار خود را بدانید

اشتباه رایج در بازاریابی محتوا

اشتباه رایج در بازاریابی محتوا

یکی از اشتباه های رایجی که در تولید محتوا دیده میشه، این هست که خیلی از افراد با توجه به سلیقه شخصیشون محتوا تولید میکنن و باید بگم اگه چنین کاری میکنین سریعتر این اشتباه رو کنار بذارین. خب باید چه کاری انجام داد !؟! مهمترین دلیل تولید محتوا جذب مخاطب هست، پس باید محتوایی تولید شه که بازار هدف شما به اون نیاز داره

1 سوال کلیدی که در بازاریابی محتوا باید از خود بپرسید!

سوال از خود در بازاریابی محتوا

سوال مهم در بازاریابی محتوا

یکی از موضوعاتی که امروزه خیلی از کسب و کار ها درگیرش هستن، محتوایی هست که تولید اون محتوا دلیل خاصی نداره !!!!  سوالی که شما باید از خودتونن بپرسین اینه که :

هدف شما از تولید محتوا چیست ؟!

برای تولید هر مدل محتوا باید این سوال پرسیده شود. چرا این مطلب رو بذاریم ؟! چرا این موضوع ؟! چرا این خدمت ؟!

در مقاله محتوا پادشاه هست گفتیم که : ما هر محتوایی که تولید میکنیم باید در موردش تحقیق کنیم و همچنین باید به سئوی اون محتوا توجه کنیم، مثلا شما میخواین فیلم تولید کنین. چه اهدافی میتونین داشته باشین ؟! میتونه آموزش یه موضوع باشه، معرفی یک محصول باشه، برای اعتماد سازی باشه یا اصلا میتونه تبلیغاتی باشه پس بهتون پیشنهاد میکنیم از امروز که دارین این متن رو میخونین دیگه محتوای دل بخواهی تولید نکنین.

حتما این سوال رو قبلش بپرسید : هدف من برای تولید این محتوا چیست ؟! بنظر شما جواب اینکه:من دوست دارم این متن باشه، از این متن خوشم اومده حرف درستیه !؟! تولید این سبک محتوا چه فایده ای داره ؟! خوشم اومده این فایل صوتی رو ضبط کنم ؟ که چی ؟! هر محتوایی برای کار خاصی باید تولید بشود!

پس میتونیم بگیم کلید تولید محتوا این سوال هست

هدف از تولید این محتوا چیست ؟!

وقتی به این سوال پاسخ ندین نمیتونین محتوای خوبی تولید کنین⬅ نمیتونین بازاریابی کنین⬅ نمیتونین محصولاتتون رو بفروشین⬅ شکست میخورین 🙂

روش های مختلفی برای جمع آوری این اطلاعات هست مثلا:

  • پیشنهاد های گوگل (وقتی در مورد موضوعی سرچ میکنین و گوگل یکسری پیشنهاد میده)
  • دیدگاه ها و نظر ها در سایت های مشابه شما (در نظر هایی که افراد برای یک محصول یا خدمتی در سایت های مشابه شما میذارن سوال های خیلی خوبی هست که میتونه بهتون کمک کنه)
  • پرسشنامه از مشتریان فعلی

با این نگاه به نظرتون 2 تا سوال که پایین اوردیم درسته ؟!

  1. تولید محصول به شکلی محتواست ؟!
  2. یک خدمت به گونه ای محتواست ؟!

به نظر من که اینطوره ! اگه با نظر من موافقین ، پس هر قسمتی تو کسب و کار اینترنتی میخوایم قرار بدیم خیلی بهتره به این سوال کلیدی پاسخ بدیم. موضوعاتی که در بالا گفته شد به دلیل نداشتن استراتژی محتوا هست، پس بهتره با کمی وقت گذاشتن استراتژی محتوای خود را تعیین کنید.

ادامه این مقاله به شما کمک میکند تا استراتژی خود را به درستی بچینید.


پیشنهاد ما:آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ


تقاوت بین استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست ؟!

شاید بخشی از مردم دو عبارت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا را بجای یکدیگر بکار ببرند اما این 2 عبارت هم معنی نیستند. میتوان برای هر نوع محتوایی جدا از جنبه های بازاریابی، استراتژی آنرا تعیین کرد

استراتژی محتوا

به دورنما و چشم اندازی کلی اهمیت میدهد و به دنبال تولید و مدیریت محتوا هست. در استراتژی محتوا همه ی نیاز ها و محتواهایی که مخاطبان به دنبال آن هستند را زیر نظر میگیرد و حتی در بعضی مواقع بازاریابی محتوا را نیز زیر نظر دارد

بازاریابی محتوا

به تاکتیک ها و اجرایی کردن متمرکز هست . تهیه، انتخاب کردن و ویرایش محتوا با اهداف بازاریابی. این موارد میتواند شامل هر چیزی باشد، مقاله های یک بلاگ گرفته تا صفحه ی تایید پرداخت و همه ی این فعالیت ها برای ایجاد اعتماد محصولات و خدمات یک کسب و کار انجام میشود. خلاصه ی کلام هدف بازاریابی محتوا تولید نوعی محتوا هست که نه تنها مخاطبان را تشویق و ترغیب به خرید میکند،بلکه به فرایند خرید محصول نیز کمک میکند.

چشم انداز در استراتژی محتوا

وقتی سوال هایی مثل : چه کارهایی باید انجام دهیم، چه محتوایی باید تولید کنیم، برایتان پیش آید. داشتن استراتژی محتوا کمکتان میکند و شما را راهنمایی میکند که در بازاریابی محتوا هم موفق باشید.

شما باید استراتژی ای مخصوص کسب و کار خود داشته باشید تا به این مدل سوالات شما جواب بدهد. اما در عین حال استراتژی شما باید به گونه ای باشد تا در صورت تغییر شرایط کاری، بخشی از مخاطبان شما انعطاف پذیر باشد. استراتژی کسب و کار خود را برای 3 الی 5 سال آینده برنامه ریزی کنید و بعد برای رسیدن به آن محتوای خود را تعیین کنید. از خود بپرسید چه نوع محتوایی برای 3 یا 5 سال آینده مرا به اهدافم میرساند؟ این سوال اساس استراتژی شما خواهد بود

شناختن مخاطبان (بازارهدف)

مرحله بعد در تعیین استراتژی محتوا این هست که بفهمیم با چه اشخاص و چه سلیقه هایی در ارتباط هستیم (یا میخواهیم در ارتباط باشیم) ما باید این اطلاعات را داشته باشیم

اطلاعاتی مانند :

  • سن، جنسیت، محل زندگی
  • مخاطبان شما به چه موضوعات و وبسایت هایی را میبینن
  • بازار هدف شما چه ابزاری برای برقراری ارتباط با شما استفاده میکند؟(بیشتر اینستاگرام هستند یا لینکدین؟با چه دستگاهی به شما سر میزنند ؟!موبایل یا کامپیوتر)
  • افراد های تاثیر گذار در جامعه شما چه کسانی هستند (برند ها و اشخاصی که مخاطبان شما به آنها علاقه دارند )
  • نیاز های مخاطبان شما نشان دهنده چه چیزهایی هستند ؟

چه نوع محتوایی در بازاریابی محتوا باید ایجاد کنم ؟!

همانطور تا الان دیگه متوجه شدین نوع محتوایی که ایجاد میکنید بستگی به نیاز های شما در مراحل و فرایند خرید دارد، در سطح اولیه محتوای شما باید با هدف کمک به مخاطبان شما برای رفع نیاز های آنها و برطرف کردن مشکلات آنها باشد .

در آموزش بازاریابی محتوا که در ادامه به مرور زمان خواهیم داشت تمامی موارد مورد نیاز و تخصصی را بررسی میکنیم.

همراه ما باشید

آموزش بازاریابی محتوا در جذب مارکتینگ 

در جذب مارکتینگ، بازاریابی محتوا رو با دیگر بخش های دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه ای همراه شما هستیم.

آموزش های تخصصی این بخش در مقالات بازاریابی محتوا قرار دارند. ما مرحله به مرحله تمامی موضوعات در مورد بازاریابی محتوا پوشش میدهیم

 6 اصل محتوا در بازاریابی محتوا

برای اینکه محتوایی موثر و تاثیر گذار داشته باشیم بدون شک نیاز داریم اصول اولیه تولید محتوا را رعایت کنید تا بازاریابی موفق تری داشته باشیم

من 6 اصلی رو که بعد از آموزش هایی که دیدم و مقالات زیادی که خوندم رو برای شما تهیه کردم

این 6 اصل عبارتند از :

  1. محتوا قابلیت بصری داشته باشد
  2. شناختن پرسونای مخاطب
  3. تولید محتوا در فرمت های مختلف
  4. زمان انتشار محتوا
  5. اشتراک گذاری محتوا
  6. نوشتن بهترین عنوان برای محتوا

برای مطالعه کامل این 6 اصل به مقاله 6 اصل پایه ای بازاریابی محتوا مراجعه کنید

قیف فروش و بازاریابی محتوا

یکی از مهمترین مباحث در بازاریابی دیجیتال موضوع قیف فروش هست و همه بازاریابان تلاش دارند که این قیف را بهینه تر کنند تا نتیجه نهایی بهتر شود

همانطور که فهمیده اید ردپای محتوا در همه ی مباحث دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

در مقاله 3 مدل محتوا بر اساس قیف فروش سعی کردم آموزش دهم که مرحله به مرحله قیف فروش باید چه محتوایی تولید شود، تا قیف فروش بهتر بهینه سازی شود و نتایج بهتری به عمل آید. همچنین شما میتوانید به کمک این مقاله استراتژی محتوای خود را تعیین کنید.

انواع محتوا در بازاریابی محتوا

خب همانطور که در 6 اصل بازاریابی محتوا گفتیم، بهتر است که محتوا در فرمت های مختلفی تولید شود تا همه ی سلیقه هارا پوشش دهید و همچنین به برندینگ شما کمک بیشتری میکند

در مقاله 19 نوع محتوا در بازارابی محتوا سعی کردم انواع محتوا و مدل هایی از محتوا که الان بیشتر استقبال میشوند را مفید و مختصر توضیح دهم.

مباحث روانشناسی در بازاریابی محتوا

ما برای اینکه بتوانیم محتوایی اثر گذار تولید کنیم که خوانایی بالایی داشته باشد، چشم را خسته نکند و همچنین باعث ایجاد حس خوب در مشتری شود و دلیل ایجاد حس خوب و لذت را در آموزش بازاریابی عصبی کامل توضیح داده ام، که این موضوع کاملا مربوط به تجربه کاربری (ux) هست. امروزه تجربه کاربری حرف اول را در دیجیتال مارکتینگ میزند و اگر بتوانید ux را به بهترین نحو مدیریت کنیم بدون شک موفق خواهیم بود !

برای همین موضوعاتی که در این مبحث بسیار اهمیت داشته اند را جمع آوری کردم که میتونین ازشون استفاده کنید، اولین مقاله ای که پیشنهاد میکنم مطالعه کنید مقاله ی ایجاد حالت مثبت مغزی در تولید محتوا هست.

موضوع دیگری که در تولید محتوا بسیار اهمیت دارد این هست که محتوای تولید شده پیام را به سادگی منتقل کند و از گیج شدن مخاطب جلوگیری کند، که در روانشناسی به عنوان جملات فعال و غیر فعال ازشون یاد میکنیم.

در مقاله ۲ نوع جمله از نظر روانشناسی در بازاریابی محتوا جملات فعال و غیر فعال را توضیح داده ایم

و راه حل تغییر جمله غیر فعال را به فعال بوسیله نردبان تصور برای شما آوردم.


اگر نیاز به کمک دارین مشاور دیجیتال مارکتینگ در تعیین استراتژی بازاریابی محتوا رو از دست ندین


جذب مارکتینگ : وبسایت آموزش دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا چیست ؟!

این شیوه بازاریابی بر اساس تولید محتوا هدفمند (کیفیت بالا) و توزیع آن برای جذب و حفظ مخاطبان بازار هدف ، به جرئت میشه گفت بازاریابی محتوا پادشاه دیجیتال مارکتینگ و اساس و پایه بازاریابی جاذبه ای هست.

5 دلیل پادشاهی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

محتوا تخصص و تسلط شما را در یک موضوع و حوزه به نمایش میذاره:
محتوا باعث وفاداری میشود
محتوا شروع کننده یک گفتگو هست
محتوا قابل دسترسی هست
محتوا محصول را میفروشد

بازاریابی محتوا چه نتایجی دارد ؟

افزایش ترافیک هدفمند وبسایت
بهبود وضعیت سئو
اعتماد سازی
افزایش فروش

آیا بدون بودجه سنگین و یک تیم بزرگ برای بازاریابی محتوا بازهم امکان دارد موفق شوم ؟!

بله حتما، چرا که نه ؟! اگر برای تولید محتوای متوالی و منظم منابع مالی و حتی غیر مالی(حتی زمان زیاد) ندارید
تمرکز خود را بر روی تولید محتوای همیشه سبز بگذارید

41
درباره مرتضی عظیمی
حاصل عشق و علاقه ی من به دیجیتال مارکتینگ و روانشناسی جذب مارکتینگ شد❤️ اعتقاد دارم بازاریابی یعنی ایجاد حس خوب در مشتری و دارم برای این اعتقاد تلاش میکنم .
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + 10 ابزار بازاریابی دیجیتالژوئن 14, 2018دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + 10 ابزار بازاریابی دیجیتالSiguiente

Related Posts

بازاریابی جاذبه ای (بازاریابی درونگرا)دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی درونگرا (بازاریابی جاذبه ای) چیست؟و 4 مزیت مهم آن

{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": }...

مرتضی عظیمی ژوئن 26, 2018
دیجیتال مارکتینگ

نیچ مارکتینگ(Niche Marketing) چیست؟ 2 راز بازاریابی گوشه ای

فهرست این صفحه1 نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای چیست ؟!1.1 چرا نیچ مارکتینگ و...

مرتضی عظیمی ژوئن 14, 2018

نظرات (02)

  1. رضا
    جولای 17, 2019

    بسیار مقاله ارزنده نوشتید. با تشکر از شما

    ارسال پاسخ
  2. سمیه
    سپتامبر 21, 2020

    سلام مقاله خیلی کامل و جامعی بود ممنون

    ارسال پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوره SEO، رایگان شد!

دوره سئو جذب مارکتینگ رایگان شد، کافیه به صفحه محصول بری و فرم رو پر کنی و اطلاعات دوره واست ارسال میشه.

بیش از 60 ویدئو و آموزش در زمینه بهینه سازی سایت.

برای شرکت در دوره، اینجا کلیک کنید
کتابچه و دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ
  • دوره مجازی و آنلاین دیجیتال مارکتینگ 2019 | 100% کاربردی
  • آموزش اینستاگرام مارکتینگ (0 تا 100 بازاریابی اکسپلور)
    نمره 4.33 از 5
    0تومان
  • کتاب بازاریابی محتوا برای ذهن مشتری(100 % کاربردی)
    نمره 3.80 از 5
    0تومان
  • آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی در گوگل 0تومان
  • دوره جامع سئو وردپرس (بیش از 50 ویدئو seo)
    نمره 4.58 از 5
    0تومان
  • بهترین کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ pdf (بیش از 130 صفحه) 0تومان
آخرین آموزش های بازاریابی دیجیتال
  • پیدا کردن کلمات کلیدی کانتنت کلاستر ها
    پیدا کردن کلمات کلیدی کانتنت کلاستر ها
    می 1, 2020
  • ابزار تعیین تعداد سرچ در یک topic cluster + مقایسه با سایر خوشه ها
    ابزار تعیین تعداد سرچ در یک topic cluster + مقایسه با سایر خوشه ها
    می 1, 2020
  • گزارش AMP در سرچ کنسول جدید
    گزارش AMP در سرچ کنسول جدید
    آوریل 13, 2020
  • گزارش Breadcrumbs در سرچ کنسول جدید گوگل
    گزارش Breadcrumbs در سرچ کنسول جدید گوگل
    آوریل 13, 2020
پر بازدیدترین صفحات سایت

آموزش سئو 

آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ

بک لینک رایگان و قوی

مشاور سئو

سفارش سئو

لینک های مفید

پروژه جدید ما : باباپسته (خرید اینترنتی پسته)

محصولات آموزشی بازاریابی دیجیتال

مشاوره دیجیتال مارکتینگ 

داستان جذب مارکتینگ

تماس با ما

j3
با وارد کردن ایمیل خود هر چند روز یکبار، آخرین آموزش های رایگان و خبرهای مارو دریافت کنید

تماس با ما

برای هماهنگی جلسات حضوری در تهران تماس بگیرید
شماره تماس : 09211827107 (مرتضی عظیمی)

آموزش های رایگان در شبکه های اجتماعی

تمام حقوق این سایت متعلق به وبسایت جذب مارکتینگ میباشد که در زمینه آموزش و مشاوره دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکند.