داستان جذب مارکتینگ

آموزش و مشاوره دیجیتال مارکتینگ

جذب مارکتینگ خلق شده ذهن و عشق و علاقه من به بازاریابی دیجیتال  در تیر ماه ۱۳۹۷ هست

شاید بخواین بدونین من کی هستم ؟مرتضی عظیمی

 

اردتمند شما مرتضی عظیمی🌹

 

اگر بخوام خودم رو خیلی کوتاه معرفی کنم باید بگم :

یک آدم بی منطق که برای علاقه هاش حاضر  تو دهن شیر هم بره 🙂

همین اول داستان بگم اصلا علاقه ای به کلیشه ای حرف زدن ندارم و فکر نمیکنم اونقدر سخت حرف زدن فایده ای داشته باشه 🙂

داستان ورود من به بازاریابی

 

فروش و بازاریابی از ۱۸ سالگی وارد زندگی من شد،زمانی که یکی از دوستانم بهم پیشنهاد داد که نزدیک عید در مغازه شال فروشی کمک دستش باشم .

با اینکه خیلی خجالتی بودم رفتم ، تا اون زمان همش سرم تو درس و بازی های کامپیوتری بود.

من رفتم و بخاطر لذت بخش بودن فروش و تعریف و تمجید دیگران به سبک فروشی که داشتم علاقمند شدم و بجای اینکه ۱ ماه اونجا کار کنم ۴ ماه کار کردم !

من با حرفهایی که دیگران بهم میزدن از قبیل اینکه شما خیلی خوش رفتارین ، خیلی فروشنده خوش برخوردی هستین و . . . تو فکر رفتم که چه عواملی باعث ایجاد حس به این خوبی در مشتری میشه و من آیا میتونم بازم بیشتر باعث این حس خوب شم(که الان میدونم به این حس خوب تجربه کاربری گفته میشه) ؟! و از اینجا مطالعات من در زمینه بازاریابی شروع شد(گرچه بازاریابی سنتی بود ولی بعد ها باعث درک بهتر بازاریابی دیجیتال شد)

من همون روز ها اول به سمت روانشناسی فروش رفتم و اولین کتابی خوندم روانشناسی فروش بود،هر آنچه مطالعه میکردم همون روز تست میکردم تا نتیجش رو لمس کنم.

برای اینکه این مواردی رو یاد میگیرم بهتر و سریعتر تست کنم رفتن برای ویزیتوری فروش عمده شال،تجربه های عالی ای بدست اوردم ،هر مغازه ای که میرفتم متفاوت عمل میکردم تا همچی رو تست کنم .

برای اینکه به علاقم نزدیک تر باشم رفتم داخل یک مجموعه چاپ و تبلیغات بازاریاب شدم .

آشنایی و ورود به دیجیتال مارکتینگ

همون ابتدا یک پروژه بازاریابی اپلیکیشن (مربوط به تبلیغات بود)بهم پیشنهاد شد،فکر میکردم از پسش برمیام برای همین قبول کردم

همون اول کار شروع کردیم به ایده پردازی،تصمیم داشتیم یه اپلیکیشن جامع بدیم تو بازار(بزرگترین اشتباه برای شروع)

بعد ۳ ماه تصمیم گرفتیم بازاریابی رو شروع کنیم ولی من تازه فهمیدم چه اشتباهاتی کرده بودیم و بازاریابی همچین اپلیکیشنی خیلی خیلی سخته !!!

دیدم اوضاع خیلی خرابه شروع کردم به مطالعه در مورد استارت آپ ها و دیجیتال مارکتینگ ۳ ماه شبانه روز داشتم مطالعه میکردم،بالای ۸۰ درصد کلاس های دانشگاه رو میپیچوندم تا مطالعه کنم،همه ی اشتباهات رو متوجه شدم و فرایند ورود به بازار رو تا حدی یادگرفتم،برای همین از برنامه نویس درخواست کردم ۹۰ درصد ایده های زود انجام شده رو حذف کنه تا شروع کنیم ، ولی قبول نکرد !!!

با اینکه دلایل زیادی اوردم متاسفانه قبول نکرد . و اولین شکست من بود !(دیگران بهش میگن شکست من بهش میگم رشد )

داخل کانون چاپ و تبلیغات هم فعالیتم به عنوان بازاریاب خیلی طول نکشید.چون شدم مدیر تبلیغات 🙂

اون هم به دلیل ایده هایی که به مدیر مجموعه میدادم  ایشون هم بهم اعتماد کردن تا بتونم با اختیاراتی به فعالیتم ادامه بدم .

با یکی از افراد مجموعه رفیق شدم ایشون در زمینه طراحی سایت فعالیت داشتن و من رو یه نموره بیشتر با دغدغه های کسب و کارهای آنلاین آشنا کرد من هر روز علاقم به بازاریابی دیجیتال بیشتر میشد

اون زمان تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار بازار داغی داشت از اونجایی که اوضاع مالیم به شدت بد شده بود(بخاطر ۶ ماه فعالیت روی اپلیکیشن)

تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو برای کسب درآمد شروع کردم،تصمیم گرفتم یه سایت بزنم تا از این طریق فروشم رو بالا ببرم ولی با اطلاعاتی داشتم یجورایی معجزه کردم !

مرحله دوم رشد 😊

عرض ۱ ماه فقط از طریق شبکه های اجتماعی و بازاریابی در اونها فروش رو به بالای ۲ میلیون آوردم، بعد مدتی ماهیانه ۱٫۵۰۰ تا ۲ میلیون سود داشتم و واسه من تو اون سن کافی بود من نسبتا نصف روز کار میکردم و نصف روز دیگه رو مطالعه میکردم برای همین که دلم قرص بود از دانشگاه انصراف دادم تا آیندم رو بسازم 🙂

(همین موقع ها بود با دختری که علاقه داشتم نامزد کردم و یه نموره جدی تر شدم)

از سمت شبکه های اجتماعی درآمد داشتم مطالعاتمم داشتم در زمینه دیجیتال مارکتینگ بالا بردم

برای همین از کار هم استعفا دادم و با کسب درآمدی که داشتم زندگی رو میگذروندم و روی یادگیری سرمایه گذاری میکردم

تلگرام فیلتر شد !

شوک بزرگی برام بود ، خیلی بزرگ

منبع درآمدم قطع شد یه مدت کوتا

خیلی ها باز اسمش رو شکست گذاشتن ولی واسه من یه خبر واسه یه تغییر بزرگ بود

تخصصی دیجیتال مارکتینگ رو دنبال میکردم (بیشتر در زمینه روانشناسی )

برای اینکه بتونم سایت طراحی کنم یه دوره وبمستری شرکت کردم

که علاوه بر طراحی سایت خیلی خیلی بهم در مورد دیجیتال مارگتینگ کمک کرد.

من اهل کرمان هستم و برای هر ۳ ساعت کلاسی که تهران داشتم

۲۴ ساعت تو اتوبوس در مسیر رفت و برگشت بودم (تجربه قشنگی بود)

آنچه در بازاریابی دیجیتال یادگرفتم و همچنان در حال یادگیری هستم

 

به نظر من یادگیری هیچ انتهایی ندارد و من هر روزه و همیشه تصمیم دارم در این مسیر اطلاعات خودم رو بالا ببرم

من زمانی در زمینه تبلیغات فعالیت داشتم برای همین این مغوله رو تا حدی درک میکنم

ولی از وقتی که با بازاریابی جاذبه ای آشنا شدم خیلی بنظرم جذاب اومد

و واقعا بازاریابی جاذبه(یا درونگرا) به نظرم یکی از روش های بسیار موثر بازاریابی دیجیتال هست

میدونین چرا ؟! شما جاذبه زمین رو در نظر بگیرید ،هر نیروی دیگه ای غیر از جاذبه بود بدون شک انرژی بسیار بالایی مصرف میکرد تا بتونه همچی رو روی خودش نگه داره !

ولی جاذبه شاید ابتدا شکل گرفتنش زمانبر بوده ولی وقتی که شکل گرفته دیگه به هیچ انرژی ای یا هزینه ای نیاز ندارد

من هم سعی میکنم در این زمینه متخصص باشم و سعی کنم بدون هزینه افراد رو به سمت کسب و کار ها بکشم (گرچه بسیار گسترده هست و هر روز دارم در این زمینه تحقیق و مطالعه میکنم)

تاکتیک هایی که در بازاریابی جاذبه ای هستند عبارتند از :

بازاریابی محتوا

بازارابی محتوا خیلی قدرتمند هست و من هم شخصا خیلی روی این موضوع کار کردم

سعی میکنم به مرور زمان هر آنچه نیاز میبینم در بخش آموزش رایگان بازاریابی محتوا قرار بدم

سئو و بهینه سازی سایت

تاکتیک بعدی دز بازاریابی جاذبه ای سئو و بهینه سازی سایت هست

که برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آموزش رایگان سئو وردپرس سر بزنید

بازاریابی شبکه های اجتماعی

قدرت این تاکتیک هم برای همه روشن و واضح هست

من سعی میکنم کمی کاربردی تر ئر مورد این موضوع صحبت کنم برای شروع میتونین به بخش آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی مراجعه کنید.

فرایند تبدیل و ایمیل مارکتینگ

یکی از مباحثی که بسیار ارزشمند هست و شاید نسبت به موضوعات قبلی کمتر بهش توجه میشه

فرایند تبدیل هست

در فرایند تبدیل سعی میکنیم به سبکی اطلاعات بازدید کننده ها را داشته باشیم تا بعدا باهاشون در ارتباط باشیم

مثلا دریافت ایمیل ، شماره تماس ، عضویت در شبکه های اجتماعی ، عضویت در سایت و . . .

افزایش فروش و رضایتمندی مشتری

خب افزایش فروش علاوه بر فرایند تبدیل به موضوعات دیگه هم

که ازشون به عنوان تکنیک های افزایش فروش یاد میشه

این تکنیک ها اکثرا تکنیک های بازاریابی عصبی هستند

که با مطالعه مقاله آموزش بازاریابی عصبی بیشتر با این مبحث آشما شین و تکنیک های این موضوه رو یاد بگیرین

هدف من در جذب مارکتینگ

 

از اونجایی که من تلاش های زیادی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ کردم

سعی کردم موضوعات و مباحث کاربردی رو جمع آوری کنم

و آموزش ها را در ۳ بخش

۳)دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ ۲۰۱۸:برای تربیت دیجیتال مارکترهای ۳۶۰ درجه

۲)  آموزش های رایگان دیجیتال مارکتینگ

۳) مقالات دیجیتال مارکتینگ 

اگر نظری یا پیشنهادی دارین خوشحال میشم برام بفرستین 

تمامی حقوق این سایت متعلق به وبسایت جذب مارکتینگ می‌باشد که در زمینه آموزش و مشاوره دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند.